Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 51 van de 51

Onderwerp: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

  1. #41

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willyw Bekijk Berichten
    Maar voor dat bedrag is het dan wel opgelost of is het nog steeds lichtjes aanwezig?
    Heb mijn auto nog niet terug vanwege wat ander onderhoud. Verwacht ergens eind deze week dat die terug komt. Zal nog wel een update geven als ik er weer mee gereden heb.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Hoi Grobber,

    Weet je ondertussen al meer over de update en of het probleem verholpen is?

  3. #43

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jesqui Bekijk Berichten
    Hoi Grobber,

    Weet je ondertussen al meer over de update en of het probleem verholpen is?
    Beste jesqui,
    Heb de auto sinds vrijdagavond weer terug. Moet eerlijk bekennen dat de overgang niet gemerkt meer is (tot op heden). Ben benieuwd of dat volgende week ook zo blijft als ik weer elke dag naar werk rijdt. Maar tot nu lijkt het toch positief te zijn. Will keep you updated!

  4. #44
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Goed te weten dat ik niet de enige ben! Ik (30 TFSI) merk het vooral in het veranderen van de remdruk, wat ik eigenlijk wel gevaarlijk vind. Je begint te remmen met een bepaalde remdruk met een verwachting dat je dan bijv. achter de voorgaande auto stilstaat. Alleen dan wordt de remdruk bij de overgang net iets lichter, waardoor je verder dan verwacht stil zal komen te staan... Dus moet je ineens bijremmen.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Heb zelf een 30tfsi en probeer zoveel mogelijk uit te laten rollen of met dermate lichte pedaaldruk te remmen dat het enkel op de dynamo (opladen) gaat en niet met de remblokken/remsysteem. Het is logisch dat de vertraging niet consistent is omdat de automaat terug moet schakelen, bij een CVT gaat dit wel vloeiend (heb bijv ook een Lexus CT200h gehad).

    Maargoed, ik ben blij dat er energie terug gewonnen wordt, we willen wel een laag verbruik maar moeten dan ook leven met de techniek die dat mogelijk maakt vind ik.


  6. #46
    ChronoworX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    368
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Die van mij gaat 7 feb naar de dealer, ik zal terugkoppelen wat er uit komt.

  7. #47

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChronoworX Bekijk Berichten
    Die van mij gaat 7 feb naar de dealer, ik zal terugkoppelen wat er uit komt.
    Heb je al ervaring met de update?
    [2024/03-????/?? ] Audi A3 Sportback 8Y S line 40 TFSIe Daytona Grey
    [2014/09-2018/08] Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI Beluga bruin

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2023
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Ik heb een Audi A3 35 TFSI mild hybride sedert augustus 2023.Het is inderdaad zo dat het remmen niet regelmatig verloopt.De ene keer voel je het meer dan
    de andere keer. In de MMI is er een rubriek waardoor het remmen veel soepeler gaat.Dit heet "efficiency
    assistant".Ga in de MMI naar "wagen", daarna naar efficiencyassistent".Daar kan je de recuperatie op "automatisch" of "uit" zetten.Als ik op "uit" zet dan gaat het remmen veel soepeler.
    "

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FRANKY A3 Bekijk Berichten
    Ik heb een Audi A3 35 TFSI mild hybride sedert augustus 2023.Het is inderdaad zo dat het remmen niet regelmatig verloopt.De ene keer voel je het meer dan
    de andere keer. In de MMI is er een rubriek waardoor het remmen veel soepeler gaat.Dit heet "efficiency
    assistant".Ga in de MMI naar "wagen", daarna naar efficiencyassistent".Daar kan je de recuperatie op "automatisch" of "uit" zetten.Als ik op "uit" zet dan gaat het remmen veel soepeler.
    "
    Geen idee of jij hetzelfde menu als ik heb, maar kon alleen de efficiencyassistent aan of uit zetten. Staat standaard bij mij op aan. heb deze uitgezet en inderdaad wat een verademing zeg een wereld van verschil bij het terugschakelen sowieso vond ik het een beetje zenuwachtig terugschakelen.. Zeker bij terugschakelen/overgang bij de 30 km is niet meer voelbaar en schakelt sowieso nu vele malen beter terug. Zit het misschien tussen mijn oren of niet, maar ik laat de efficiencyassistent voorlopig uit staan.
    Thanks voor de tip

  11. #50

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Welke software versie rij je op? Zou daar ook nog mee te maken kunnen hebben.
    Merk je echt dusdanig verschil met de setting uit?

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Leeftijd
    31
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Overgang van benzinemotor naar mild hybrid systeem erg voelbaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grobber Bekijk Berichten
    Welke software versie rij je op? Zou daar ook nog mee te maken kunnen hebben.
    Merk je echt dusdanig verschil met de setting uit?
    Voor mij maakt de setting alleen een verschil in het uitrolgedrag (coasting vs. recuperatie bij loslaten gaspedaal), bij remmen krijg ik nog steeds de vervelende overgang tussen recuperatie en echte remmen.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •