Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Draadloos laden: iPhone wordt heet

  1. #1
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Mijn A3 is voorzien van draadloos laden wat natuurlijk super handig is.
    Na een klein halfuurtje wordt mijn telefoon echter dusdanig heet dat deze vastloopt. Apple Carplay werkt dan ook niet langer.

    Hebben andere A3 8Y rijders ook last van of is de lader niet in orde?

    PS met of zonder hoesje maakt geen verschil....

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Heb ik ook last van, zeker bij lange ritten. Schijnt een bekend Audi probleem te zijn. Je kan draadloos laden uitschakelen in de mmi en een kabeltje in je auto leggen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    HalilY's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Ik zorg altijd dat er wel een koud briesje uit de ventilators richting mijn iPhone blaast.
    En in de winter zet ik de rooster uit als de verwarming aanstaat. Dat help best goed.
    Zo ben ik regelmatig in een A6 2 dagen lang op reis geweest zonder dat mijn telefoon oververhit raakte. Doe ik al enkele jaren zo.

  4. #4
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HalilY Bekijk Berichten
    Ik zorg altijd dat er wel een koud briesje uit de ventilators richting mijn iPhone blaast.
    En in de winter zet ik de rooster uit als de verwarming aanstaat. Dat help best goed.
    Zo ben ik regelmatig in een A6 2 dagen lang op reis geweest zonder dat mijn telefoon oververhit raakte. Doe ik al enkele jaren zo.
    Dat kan bij de A3 8Y niet, want de telefoonoplader bevindt zich helemaal vooraan onderaan de middentunnel...

    Ik heb mij al eens bedacht of het wellicht mogelijk is om een aftakking (klein slangetje) te maken van de ventilatie naar de oplaadpad

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Ik heb er ook last van, op een ritje van 45minuten.. wordt de iphone al loei heet.
    eens zoeken naar een oplossing.

    Audi zelf heeft hier nog niets op bedacht?

    Iphone wordt sowieso heet van draadloos opladen. Maar in de Audi is het wel heel extreem.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Bekend probleem denk ik zo. Ik wou dit inbouwen bij mijn A3 maar omdat ik dit ook in mijn golf 8 heb doe ik het maar niet. Leg je telefoon een uur erop en je kunt er niets meer mee omdat de telefoon zich uitzet voor alles omdat hij te heet is.

  7. #7
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    heb wel gemerkt dat mijn iphone wat warm wordt maar ook niet meer dan dat.
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Gister ruim een uur gereden nadat ik mijn A3 opgehaald heb in Nijmegen maar geen problemen, laad niet snel op maar het voldoet. Overigens een "oude" iphone8 met dun gel hoesje, wordt wel warmer dan normaal maar niet extreem en loopt verder ook niet vast ofzo.

    Ligt het er niet aan dat nieuwere telefoons meer vragen van de lader?

  10. #9

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Hoi, ik heb dit zelfde probleem in een q5. Hoe heb jij dit probleem opgelost? Groet

  11. #10

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Het is vaak een combinatie van. Laden alleen is over het algemeen geen issue en zal bij alleen opladen ook niet heel veel hitte produceren door het lage wattage van de draadloze oplader. Althans met met zowel mijn oude telefoon Samsung S21, mijn nieuwe telefoon S24 Ultra, en een iPhone 14 (bijrijder) geen last van gehad wanneer deze op de oplader lag.

    Ik heb met de S24 Ultra wel eens gehad dat de telefoon te warm werd en daar ook een melding over gaf op de MMI / Andriod auto, echter dat was niet omdat de telefoon aan het laden was, maar omdat Andruid Auto (en Carplay) vrij zwaar zijn voor de telefoon, zeker als je ook nog andere apps actief hebt in de achtergrond, de keren dat mijn telefoon te warm werd lag deze dan ook niet op de lader, maar zat deze, met walletcase (ook niet bevorderlijk voor warmteafgifte) in een strakke broekzak. Haal ik dan de telefoon uit de zak en leg deze in de middenconsole (waar ook de lader zit) is het probleem direct over.

  12. #11
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Mijn iPhone 13 mini wordt tijdens het draadloos opladen echt heet.
    Zo heet, dat ik em na een ritje van een half uur niet meer in mn broekzak wil hebben.
    Bovendien gaat het opladen bepaald niet snel.
    Apple carplay gebruik ik daarbij zelden of niet.
    Navigatie en radio gaat normaal gewoon via de MMI

  13. #12

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Dan zou ik eens proberen of het met een andere telefoon ook gebeurt. met de iPhone 14 die er bij mij soms op ligt lijkt dit in ieder geval geen issue.
    Snel opladen zou ik ook niet verwachten, volgens mij zijn die laders iets van 5 tot 10W afhankelijk van de auto. Zorg er wel voor dat de spoelen in de auto en telefoon enigszins uitgelijnd zijn, is dat niet het geval en gaat de telefoon bijvoorbeeld schuiven kan dat wel wat warmte verklaren.

    De optie lijst van de A3 8Y vermeld 5W laadcapaciteit, als je AA/Carplay niet gebruikt zal dat inderdaad voor langzaam opladen zorgen, gebruik je AA/Carplay wel zal het nog langzamer zijn, of bij zwaar verbruik er eerder ervoor zorgen dat je geen / minder achteruitgang ziet qua percentage opgeladen.

    Al met al leuk om te hebben, maar niet heel nutting in het dagelijks gebruik.
    Laatst gewijzigd door dennism82; 04-03-24 om 10:42.

  14. #13
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    afgezien van het heet worden, is er nog iets vreemds.
    als ik probeer om mn iPhone draadloos op te laden, dan wordt er heel moeizaam verbinding met de auto gemaakt.
    het beste gaat het als ik mn iPhone op de bijrijdersstoel leg.
    zoals je zegt, leuk om te hebben, maar een kabeltje is echt wel beter.

  15. #14

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Ik denk niet dat het te maken heeft met het type telefoon. Ik denk de combinatie van Apple CarPlay met het draadloos opladen. Ik had gehoopt dat Audi hier wel iets op zou hebben gevonden. Voorsprong door techniek…

  16. #15

    Standaard Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi a5er Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat het te maken heeft met het type telefoon. Ik denk de combinatie van Apple CarPlay met het draadloos opladen. Ik had gehoopt dat Audi hier wel iets op zou hebben gevonden. Voorsprong door techniek…
    Ik vermoed eigenlijk niet dat Audi daar iets op kan vinden, tenzij de oplader gewoon defect is of iets dergelijks. Maar zoals ik bijvoorbeeld al aangaf, in mijn auto gebeurt het niet met de toestellen die gekoppeld heb in de auto sinds ik de auto heb, natuurlijk is dat maar een kleine selectie, maar als het een 'Audi issue' geweest zou zijn zou ik dan dit probleem ook gehad moeten hebben.

    Terwijl Fred44nl het juist heeft met alleen laden en geen gebruik Apple Carplay. Waardoor in zijn geval Carplay niet de schuldige lijkt te zijn.
    Ik begin dan weer eerder te denken dat er toestellen zijn die wanneer ze op de lader gelegd worden niet goed uitlijnen qua spoelen.

    In de lader zit een spoel, en in de telefoon ook, als die niet goed uitgelijnd zijn kan het laden minder efficient worden en zal er meer energie omgezet worden in warmte in plaats van naar de batterij gaan. Andere zaken als bepaalde hoesjes e.d. kunnen daar ook aan bijdragen.

    Voorbeeld:


  17. #16
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Cool Re: Draadloos laden: iPhone wordt heet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennism82 Bekijk Berichten
    Ik begin dan weer eerder te denken dat er toestellen zijn die wanneer ze op de lader gelegd worden niet goed uitlijnen qua spoelen.
    Mijn iPhone is een model 13 mini.
    In huis gebruik ik een staande draadloze lader.
    En dat ging in het begin heel erg moeizaam, tot ik mn iPhone met behulp van een 3mm latje iets hoger kreeg.
    Daarna ging het opladen prima.
    Dus kan het heel goed allemaal te maken hebben met het uitlijnen.
    Maar ja, hoe controleer je dat in de auto ??
    En in een RS Q3 kan de iPhone zo maar van zn plaats komen

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •