Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Apple CarPlay en eventueel meer opties activeren

  1. #1

    Standaard Apple CarPlay en eventueel meer opties activeren

    Hey ik zoek iemand die mij meer duidelijkheid kan geven.

    Ik heb een Audi A3 8Y Edition one uit 2020. Dit voertuig was niet voorzien van CarPlay. Ik kon en heb dit ook gedaan, Smart Phone Interface aanschaffen in de functions on demand store van Audi. Mijn Apple CarPlay werkte echter wel alleen met draad.

    Wat ik overigens gek vindt is dat in de uitrusting van mijn voertuig in de MyAudi app staat aangegeven dat mijn auto is voorzien van smartphone interface. Toen ik hier navraag over deed telefonisch werd mij verteld dat dit hier staat omdat ik de optie heb om het aan te schaffen in de functions on demand store. Die toelichting is onlogisch, omdat in de uitrusting van mijn voertuig vermeld staat wat mijn auto heeft en hoort te hebben. Lijkt me sterk dat je daar iets benoemd wat nog extra aangeschaft kan worden. Deze auto is namelijk geleverd met 18 inch velgen en zo staat dat ook in de uitrusting. Er staat ook niet 16, 17,19,20 etc. inch velgen vermeld, terwijl ik die tegen een meerprijs ook eronder zou kunnen zetten. Weet iemand of ik hier iets mee kan bij een Audi dealer?

    Maar goed, nu heb ik vandaag mijn auto laten coderen door iemand, zodat ik geen draad meer hoef te gebruiken. Helaas was hij niet in staat om CarPlay definitief op mijn auto te zetten. Draadloos werkt nu dus wel, maar ik ben nog steeds gebonden aan een maandelijks, half jaarlijks of jaarlijks abonnement bij Audi.

    Ik heb wat forums gezien waarin OBDapp wordt aangeraden en je hiermee veel functies kan coderen. Zo heeft iemand bij de zelfde auto als ik lichtshow, CarPlay, RS digital cockpit etc. aangezet. Ik heb alleen echt geen verstand van auto's. Vandaar dat ik zoek naar een toelichting of een verwijzing naar een cursus over coderen.

    Ik merk dat ook niet elke Audi dealer medewerker behulpzaam is. Een medewerker gaf aan dat draadloos CarPlay alleen kan in de nieuwere elektrische modellen en een ander gaf weer aan dat het wel kon tegen een prijs van ong. 400 euro (hij wist dit alleen niet zeker of het bij mijn auto ook echt kon, dus dan had ik een afspraak moeten maken om dit na te controleren (dit niet gedaan). Uiteindelijk draadloos elders bij een niet Audi bedrijf laten coderen.

    Ik wil zelf dus verdiepen in coderen om te achterhalen of ik CarPlay permanent kan aanzetten in mijn auto (na het abonnement verdwijnt de phone apps/CarPlay icoon). Zou iemand mij meer uitleg kunnen geven over de eventuele OBDapp of een andere wijze waarin ik meer kan leren over coderen? eventueel een goede cursus?

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door AudiA3TurboBlauw; 02-03-24 om 13:07.

  2. #2

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Dit zijn 2 screenshots. Bij de een zie je dat smartphone interface vermeld staat bij mijn uitrusting en bij de ander zie je dat ik het alsnog moet aanschaffen. Als mijn aankoop verloopt, staat de Audi smartphone interface nog steeds vermeld in mijn uitrusting.
    IMG_1480.jpgIMG_1481.jpg
    Laatst gewijzigd door AudiA3TurboBlauw; 02-03-24 om 12:44.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Heb je hier al iets op gevonden? ik heb hetzelfde probleem, zaterdag een Audi A4 gekocht uit 2019 die vermeld stond MET Apple CarPlay dit lijkt nu alleen zo te zijn als ik daar een abonnement op neem. Dit lijkt mij niet de juiste gang van zaken. Nu zegt de dealer dat dit niet anders kan en ze mij eventueel te goed willen komen met een compensatie van een X aantal jaar. Maar ik wil dit er gewoon permanent op hebben.

  4. #4

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Volgens mij zijn FoD's niet achteraf permanent te unlocken.

    Voor sommige FoD's kan dit wel tijdens de initiële bestelling, denk aan de Smartphone Interface.
    Terwijl andere altijd een abonnement zijn, denk aan Connect bijvoorbeeld.

  5. #5
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Ik vind dit wel weer apart, ik heb een 8Y S-Line uit 2021 en Wireless Apple Carplay staat standaard aan en heb het getest met de iPhone van mijn werk die ik had, heb er ook geen abo op voor zo ver ik kan zien in de app. Ik had liever wireless Android Auto gehad, want ik heb geen iPhone.
    Laatst gewijzigd door A-tje; 11-04-24 om 19:13.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Waarom geen apart kastje aanschaffen voor in de auto.
    Geen Apple ervaring, maar voor Android auto aawireless werkt als een speer bij mij en sponsoren we iets uit eigen bodem Misschien wachten op de versie 2 die dit jaar uitkomt
    Via google kom je ook op andere kastje voor in de auto die zowel android als apple aankunnen en waar meteen ook youtube en netflix tijdens rijden zijn vrijgegeven dacht ik.

  7. #7

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-tje Bekijk Berichten
    Ik vind dit wel weer apart, ik heb een 8Y S-Line uit 2021 en Wireless Apple Carplay staat standaard aan en heb het getest met de iPhone van mijn werk die ik had, heb er ook geen abo op voor zo ver ik kan zien in de app. Ik had liever wireless Android Auto gehad, want ik heb geen iPhone.
    Check je software versie eens, ik heb ook een 8Y uit 2021 en heb wel wireless AA en Carplay, Smartphone interface ook aangevinkt af fabriek en niet als FoD. Voor zover ik het begrepen heb is wireless AA er later via een update bijgekomen. Al moet ik zeggen dat ik de hype omtrent wireless niet direct begrijp, het is leuk als je het hebt, maar niet direct betere kwaliteit dan bijvoorbeeld via een kabel.

    De mijne heeft software versie MHI3_ER_AU_P3620
    Laatst gewijzigd door dennism82; 15-04-24 om 08:16.

  8. Ad
  9. #8
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Ik heb volgens mij een iets lagere versie. Maar de hype van wireless is voor mij geen hype, meer gemak van het niet steeds in te hoeven pluggen van mijn telefoon voor AA. Heb nu een Motorola dongle voor Wireless AA. Ik gebruik het gewoon altijd, voor spotify, maps, Flitsmeister.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  10. #9

    Standaard Re: Audi A3 8Y Apple CarPlay en eventueel meer opties

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-tje Bekijk Berichten
    Ik heb volgens mij een iets lagere versie. Maar de hype van wireless is voor mij geen hype, meer gemak van het niet steeds in te hoeven pluggen van mijn telefoon voor AA. Heb nu een Motorola dongle voor Wireless AA. Ik gebruik het gewoon altijd, voor spotify, maps, Flitsmeister.
    Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik het ook altijd wireless, simpelweg omdat die optie er is. Maar ik zou me er niet druk om maken als ik een kabeltje zou moeten gebruiken. Wireless is leuk en geeft inderdaad wat gemak. Maar dat is het dan ook, er is geen verdere meerwaarde (omdat bijvoorbeeld bepaalde zaken het alleen via wireless doen), sterker nog, sommige zaken zijn zelfs wat stabieler met een kabel op bepaalde combinaties qua headunit / telefoon, al ben ik gelukkig met de A3 nog geen specifieke zaken tegengekomen, wel bij andere merken.

    Ik zou er bijvoorbeeld ook geen dongle voor kopen, teveel slechte ervaringen daarmee in mijn omgeving met vreemde eigenaardigheden die met een native implementatie niet hebt. Vooral vaak connectie / setup problemen. 1 van de raarste was wel dat de dongle liever probeerde te verbinden met een telefoon buiten de auto (als deze in range was) dan met de telefoon van de op dat moment bestuurder (kameraad van me en zijn vriendin die beide AA wilden gebruiken en een auto delen).

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •