Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Start-Stop systeem gaat niet uit

  1. #1

    Standaard Start-Stop systeem gaat niet uit

    Beste,

    Sinds 2 weken heb ik een Audi A3 Limousine(automaat/benzine) uit 2021.

    Als de auto in 'D' zit en ik laat de auto rustig uitrollen richting bijv. een verkeerslicht dan start het start-stop systeem, maar dit gebeurd dus ook als ik het start-stop systeem uitzet. In 'S' heb ik nergens last van.

    Iemand enig idee hoe dit zou komen of zou ik contact op moeten nemen met Audi?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Start-Stop systeem gaat niet uit

    Je Kunt de start beïnvloeden met de rem, voor dat je stilstaat rem los laten en dan lichtjes remmen.
    Dan gaat de motor niet uit.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Standaard Re: Start-Stop systeem gaat niet uit

    Ook als ik lichtjes rem gaat de motor uit.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Start-Stop systeem gaat niet uit

    Het uitzetten van het start-stop systeem met de knop voorkomt alleen dat motor uitgaat wanneer je volledig stilstaat. Bij snelheden boven 0 km/h kan de motor altijd uitgaan in D, maar niet in S zoals je zelf gemerkt hebt.

    Als je bijvoorbeeld in D met het start-stop systeem met de knop uitgeschakeld een verkeerslicht nadert, het gas loslaat en zachtjes remt gaat de motor uit totdat je stilstaat. Met het start-stop systeem aan blijft de motor uit als je stilstaat. Dit is hoe het MHEV systeem hoort te werken af fabriek bij dit model.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Start-Stop systeem gaat niet uit

    Ik snapte het bij de proefrit ook niet maar idd is dit het MHEV systeem, motor uit om rollend tot stilstand te komen, zodoende brandstof te besparen.

    Zet je stop/start uit gaat hij hem daarna starten, in feite zinloos, beter uit laten staan en pas laten starten als je de voet van de rem haalt, hij zal sowieso de motor uitzetten bij uitrollen in D, onderdeel van het hybride systeem.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Start-Stop systeem gaat niet uit

    Dit is de reden dat ik hem heb laten uitzetten in mijn A3 uit 2016. Bij mij op de hoek van de straat heb je een onoverzichtelijk punt waarbij je snel moet kunnen accelereren. Met dit geweldige systeem ben je keer op keer te laat met optrekken. Heeft me bijna de voorkant van de auto gekost. Kun je niks meer aan veranderen dit systeem is niet meer uit te zetten sinds 2020 geloof ik. Onder de 5 of 10 km/pu gooit hij zijn motor al uit en na mijn mening is dit irritant en gevaarlijk. Met dank aan de milieu eisen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Start-Stop systeem gaat niet uit

    Het start-stop systeem in de 2016 A3 (8V) is wel wezelijk anders dan het MHEV systeem in de 8Y. Bij het MHEV systeem gaat de motor ook op hogere snelheiden uit en gaat het herstarten sneller en soepeler.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Start-Stop systeem gaat niet uit

    Dus ook na het uitzetten van het start-stop systeem met de knop, dus wanneer het lampje op de knop aan is? Bij mij (1.5 TFSI S-tronic) start de motor dan weer wanneer de auto volledig tot stilstand is gekomen en dat zou ook zo moeten volgens de handleiding en gerelateerde TPI.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •