Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 51

Onderwerp: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    TPI's zijn (tegen betaling) per VIN / model te bekijken via erWin.

  2. #22

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joni Bekijk Berichten
    TPI's zijn (tegen betaling) per VIN / model te bekijken via erWin.
    Ah gevonden inderdaad. Voor de geinteresseerde onder ons als bijlage toegevoegd. Al gevonden sinds oktober 2022, dus een oplossing zal wel niet komen. In Sport blijven zetten maar.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Volgens mij op te lossen dmv chiptuning ... ?

    Sport stand kan ook, maar dat verbruikt natuurlijk wel meer (voor wie het kan boeien?) ...

    Goedkoopste oplossing voor Audi is de klant inderdaad wandelen sturen. Als de software niet op punt staat, dan moeten ze zorgen dat ze een update schrijven en een terugroepactie uitvoeren. Maar dat kost tijd en geld.

    "Bij de hierboven beschreven verklaring van klant/werkplaatsconstatering gaat het om een klacht over het comfort/rijgedrag. Dit gedrag heeft geen invloed op de slijtage van het voertuig."
    Haha, tot het voertuig uit de garantieperiode gaat en dan is het plots wel schadelijk.
    Laatst gewijzigd door glenn86; 07-08-23 om 16:04.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Hey Joni,

    Wat houdt TPI precies in?

    groet Jesse

  5. #25
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.682
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Technical Product Information, een service bulletin bestemd voor de dealers.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #26

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Auto inmiddels weer opgehaald van Pon, ze gaan er idd niks aan doen. Ze herhalen netjes wat op de TPI staat. Mocht iemand van een oplossing weten/horen, dan hoor ik het graag.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glenn86 Bekijk Berichten
    Volgens mij op te lossen dmv chiptuning ... ?

    Sport stand kan ook, maar dat verbruikt natuurlijk wel meer (voor wie het kan boeien?) ...

    Goedkoopste oplossing voor Audi is de klant inderdaad wandelen sturen. Als de software niet op punt staat, dan moeten ze zorgen dat ze een update schrijven en een terugroepactie uitvoeren. Maar dat kost tijd en geld.

    "Bij de hierboven beschreven verklaring van klant/werkplaatsconstatering gaat het om een klacht over het comfort/rijgedrag. Dit gedrag heeft geen invloed op de slijtage van het voertuig."
    Haha, tot het voertuig uit de garantieperiode gaat en dan is het plots wel schadelijk.
    Inderdaad dan is het weer de paraplu trekken. Ongelooflijk toch, het lijken wel verzekeraars.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Goedemiddag Jorian,

    Wat hebben ze bij de Pon gezegd?

  10. #29

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Ze herhaalde letterlijk de tekst die op het document stond en gaven aan er niks mee te doen.

    Ik doe 'm na mijn vakantie de deur uit

  11. #30

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Heb na updates van de auto hier ook last van gekregen. Hebben jullie meer informatie of dit opgelost zal gaan worden of niet?
    Nogal een vervelende eigenschap van de auto op dit moment.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Goedemorgen,

    Gisteren ben ik gebeld door de garage. Er is een update beschikbaar voor het probleem. Laten we hopen dat het probleem na de update verholpen is.

    Ik houd jullie op de hoogte.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Ik ben gebeld door de garage. Ze hebben een update beschikbaar. Dus ik ben benieuwd of het probleem dan is verholpen. Fingers crossed

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jesqui Bekijk Berichten
    Ik ben gebeld door de garage. Ze hebben een update beschikbaar. Dus ik ben benieuwd of het probleem dan is verholpen. Fingers crossed
    Over welke update gaat het dan? De software van de motor of iets anders? Vraag je dat eens aan de dealer?

  15. #34

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Ik ben ook gebeld voor een update. Deze word volgende week uitgevoerd.

    Volgens de laatste informatie die mij bereikt heeft gaat het over een update omtrent het motormanagement systeem met voornamelijk het deel dat het schakelen regelt. Het schakelpunt werd telkens gemist oid.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    moet je hiervoor speciaal naar de audi dealer en vertellen dat je er last van hebt en dan krijg je deze update of wordt het soort van terugroepactie vanuit Audi
    Laatst gewijzigd door willyw; 02-12-23 om 19:38.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grobber Bekijk Berichten
    Ik ben ook gebeld voor een update. Deze word volgende week uitgevoerd.

    Volgens de laatste informatie die mij bereikt heeft gaat het over een update omtrent het motormanagement systeem met voornamelijk het deel dat het schakelen regelt. Het schakelpunt werd telkens gemist oid.
    En dat is niet schadelijk voor de motor of automaat dat het schakelpunt telkens gemist werd? Kan ik mij moeilijk inbeelden dat dit niet schadelijk is?

  18. #37

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glenn86 Bekijk Berichten
    En dat is niet schadelijk voor de motor of automaat dat het schakelpunt telkens gemist werd? Kan ik mij moeilijk inbeelden dat dit niet schadelijk is?
    Dat idee heb ik ook. Mijn auto heeft de update gehad, maar heb er nog niet zelf mee kunnen rijden helaas. Auto staat nog voor meer onderhoud bij garage. Monteur had het niet meer gemerkt, maar ervaar het liever zelf of het is opgelost (en of er niet iets anders is geïntroduceerd).

  19. #38

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willyw Bekijk Berichten
    moet je hiervoor speciaal naar de audi dealer en vertellen dat je er last van hebt en dan krijg je deze update of wordt het soort van terugroepactie vanuit Audi
    Mijn klacht was bekend bij de Audi dealer via mijn garage. Werd daarom opgebeld, stond er zelf ook van te kijken. Weet niet of er een speciale procedure voor is, maar de update is niet gratis en is geen terugroepactie.
    Update zelf kost weinig geld volgens de werkbon (onder de 40€), maar diagnose stelling? Was dik 180€ 😅. Geen idee wat ze vaststellen op welke manier.

  20. #39
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grobber Bekijk Berichten
    Mijn klacht was bekend bij de Audi dealer via mijn garage. Werd daarom opgebeld, stond er zelf ook van te kijken. Weet niet of er een speciale procedure voor is, maar de update is niet gratis en is geen terugroepactie.
    Update zelf kost weinig geld volgens de werkbon (onder de 40€), maar diagnose stelling? Was dik 180€ 😅. Geen idee wat ze vaststellen op welke manier.
    Oh dit is zo herkenbaar… kort geleden hier bij de dealer geweest voor een ratelend geluid(onder garantie) Op afgesproken datum er geweest. Nog voordat er gereden of iets werd gedaan mocht ik de rekening alvast tekenen. Zag onder aan de streep al bedrag van 300+ staan. Vond ik erg bijzonder.

    Snap dat er wellicht een afspraak gemaakt worden van dit kost standaard 2u diagnose bij eerder word het goedkoper. Maar ik hoefde alleen te tekenen werd rondje gereden gezamenlijk en 15min later reed ik weer weg. Ik ben was benieuwd wat zij gingen indienen haha
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Maar voor dat bedrag is het dan wel opgelost of is het nog steeds lichtjes aanwezig?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •