Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Achterdiff wisselen

  1. #1

    Standaard Achterdiff wisselen

    Goedenavond,

    Zal mij eerst even kort voorstellen, ik ben Sven. Kom uit Overijssel. Ben sinds 3 maanden in het bezit van een a4 avant 2.8 quattro. Na altijd Opel te hebben gereden was het tijd voor een andere Duitser. Heb de a4 gekocht met de bedoeling deze netjes te maken en er dan in te blijven rijden aankomende tijd.

    Maar nu het probleem, ben 2 weken geleden op vakantie geweest in Frankrijk. Op de terugweg begon hij toen we net Nederland in reden een joelend geluid te maken. Dacht in eerste instantie dat het een lager in de versnellingsbak was. Nadat de auto helemaal was uitgepakt bleek het verder naar achteren te zitten. Bij de garage geweest en samen met de monteur tot de conclusie gekomen dat het het achter dif was. vorige week oliepeil bekeken maar stond zowat droog. Nu heb ik er olie in gegooid 80w90 volgens voorschriften. Maar hij joelt nog steeds. Nu denk ik dat hij te lang droog was en ik hem kapot heb gereden.

    Ben aan het zoeken gegaan en nu heb ik een ander achter dit gevonden op die er nog onder zit staat
    01H 525 085 A op de zijkant en
    DAJ 14067 onderop het dif
    Die ik op internet gevonden heb
    01H 525 085A
    DAJ 15106

    Nu mijn vraag zijn deze 1 op 1 uitwisselbaar? Ben wel klaar met het idee dat ik in de hoge giering rijd.
    Alvast bedankt voor de reacties

    Sven

  2. #2
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Ik heb geen idee, komt die andere ook onder een v6 benzine b5 vandaan?

  3. #3

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Wel een b5. Het is geen v6. Een 1.8 turbo quattro uit 1996

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Dan klopt de eindoverbrenging niet. Werkt dus niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Ik heb nog even in ETKA gekeken, maar als beide differentiëlen code DAJ hebben zijn ze gewoon identiek, het 1H0 nummer is enkel het nummer van de behuizing van het differentieel, ongeacht welke onderdelen en dus overbrenging er in zit.

    Enkel de S4, RS4 en quattro A4's met automaat hebben andere differentiëlen achter.


  6. #6

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleN Bekijk Berichten
    Ik heb nog even in ETKA gekeken, maar als beide differentiëlen code DAJ hebben zijn ze gewoon identiek, het 1H0 nummer is enkel het nummer van de behuizing van het differentieel, ongeacht welke onderdelen en dus overbrenging er in zit.

    Enkel de S4, RS4 en quattro A4's met automaat hebben andere differentiëlen achter.
    Niet.

    Erik (@tf_bundy) heeft datzelfde gehad met z'n 2.8Q. Andere bak + voordiff erop van een andere 2.8, en een hoop gewring als gevolg. Blijkt de reductie en gearing toch anders te zijn..!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Niet.

    Erik (@tf_bundy) heeft datzelfde gehad met z'n 2.8Q. Andere bak + voordiff erop van een andere 2.8, en een hoop gewring als gevolg. Blijkt de reductie en gearing toch anders te zijn..!
    als beide differentielen code ''DAJ" hebben. Dan moeten ze wel identiek zijn, anders heeft die code ook geen nut meer.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Het zou me zeer verbazen. In mijn ervaring is het altijd 4-6-8-cilinders met andere eindoverbrengingen en vaak verschillen tussen NA en turbo's. Kan ook haast niet anders.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

  11. #10
    Audi90Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    353
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Volgens mij gaat het ook om die daj codering. Is trouwens maar een anderhalf uur werk om hem te wisselen.
    If jou ever see me drive an opel, SHOOT ME!

  12. #11

    Standaard Re: Achterdiff wisselen

    Iedereen bedankt voor de reacties! Ben vandaag even bij de dealer geweest. Het 01H nummer is idd van de behuizing. De tunnel die er voor op zit.
    Het DAJ nummer ging het wel om. In het magazijn zeiden ze dat deze 2 onderdelen 1 op 1 zijn te wisselen.
    Ga hem ophalen en dan vergelijken met die er nu onder zit
    Bedankt voor alle reacties en zal weer van mij laten horen als ik hem heb.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •