Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Piep in vrijloopfunctie/start stop, 30 TFSI

  1. #1

    Standaard Piep in vrijloopfunctie/start stop, 30 TFSI

    Hi,
    Ik heb sinds januari een Audi tfsi 30 uit 2022 die een irritant hoog piepgeluid geeft bij de (ont)koppeling van de motor in de vrijloopfunctie (ofwel start stop). Wanneer ik de auto dus laat uitrollen of het gas los laat, gaat hij in deze functie (energiebesparing, Atje komt in dashboard). Wanneer ik gas geef en hij dus uit de vrijloopfunctie/startstop gaat (koppelt weer met motor), geeft hij steeds een hele hoge pieptoon.
    Vooral op binnenwegen wanneer je niet remt maar gas los laat/gas geeft, is dit ontzettend irritant. Steeds bij elke koppeling klinkt er een hoge pieptoon.

    2x naar de garage geweest, maar ze kunnen mij niet helpen (ondanks mijn behoorlijk gedetailleerde omschrijving) omdat de monteurs het niet waarneembaar vinden... Het is inderdaad een hele hoge toon, dus wellicht dat sommige mensen het niet horen, maar ik word er gek van .

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of mensen die het herkennen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    41
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Piep in vrijloopfunctie/start stop, 30 TFSI

    Volgens mij wordt deze motor tijdens start stop gestart door de dynamo. Ik zou het zoeken in de multiriem of spaninrichting van de multiriem

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •