Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Ratelend geluid koude motor 40 TFSI E

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Ratelend geluid koude motor 40 TFSI E

    Na een aantal keer op en neer naar de dealer, zonder resultaat, ga ik het hier maar eens proberen.

    Sinds de aanschaf van mijn 40 TFSI E hoor ik een ratelend / rammelend geluid bij het (gedoseerd) afremmen op lage snelheid, zoals bijvoorbeeld van 50 km/u naar stilstand. Hoe lager de toeren zakken, hoe duidelijker het te horen is. Tevens is het stationair ook te horen. Vermoedelijk is het ook aanwezig op hoge snelheid, maar dat is moeilijk te horen. Typisch is dat het geluid wel zachter lijkt te zijn bij een warmere motor / hogere buitentemperatuur.

    De dealer kon het eerst niet horen, en nadat ze het wel gehoord hadden konden ze het niet plaatsen en dus zijn er geen aanknopingspunten voor hen.

    Lastig is overigens dat wanneer de motor opgewarmd is, deze bij afremmen altijd naar het start - stop / EV systeem overschakelt. Hierdoor is het nog moeilijker waar te nemen (voor monteurs..). Dus vooralsnog ben ik de enige die dit iedere ochtend naar werk moeten aanhoren, en blijf ik me irriteren hieraan…

    Hopelijk heeft iemand hier inzichten of dezelfde ervaring met de A3 hybride. Ik hoor het graag!

  2. #2

    Standaard Re: Ratelend geluid koude motor 40 TFSI E


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelend geluid koude motor 40 TFSI E

    Een late reactie, maar ik heb deze topics bekeken en herken het niet helemaal in wat daar beschreven wordt. Bij mijn A3 is het vooral te horen bij stationair (koud) en wanneer de motor in toeren daalt in lagere versnellingen (bijvoorbeeld bij een stoplicht). Ook is het juist hoorbaar binnen in de auto.

    Opmerkelijk is dat het vooral hoorbaar is bij een koude motor en bij koud weer, in de zomer is het minder hoorbaar. Na warm rijden is het eigenlijk zo goed als weg.
    Laatst gewijzigd door A3janus; 09-12-23 om 15:18.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •