Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Bang & Olufsen Sound System sub werking

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Bang & Olufsen Sound System sub werking

    Ik heb een TFSI-e met B&O geluid installatie.
    Altijd super gevonden in audiA3 maar dit nieuwe type stelt me echt mega teleur.

    De subwoofer zit bij dit type in de linker wand in de koffer bak.
    deze zit niet in een kast maar open gemonteerd achter de bekleding.
    mijn klacht was klippen van de sub en geen bass vanuit de speaker.
    nu blijkt dat de kleppen voor de luchtdruk afvoeren van de achter klep mee trillen met de sub
    de sub klipt zelf dus niet maar de ontluchting kleppen klapperen door de druk van de sub.
    Echt een blunder van Audi op dit type.

    Ben altijd onder de indruk geweest van de B&O sound in de A3 (vorige modellen)
    Dit type de TFSI-e deze is echt teleurstellend te triest voor woorden en niet B&O waardig.

  2. #2

    Standaard re: Bang & Olufsen Sound System sub werking

    Okee.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Bang & Olufsen Sound System sub werking

    Ik ben sinds kort eigenaar van een 2019 model Q3 met B&O. Daarvoor had ik een A4 B8 met B&). Dat klonk super en nog beter na een paar aanpassingen in de instelingen door Vagcoding.nl

    Bij mijn huidige Q3 vind ik de geluidskwaliteit ook belabberd, en dan druk ik me nog netjes uit. Geen laag uit de deuren en de sub plopt maar een beetje, maar heel duidelijk traceerbaar in de kofferbak, met de muziek mee.
    Ik rijd zakelijk al 4,5 jaar in een Seat Leon St met Beats Audio en dat klinkt vele malen beter. Daar is de sub zelfs overheersend. Opvallend is dat de sub behuizing en sub exact hetzelfde zijn. Men kan dus met een relatief kleine sub (6,5 inch( wel een stevige en voelbare bas krijgen.
    Sinds een week rijd ik zakelijk in een Skoda Super met Canton audio. Ook dat klinkt vele malen beter dan het B&O in de Q3.
    Ik heb inmiddels de kunststof subbehuizing al enigszins geoptimaliseerd door hem met een Dynamat equivalent te beplakken en te vullen met akoestische wol. Er is wel een verbetering merkbaar, maar levert nog steeds niet het gewenste resultaat op.
    Ik heb binnenkort een afspraak met @Carpediem om te kijken of we de B&O settings kunnen optimaliseren en ik ben aan het onderzoeken welke speakers er ter vervanging in de voorportieren gemonteerd kunnen worden. Ik ben tevens met een Duitse firma bezig die al een plug and play upgrade set, inclusief aanvullende versterker, heeft gemaakt voor de Q3. Als laatste ben ik ook aan het kijken of ik de sub kan vervangen door een exemplaar van JL audio. Daarvoor moet de behuizing licht aangepast worden.

    Al met al lijkt de premium kwaliteit van het B&O systeem tegenwoordig alleen nog maar in de speakerrosters te zitten.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 08-09-22 om 11:13.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Bang & Olufsen Sound System sub werking

    Dit artikel gaat over een Q3 en niet over een A3..... VERPLAATSEN ????
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  5. #5
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Bang & Olufsen Sound System sub werking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Dit artikel gaat over een Q3 en niet over een A3..... VERPLAATSEN ????
    Het gaat meer over de ervaring van B&O tov andere merken. Blijkbaar is de kwaliteit van B&O dat tegenwoordig geleverd wordt niet meer wat het was in het begin van het kunnen verkrijgen in Audi’s.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....


  6. #6
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Bang & Olufsen Sound System sub werking

    Inderdaad. Ik beschrijf mijn ervaring van het B&O systeem in mijn A4 B8 en huidige Q3 en de TS zijn ervaringen in een A3.
    Ik weet niet of er voor dit soort topics een separaat subforum is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Het gaat meer over de ervaring van B&O tov andere merken. Blijkbaar is de kwaliteit van B&O dat tegenwoordig geleverd wordt niet meer wat het was in het begin van het kunnen verkrijgen in Audi’s.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •