Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Los plastiek onderdeel in kofferbodem

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Los plastiek onderdeel in kofferbodem

    Hoi,
    Daarnet was ik mijn kofferbodem aan het nakijken omdat ik last begin te krijgen van bijgeluiden / trilgeluiden.
    En ik kwam in de kofferbodem (ruimte waar een reserveband kan liggen) volgend plastiek onderdeel tegen.
    Het is afgebroken, maar ik heb geen idee wat dit is. Iemand een idee wat dit kan zijn en waar dit hoort te zitten?

    Ivm de bijgeluiden:
    Als ik aan 50km/u zachtjes naar rechts stuur, dan krijg ik trilgeluiden in de koffer.
    Als ik naar links stuur, dan heb ik die trilgeluiden niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

    IMG20220530181847.jpg IMG20220530181859.jpg
    (klik om te vergroten)
    Laatst gewijzigd door glenn86; 30-05-22 om 17:43.

  2. #2

    Standaard Re: Los plastiek onderdeel in kofferbodem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glenn86 Bekijk Berichten
    Hoi,
    Daarnet was ik mijn kofferbodem aan het nakijken omdat ik last begin te krijgen van bijgeluiden / trilgeluiden.
    En ik kwam in de kofferbodem (ruimte waar een reserveband kan liggen) volgend plastiek onderdeel tegen.
    Het is afgebroken, maar ik heb geen idee wat dit is. Iemand een idee wat dit kan zijn en waar dit hoort te zitten?

    Ivm de bijgeluiden:
    Als ik aan 50km/u zachtjes naar rechts stuur, dan krijg ik trilgeluiden in de koffer.
    Als ik naar links stuur, dan heb ik die trilgeluiden niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

    IMG20220530181847.jpg IMG20220530181859.jpg
    (klik om te vergroten)
    Geen idee waar het vandaan komt, ziet er uit als een afgebroken deel van de bekledingspanelen. Heb je iets losgehaald (misschien om een trekhaak in te bouwen of heeft er schade herstel plaatsgevonden?)? Audi gebruikt dit soort pennen meestal op interieurdelen (panelen) die op een bepaalde plek horen te zitten dit soort pennen geleiden dan het paneel zodat het op de juiste plek komt te zitten. Ik heb ze gezien op deurpanelen, maar ook interieurpanelen die naast de achterbank zitten meestal zitten ze dan ook nog bast met klemmen (dit is slechts ter positionering). Rammelen zou wel kunnen duiden op dat panelen los zijn geweest / gehaald en misschien niet helemaal goed zijn teruggeplaatst zeker als ze daarbij de pennen hebben weten af te breken lijkt er daar misschien wat mis te zijn gegaan.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Los plastiek onderdeel in kofferbodem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Geen idee waar het vandaan komt, ziet er uit als een afgebroken deel van de bekledingspanelen. Heb je iets losgehaald (misschien om een trekhaak in te bouwen of heeft er schade herstel plaatsgevonden?)? Audi gebruikt dit soort pennen meestal op interieurdelen (panelen) die op een bepaalde plek horen te zitten dit soort pennen geleiden dan het paneel zodat het op de juiste plek komt te zitten. Ik heb ze gezien op deurpanelen, maar ook interieurpanelen die naast de achterbank zitten meestal zitten ze dan ook nog bast met klemmen (dit is slechts ter positionering). Rammelen zou wel kunnen duiden op dat panelen los zijn geweest / gehaald en misschien niet helemaal goed zijn teruggeplaatst zeker als ze daarbij de pennen hebben weten af te breken lijkt er daar misschien wat mis te zijn gegaan.
    Bedankt voor de info. Maar de enige keer dat ik naar de Audi dealer ging was om mijn nieuwe Audi op te halen.
    Dus geen schadegeval, geen herstelling, geen onderhoud, ... vandaar dat ik niet weet waarom dit stuk afgebroken en los in mijn kofferbodem lag.
    Zou dus in de fabriek moeten gebeurd zijn, denk ik dan?

  4. #4

    Standaard Re: Los plastiek onderdeel in kofferbodem

    Lijkt op een centreer pen van een achterlicht.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •