Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Verschillende storingen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Verschillende storingen

    Hoi in september 2020 heb ik de A3 tdi geleverd gekregen.

    Vanaf het begin geeft de achteruitrijcamera vertraagd beeld als de auto net gestart is en dan achteruit wordt gereden.
    Ik ben dan al bijv. mijn garage ingereden maar volgens de camera sta ik nog buiten.
    Bij de dealer krijgen ze het maar niet opgelost. Al meermaals nieuwe software.

    Geregeld komt het voor nadat ik de motor heb uitgezet en 2 minuten later weer start dat ik het geluid van de radio niet harder kan zetten.
    Gebeurt gemiddeld 3-4 per dag. Weet gelukkig hoe ik het aan de gang moet krijgen. Maar de radio moet het gewoon altijd doen. Loopt ook weleens helemaal vast en
    start dan na een tijdje vanzelf opnieuw op.
    Ook hier al meerdere software updates gedaan.

    Geregeld vallen ook de veiligheidssystemen om de beurt uit. Vooral als het regent.

    Distributie maakt geluid en moet vernieuwd worden. Auto in vakantie gebracht omdat ik dan de auto kan missen. Na vier dagen (ipv 1 dag)
    klaar omdat de software updates steeds niet goed gingen. Maar riem niet vernieuwd omdat die in backorder stond. kost me dadelijk een dag
    dat ik niet kan werken.

    Zijn er meer mensen die dit gehad hebben en waar het wel is opgelost. Ik koop een nieuwe auto omdat ik er mijn geld mee verdien (lesauto)
    en niet steeds bij de garage wil staan. Dit is toch wel 1 van de auto's met de meeste storingen die ik ooit gehad heb.

    Maar niet alles negatief het is een mooie auto waar ik veel complimenten mee krijg en zeker nog 1 of 2 jaar mee wil blijven rijden.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verschillende storingen

    Ik kan je er niet mee helpen denk ik maar is er meer ingebouwd achteraf dan de dubbele bediening? Iets in de elektra wat die storingen kan veroorzaken?
    Ik neem aan dat je geen examens mag rijden met deze auto als veiligheidssystemen niet werken? Wat weer inkomsten derving geeft, audi in gebreke stellen en moeten het oplossen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verschillende storingen

    Hoi alleen dubbele bediening is ingebouwd en die is dmv kabels bevestigd aan de originele pedalen dus die veroorzaken geen storing.
    De systemen die uitvallen zijn niet erg. De parkeersensoren, lane assist, audi presense e.d. wil wel eens uitvallen. Dit is voor het Cbr gelukkig geen probleem aangezien het niet verplicht is. Alleen als een rood controlelampje gaat branden wordt de auto afgekeurd voor het examen.
    Zal wel een keer goedkomen hoop ik

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verschillende storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuubke72 Bekijk Berichten
    Hoi alleen dubbele bediening is ingebouwd en die is dmv kabels bevestigd aan de originele pedalen dus die veroorzaken geen storing.
    De systemen die uitvallen zijn niet erg. De parkeersensoren, lane assist, audi presense e.d. wil wel eens uitvallen. Dit is voor het Cbr gelukkig geen probleem aangezien het niet verplicht is. Alleen als een rood controlelampje gaat branden wordt de auto afgekeurd voor het examen.
    Zal wel een keer goedkomen hoop ik
    Niet te makkelijk over doen, als je garantie straks voorbij is dan kan er ineens alles tegen jouw kosten, nu nog in de garantie krijg je waarschijnlijk vage antwoorden zoals even aankijken. Ik zou er een beetje gas achter zetten, je garantie is zo om en het zijn vreemde dingen die je noemt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Verschillende storingen

    In September heb ik de 60000 beurt en gaan ze weer updaten en de als het goed is de distributieriem vernieuwen. Probleem van de camera is bij Audi bekend vertelde de dealer en zijn een oplossing aan het zoeken. Gelukkig heb ik van de dealer alles op papier staan dat ik het allemaal gemeld heb. Aan hun ligt het niet ze doen alle moeite. Willen me natuurlijk graag als klant houden en niet naar ander merk overstap. Want aan het onderhoud kunnen ze goed verdienen bij een lesauto die moet altijd op tijd het onderhoud hebben.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verschillende storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuubke72 Bekijk Berichten
    In September heb ik de 60000 beurt en gaan ze weer updaten en de als het goed is de distributieriem vernieuwen. Probleem van de camera is bij Audi bekend vertelde de dealer en zijn een oplossing aan het zoeken. Gelukkig heb ik van de dealer alles op papier staan dat ik het allemaal gemeld heb. Aan hun ligt het niet ze doen alle moeite. Willen me natuurlijk graag als klant houden en niet naar ander merk overstap. Want aan het onderhoud kunnen ze goed verdienen bij een lesauto die moet altijd op tijd het onderhoud hebben.
    Ja en vaak in korte tijd, maar er wordt soms ook makkelijk gedacht "oh het is maar een lesauto" met in het achterhoofd die rijd een tonnetje per jaar dus met een jaar of 2-3 zijn we er vanaf.
    Iedergeval scherp blijven is mijn devies
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •