Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Lane Assist automatisch weer aan na starten motor

  1. #1

    Standaard Lane Assist automatisch weer aan na starten motor

    Goedenavond,

    Ik ben nieuw hier en ik heb de volgende vraag:
    - Mijn Audi A3 Limousine (2021) heeft Lane Assist en ik weet hoe ik deze kan uitzetten in deze auto. Echter, iedere keer dat de motor start nadat deze heeft uitgestaan, gaat Lane Assist automatisch weer aan. Mijn vraag is, kán dit permanent worden uitgezet? En zo ja, hoe?

    Het gaat om het volgende model:
    • Audi A3 Limousine
    • Bouwjaar 2021
    • Business edition 30 TFSI S tronic


    Ter vergelijking. Mijn vorige Auto (Seat Leon, 2018) had ook Lane Assist. Dit kon ik uitzetten en bleef daarna altijd uit.

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Bij voorbaat dank!

    Jordy

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane Assist automatisch weer aan na starten motor

    Niet mogelijk.
    Ik heb dit ook op mijn A3 Sportback 8Y en ik vind het logisch dat dit standaard ingeschakeld is telkens de auto wordt gestart en je dit alleen bij uitzondering kan uitschakelen door 3sec op die knop te drukken. Veiligheidsfuncties op een auto dien je zoveel mogelijk te gebruiken.
    Maar ik veronderstel dat je dit standaard wil uitschakelen om van rijstrook te veranderen zonder te pinken? ;-)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane Assist automatisch weer aan na starten motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2021AudiA3 Bekijk Berichten
    Goedenavond,

    Ik ben nieuw hier en ik heb de volgende vraag:
    - Mijn Audi A3 Limousine (2021) heeft Lane Assist en ik weet hoe ik deze kan uitzetten in deze auto. Echter, iedere keer dat de motor start nadat deze heeft uitgestaan, gaat Lane Assist automatisch weer aan. Mijn vraag is, kán dit permanent worden uitgezet? En zo ja, hoe?

    Het gaat om het volgende model:
    • Audi A3 Limousine
    • Bouwjaar 2021
    • Business edition 30 TFSI S tronic


    Ter vergelijking. Mijn vorige Auto (Seat Leon, 2018) had ook Lane Assist. Dit kon ik uitzetten en bleef daarna altijd uit.

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Bij voorbaat dank!

    Jordy
    Via de OBDAPP kan je deze functie inschakelen, zelf de flaterate aangeschaft.


    https://obdappshop.de/Audi-Fahrzeugc...ischalten.html

  4. #4

    Standaard Re: Lane Assist automatisch weer aan na starten motor

    @glenn86
    Ik snap heel goed dat de functies in de auto zitten. Er komen situaties voor, waar lane assist ingrijpt terwijl je dat niet wil. Ik rijd regelmatig hier https://ibb.co/4g3GbQ6 en door de middenberm is de weg versmald en moet je uitwijken naar rechts. Hierdoor tik je de rijstrook aan en grijpt lane assist in. Ik schrik hiervan, terwijl zich helemaal geen gevaarlijke situatie voordoet.

    Ik heb gewoon liever zelf de controle. Ik zal hem dus elke keer moeten uitzetten, of accepteren dat de auto af en toe ingrijpt.

    In ieder geval dank voor je snelle reactie. Ik weet nu in ieder geval dat het niet mogelijk is 👍


    edit:

    @Rayvon ook bedankt voor jouw reactie. Dit kende ik nog niet en daar ga ik mij snel even in verdiepen 👍
    Laatst gewijzigd door 2021AudiA3; 04-01-22 om 21:10.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane Assist automatisch weer aan na starten motor

    Met OBD kan je vermoedelijk heel wat wijzigen, maar ik blijf er liever af. Is een leasewagen.
    Maar als je dus niet met OBD wil experimenteren, dan is het antwoord: niet mogelijk.
    Succes.


  6. #6
    reej's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    49
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Lane Assist automatisch weer aan na starten motor

    Met de OBDeleven dongle kun je dit permanent uit zetten. Ik heb ook een Lease auto
    Laatst gewijzigd door reej; 09-05-22 om 20:26.
    ---
    Black on Black S-Line tweaked by OBDeleven

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •