Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Windgeluid (windruis) portier ventilatierooster LV

  1. #1

    Standaard Windgeluid (windruis) portier ventilatierooster LV

    Goedemiddag mensen,

    Ik heb een mooie A3 8Y uit 2021. Sinds aankoop van de auto heb ik een probleem met een irritant geluid.
    Dit geluid klinkt als een windruis en komt uit het linker ventilatie rooster wat in de portierbekleding zit, deze zit bovenop
    de portier bekleding. Het geluid doet zich voor wanneer de aanjager (ventilator) aanstaat. Des te harder deze blaast, des te meer lawaai er uit dat roostertje
    komt. Als er ook nog eens een harde wind op staat dan hoor je het geluid nog meer. Ook als de auto stil staat, en je doet de aanjager aan dan hoor je de luchtstroom
    die de ventilator daar uitblaast. Het gekke is, doe een raam open dan is het geluid weg. Lijkt wel iets wat vacuum trekt.
    De dealer heeft uit voorzorg een regelklep van het ventilatie systeem vervangen, echter is dit niet de oplossing.
    Ze zeggen dat nu het hele dashboard er uit moet, dit vind ik nog al wat. Het is wel garantie, maar dan nog. Aan de rechter zijde hoor je helemaal geen lawaai.

    Heeft iemand een idee? Alvast bedankt voor het meedenken.

  2. #2

    Standaard Re: Windgeluid (windruis) portier ventilatierooster LV

    Het is opgelost, er miste een afdekking in de portier waar de bouten van de buitenspiegel zijn bevestigd. Hier ontsnapte lucht naar buiten.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •