Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: OBDApp wil niet werken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard OBDApp wil niet werken

    Goedemiddag!

    Zijn er hier mensen die de OBDAPP (https://obdappshop.de/) in hun Audi hebben geïnstalleerd?

    Ik heb hem zelf gisteren ontvangen en probeerde hem in mijn Audi a3 (2021 limousine 8y) te installeren, alleen krijg ik hem in de app niet gekoppeld.
    Ik heb de flatrate versie besteld (https://obdappshop.de/Audi-codings/A...ctivating.html).

    Wanneer ik de app open en het kastje in de OBD port heb geplugt laat hij helaas niets zien in de app. Hij geeft alleen de melding 'Not recognized..'.

    Wat ik al heb geprobeerd :
    - Telefoon opnieuw aan
    - Andere telefoon
    - Auto gestart (ipv alleen ontsteking aan)

    Tevens heb ik alle instructies gevolgd zoals ontsteking aan, alle meldingen in de app geaccepteerd, bluetooth/wifi/5g/gps aan, motorkap opengeklikt.

    Iemand enig idee wat er mis gaat? Ik krijg OBD niet te pakken en heb helaas nog geen reactie van ze mogen ontvangen op mijn mail naar hun support.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Leeftijd
    28
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: OBDApp wil niet werken

    Ik weet niet wat het probleem is. Wat ik wel weet is dat de support van OBDApp echt bagger is. Ik heb ze al een aantal keer proberen te bereiken maar geven niet thuis. Daarnaast heb ik ze ook geprobeerd te bellen maar nemen niet op.

    Wat ik altijd doe is het volgende:
    - Kastje in obd poort
    - auto aan
    - motorkap open
    - obdapp openen
    - op connect klikken en dan op het bluetooth adres klikken wat tevoorschijn komt
    Misschien helpt dat nog

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: OBDApp wil niet werken

    Ik heb het helaas precies op die manier geprobeerd, maar in de app geeft hij daarna niets (ook niet als ik via bluetooth nog zelf zoek) aan.

    Ik zie nu wel dat mijn MMI softwareversie 3458 / 34.11 (snapshot 13.08.2020) heeft. Kan het zijn dat dit geupdate moet worden?
    Toevallig stond ik vorige week nog bij de dealer omdat mijn Android auto (Apple carplay wel) het niet draadloos doet. Dealer gaf aan dat het waarschijnlijk gewoon niet mogelijk was..?

  4. #4
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: OBDApp wil niet werken

    Dus bij het connecten naar je dongle gaat het al mis? Je MMI heeft niets te maken met de OBDApp, de naam zegt het al, OBDApp, dui gebruikt OBD en dat is het het netwerk van je auto. Je MMI maakt enkel gebruik van dat netwerk.
    Al andere telefoon/tablet oid geprobeerd?

    Als je al geen contact kan maken met de dongle, dan is er iets met de dongle aan de hand.

    Voor wat betreft Android Auto, die werkt inderdaad niet draadloos, Carplay wel. Als je AA draadloos wil gebruiken dan moet je een AA Wireless dongle gebruiken (aawireless.io of de motorola dongle MA1 (die heb ik))
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: OBDApp wil niet werken

    Yep, het connecten werkt al niet. Tevens ook met een andere telefoon geprobeerd inderdaad (iPhone).
    Hopen dat OBDApp dan spoedig reageert..

    Wat betreft de AA ; thanks voor de tip! Ik meende alleen wel al vaker te hebben gehoord dat andere mensen wel vaak draadloos AA hebben, gek genoeg.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: OBDApp wil niet werken

    Bij mij werkt AA wel wireless van fabrieks uit al dus zonder OBD aanpassingen. Was zelf ook aangenaam verrast want had begrepen dat AA inderdaad niet wireless zou werken. Heb wel de plugin A3, MY 2023 en MMI versie 3801. Wellicht dat daar nog verschil in zit?
    Merkte overigens wel op dat je eerst moet wachten tot AA is gestart in de auto, als je hem bij het starten direct in het draadloos laden vak legt dan lijkt ie niet altijd door te starten terwijl bluetooth wel verbonden is.
    In mijn Leon gebruikte ik idd de aawireless.io en die deed het voor mij goed.
    Laatst gewijzigd door invissvenska; 17-08-23 om 16:46.

  7. #7
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: OBDApp wil niet werken

    Heb 'm ook, Flatrate voor 8Y. Werkt perfect op mijn RS3! Je moet alleen wel bij sommige acties geduld hebben omdat ze eerst de SFD unlock code moeten ophalen voor je. Kan een paar uur duren als je de module voor het eerst programmeert. Je krijgt wel netjes bericht/update van de app dat de SFD gereed is en de code uitgevoerd kan worden. Ik vind het wel een handig ding, veel beter dan dat gedoe in VCDS.

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •