Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Ratelgeluid moeilijk te lokaliseren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Ratelgeluid moeilijk te lokaliseren

    Zie downloadlink (.mov audiobestand):
    https://www.audiworld.com/forums/attachments/audi-a3-s3-rs-3-mkiii-241/99043d1658180169-continuous-rattling-noise-a3-8y-sportback-dashboard-rattle-audi-a3-ratelgeluid-20220718.mov
    Het geluid werd opgenomen door mijn gsm al rijdend vast te houden vlak voor/boven de bijzitter stoel.

    Dit zeer irritant en storend ratelgeluid (dat ik ook kan horen met het geluid aan op 60%) heb ik de laatste tijd bijna continue als ik rijd. Het komt van ergens aan de rechterkant als ik rechtdoor rijd of kort naar rechts stuur. Als ik naar links stuur, dan heb ik het niet. Ik kan het moeilijk lokaliseren en heb geen flauw idee. Ik heb het al meerdere maanden (ouderdom toen 3 maanden ofzo) en bij een km stand van minder dan 10.000. Zowel bij remmen, gas geven als voet van pedaal. Het lijkt ook dat de buitentemperatuur invloed heeft (hoe warmer, hoe sneller/luider/vaker het trilgeluid).

    Iemand een idee?
    Laatst gewijzigd door glenn86; 19-07-22 om 11:06.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelgeluid moeilijk te lokaliseren

    https://www.audiworld.com/forums/att...d-20220718.mov

    Iemand een idee of ervaring hiermee? Het zou mij helpen.
    Liever eerst via deze weg, dan via een dealer ...
    Dank je.

  3. #3

    Standaard Re: Ratelgeluid moeilijk te lokaliseren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glenn86 Bekijk Berichten
    https://www.audiworld.com/forums/att...d-20220718.mov

    Iemand een idee of ervaring hiermee? Het zou mij helpen.
    Liever eerst via deze weg, dan via een dealer ...
    Dank je.

    ik heb precies hetzelfde geluid. Bij 2 verschillende dealers geweest, helaas nog geen oplossing.

    Komt meestal bij olietemperatuur boven 90 graden.

    Binnenkort weer terug naar de dealer.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelgeluid moeilijk te lokaliseren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boba38ya Bekijk Berichten
    ik heb precies hetzelfde geluid. Bij 2 verschillende dealers geweest, helaas nog geen oplossing.

    Komt meestal bij olietemperatuur boven 90 graden.

    Binnenkort weer terug naar de dealer.
    Ik heb ook al gedacht dat het misschien aan een trillend hitteschild kan liggen. Komt bij mij alleen voor als het buiten warm is.
    Maar mijn bijzitter zegt dat het geluid van achteren zou komen ... vreemd.
    Zelf ben ik nog niet naar een dealer geweest, omdat ik vermoed dat de dealer het ook wel niet zal vinden en ik door de zoektocht van de dealer misschien wel een bijkomend probleem heb. Ja, slechte ervaringen met dealers (van eender welk merk).
    Laat zeker weten wat de dealer bij jou kan vinden als oorzaak en oplossing.

    Dus jij hebt het eigenlijk continue als de motor warm staat? Want motorolie van 90°C komt dan toch altijd voor bij warme motor?
    Heb je het ook als het buiten kouder is dan 10°C?

  5. #5

    Standaard Re: Ratelgeluid moeilijk te lokaliseren

    Buitentemperatuur heeft geen invloed op het kraken. Auto is stil totdat de olietemperatuur boven de 90 graden is. Vaak als er een tijdje op de rijksweg gereden is. Kraak lijkt van het dashboard te komen, Klinkt als plastic. Denk zelf aan een kabeltje of leiding achter het dashboard die misschien wat warmer wordt en dan wat speling krijgt en gaat ratelen tegen metaal of plastic. Aan de voorkant van het dashboard kan ik niks vinden wat kraakt al lijkt het wel daar vandaan te komen. Zelf ook wel het dashboard uit elkaar gehad maar niks kunnen vinden, er lopen daar wel heel veel losse kabels. Deze worden op zijn plaats gehouden met tiewraps. Breng de auto wel naar de dealer, dan heb je wel kans dat de auto beschadigd, maar ik vind de kraak zo irritant en mocht het niet opgelost kunnen worden dan doe ik de auto nog liever weg.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •