Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    Beste mede audifielen,


    Ik moet minimaal 2 van m'n deurstrips vervangen. B5 sedan ' 98, onderdaan de deur, linksachter en rechtsvóór: linksachter ligt er helemaal af en rechtsvoor is opeens flink opgezwollen, blijkbaar verrot van binnen. Volgens mij zijn de witte dopjes nog compleet alhoewel daar wel de nodige kitresten op zitten, blijkbaar heeft de vorige eigenaar dit al een keer provisorisch laten fixen...

    Net even langs de dealer gereden en tot mijn schrik kosten die strips daar zo rond de 70 euro per stuk, en hier op het forum zie ik dat die prijzen zeker niet duurder zijn dan bij andere (officiële) adressen.

    Kortom, misschien moet ik maar eens mijn geluk proberen op de tweedehands markt.. slopers bijvoorbeeld. Nou heb ik zoiets nog nooit gedaan en daarom de vraag: weet iemand goede adressen voor dit soort spul in (de omgeving van) Eindhoven? Tweedehands onderdelen verkopers of slopers waar je nogal eens mazzel kunt hebben wat A4's betreft?

    En hoe werkt dat, ga je dan rondlopen om te kijken of je een oude B5 ziet met het onderdeel wat je zoekt en vraag je dan de sloper om dat er ff af te halen ofzo?

    Sorry voor de domme vragen, alvast bedankt weer!


    vorsprung4.
    Laatst gewijzigd door vorsprung4; 01-07-15 om 22:46. Reden: betere titel voor later terugzoeken door mensen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Tweedehands zijn ze ook gewoon roestig van binnen. Even slikken en nieuw kopen, of ebay afstruinen en wat geduld hebben. Misschien kan Coen Donkers er goedkoper aankomen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    CliffJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Ik denk dat je inderdaad beter nieuw kan kopen. ik heb de omgeving Eindhoven tot Venray afgezocht en niets fatsoenlijks kunnen vinden.
    En op je overige vragen sommige slopers hebben alles al gedemonteerd, sommige halen het er voor je af en bij sommige mag je zelf de handen vuil maken.
    Audi A4 B5 1.8, bj 2000

  4. #4
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Hangt inderdaad van de sloper af, ter plekke even vragen hoe en wat lijkt me het beste.

    Daar los van zou ik die dingen gewoon nieuw kopen, zoals Tom al aangeeft hebben de 2de hands onderdelen hier hoogstwaarschijnlijk ook last van.

    Ik had een paar jaar geleden via Ebay.de een compleet nieuwe set gekocht met clipjes. Maar ik zie nu net dat deze ook alweer 50 euro duurder zijn geworden dan dat ze toen waren...

    http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-B5-Ty...item335f82e790

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Toch nog een prima prijs vergeleken met de dealer, 170 euro incl clips... bij de dealer betaal ik 450 euro (incl montage, waar dan al 20 euro korting op gegeven zou zijn - maar die montage zou zelf toch ook moeten lukken...). Alleen de twee voorste strips zouden samen al 170 euro zijn (zonder montage).

    Trouwens, als ik zoek naar die dingen twijfel ik vaak of ik nou een fotootje zie van de lijsten die ik zoek (onderaan de deur) of de sierlijsten die midden op de deur zitten, hoe hou je die uit elkaar?

    Sowieso bedankt voor de tips allemaal! Ik ga nog eens online shoppen.
    PS. Dat ziet er goed uit bij Coen Donkers, bedankt tom!
    Laatst gewijzigd door vorsprung4; 01-07-15 om 18:17.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Aanvulling: wel een paar zachtere prijsjes gevonden op de duitse ebay, maar dan voor namaakspul:


    http://www.ebay.de/itm/AUDI-A4-B5-95...item51c304620f

    plm. 85 euro incl. verzenden maar zonder clipjes, vanuit Polen

    http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-B5-Ty...item35de6afb19

    ook plm. 85 euro incl. verzenden, ook zonder clipjes, vanuit Letland


    26 clipjes, geloof dat die ongeveer 75 ct per stuk zijn dus dat komt op 19,50, zo zou ik voor plm. 105 euro klaar zijn. Bovendien bieden ze beiden aan om het geld gewoon over te schrijven dus hoef je geen PayPal account te hebben (heb ik niet). Maar dit zijn dus geen originele Audi onderdelen zoals bij die dealer in Osnabruck waar jij naar verwees, FalleN...

    Iemand ervaring met dit spul / deze verkopers toevallig? Is het de moeite waard om dit te proberen of is het vragen om problemen?

    Heeft trouwens iemand ervaring met het vervangen van slechts enkele strips door nieuwe, leverde dat kleurverschil op?

    Vragen, vragen...

  7. #7
    CliffJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    ik heb zelf bij iedere strip die niet bij elkaar op de zelfde auto zaten kleurverschil gezien, bovendien is het een kwestie van tijd voor de strips die nu goed lijken ook aan de beurt komen.
    en het verschil tussen de strips onder aan de deur en in het midden, bij mij zijn de onderste rubber/kunststof en die in het midden van de deur meegespoten, verder zie je het verschil erg goed in de vorm aan het uiteinde van de strips.

    Zelf monteren is overigens geen enkel probleem, wel even met beleid doen want ze kunnen goed vast zitten. Ik heb ze los gekregen zonder nieuwe clipjes nodig te hebben. Even goed kijken welke kant je ze op moet schuiven voor je ze der af kan pakken. Ik dacht bij de voordeuren naar voren schuiven, een cm of 2 denk ik. maar dit kan je zien als je de nieuwe strips in handen hebt. Als je dit ziet zie je ook hoe het in elkaar steekt.
    Tip, Niet van achter aan de strip duwen maar van voor aanpakken en vooruit trekken/duwen.
    Ik moet overigens wel zeggen dat ik een facelift heb, dus weetniet of dit anders is

    Overigens wel echt een belachelijke prijs van de dealer, ik heb ze zelf ook bij de dealer gehaald ik weet helaas de prijs van toen niet meer. Maar kan me niet voorstellen dat ik meer dan 200 euro kwijt was. Gegarandeerd minder. Montage duurde bij mij overigens amper 5 minuten dus die 20 euro korting die mogen ze als e het mij vraagt als totaal arbeidskosten tellen
    Laatst gewijzigd door CliffJ; 01-07-15 om 22:12.
    Audi A4 B5 1.8, bj 2000

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    CliffJ, bedankt voor de tips!

    Dus inderdaad lekker zelf doen, ff opletten hoe je ze eraf haalt en liefst alle strips tegelijk vervangen. Elders las ik nog dat het handig kan zijn de nieuwe strips een beetje in te vetten zodat ze gemakkelijker over de clips geschoven kunnen worden.

    Iemand nog ervaring met niet-originele strips misschien? Scheelt een flinke slok op een borrel...

  10. #9
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Zijn die strips nou zo dramatisch in prijs gestegen?

    Ik kan me herinneren dat ik de voorste voor 26 euro per stuk haalde en de achterste voor 23....
    nog geen 2-3 jaar geleden!

    Gewoon bij de dealer dus !

    Collega van mij heeft begin dit jaar via donkers nog een voorstrip gekocht voor "maar" 41 euro.

    lijkt me stug dat ze nu ineens 100 euro per stuk gaan kosten !
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Weet je zeker dat je de strips ONDERAAN de deur bedoelt??

    Ik kan de prijzen die jij noemt echt helemaal nergens terugvinden, behalve dan van een B-merk, uit Polen of een Baltische staat.

  12. #11

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Bijlage 212832
    Welk nummer bedoel je? Sommige krijg je ongelakt vanuit de dealer trouwens..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 02-07-15 om 11:47.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Slopers / materialen gezocht omgeving Eindhoven

    Ja ik bedoel dus die onderaan, nummers 33 t/m 36 zeg maar, daar zijn hierboven dan ook verschillende links voor gepost... maar ik denk dat rogek 1/5/6 bedoelt, die zijn inderdaad een stuk goedkoper en krijgen normaliter de kleur van je lak. Maar die heb ik dus niet nodig

    Vraag me nog steeds af of iemand ervaring heeft met B-merk strips.
    Laatst gewijzigd door vorsprung4; 02-07-15 om 14:13.

  14. #13

    Standaard Re: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    @vorsprung4: tip als je bij eBay koopt: neem *for ***'s sake* Paypal. Vooral met vage verkopers (buitenland, Letland/Polen zoals je aangeeft). Alleen als je via PayPal betaalt ben je beschermd; als ze niet leveren of het verkeerde leveren krijg jij je geld terug (en zij ontvangen niets). Als je overboekt en ze leveren niet, dan ben jij gewoon je geld kwijt. Ook als ze wel leveren, maar dan niet compleet..

    PayPal is gratis en veilig genoeg, gewoon een account aanmaken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14

    Standaard Re: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    Ik denk dat het de gok op ebay wel waard is. Inderdaad, gebruik paypal.
    Nummer 35 is eigenlijk zelfs 90 euro per stuk bij de dealer..
    Misschien kun je een set kopen met nummer 18, 35, 36 en 20 om kleurverschil tegen te gaan.

  16. #15

    Standaard Re: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    Als je nog naar een 2e hands setje op zoek bent, ik heb nog een nette set liggen. Bevestigingspunten zijn prima.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Christiano Bekijk Berichten
    Als je nog naar een 2e hands setje op zoek bent, ik heb nog een nette set liggen. Bevestigingspunten zijn prima.
    Sta ik op zich wel voor open! Zit je in de buurt/ kan ik even langs komen om ze te bekijken misschien?

  18. #17

    Standaard Re: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vorsprung4 Bekijk Berichten
    Sta ik op zich wel voor open! Zit je in de buurt/ kan ik even langs komen om ze te bekijken misschien?
    Is regio Den Bosch prima? Mail me anders maar even op: christiano_77@outlook.com

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    Even nog puur for the record (al die tijd niet meer op het forum geweest): had ze uiteindelijk bij Donkers in Veghel gehaald, mede op aanraden van Christiano (bedankt nog!)

    Scheelde me een gigantische bom duiten met de stealer. Zelf vervangen was een fluitje van een cent. Trouwens heb alleen de beschadigde strips vervangen, en dat geeft geen enkel kleurverschil - maar in dit geval zijn zowel nieuwe als oude strips dus wel origineel.

  20. #19
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderste deurstrips vervangen, adressen (internet + omgeving Eindhoven), tips

    Oud topic, maar dit geld nu ook voor mij: Ik zoek een deurstrip rechtsvoor (8E0 853 960 ongespoten = 7DL) maar de dealer/autopartsveghel/onderdelenlijn kunnen hem niet meer leveren. (te oude A4 2004)
    Weet iemand of heeft iemand nog zo'n strip liggen?
    Ik zit er ook aan te denken om de kunststof open te maken en de roestige strip eruit halen en dan weer dicht kitten, maar ik ben bang dat dat niet zo simpel zal zijn.
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •