Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 80 van de 80

Onderwerp: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Tijd voor een Porsche turbo, of helemaal afstappen van het verlangen naar meer en sneller en een goeie fiets kopen :-)

    Ik heb makkelijk lullen, want ik geef weinig om snelheid. Ik voel me na ruim zes jaar nog steeds de koning te rijk met mijn mooie en fijne Audi 80, ook al is die voelbaar niet nieuw meer.
    Ik heb geen Porsche Turbo geld haha.
    En als ik dat wel had, dan kocht ik alsnog geen Porsche.
    Dan kocht ik een RS4 of een bmw E39 m5, of e60 m5 met V10.

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    De meeste dromen zijn bedrog ♫, maar als je wakker wordt dan staat die ouwe bak er nog ♫

    Als je weinig te besteden hebt is een Mazda 323 of een Starlet soms een betere keuze. Of een goed onderhouden audi 80 B3

  3. #63
    M3lvo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    30
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    maarja om nou van een a4 met comfort naar een starlet te gaan die bij een flinke windvlaag wegwaait? :P
    Een wijs man zei ooit : Al is die audi nog zo snel, die lege tank die achterhaald jou wel.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Ik had hiervoor een Mazda 323 uit begin jaren '90. Dat was een volwassen wagentje hoor, met behoorlijk wat binnenruimte, maar verder zeer spartaans. Reed ook prima. Qua onderhoudskosten was het een geweldig karretje. Achteraf gezien had ik er misschien nog een paar jaar in door kunnen rijden.

  5. #65
    M3lvo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    30
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    zijn opzich ook wel redelijke bakkies heb zelf een mx3 1.8 v6je gehad en was ook zeker wel leuk maar op een of andere manier voelt zo'n dikke a4 toch zo veel fijner
    Laatst gewijzigd door M3lvo; 17-02-16 om 11:36.
    Een wijs man zei ooit : Al is die audi nog zo snel, die lege tank die achterhaald jou wel.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Of een audi a2... zuinig en licht, en oogt van binnen grotendeels als een B5.
    Mazda mx-3 met die kleine v6 is een hele fijne auto, m'n broer had er 1 en heb er zelf ook tijdje in gereden.
    Ik heb ook ruim een jaar in een Mazda Xedos 6 met 2.0 v6 gereden. zelfde blok, alleen comfortabeler en stiller. Wel oerdegelijk maar ook oersaai... van binnen vooral.

    Morgen even de Audi laten voorkeuren voor de apk die over 2 weken moet. Als er iets mee is kan ik nog de onderdelen voor weinig zelf kopen, ipv dat de garage het doet (voor de normale prijs..).

  7. #67

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Ik zou als ik jou was toch eens klikken in mijn onderschrift, iets zegt me dat mijn B5 wel wat voor jou is ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Ik zou als ik jou was toch eens klikken in mijn onderschrift, iets zegt me dat mijn B5 wel wat voor jou is ...
    haha, nee bedankt
    Dan had ik beter die van jouw kunnen kopen VOOR ik de mijne kocht. Ik heb er nu al zoveel onderhoud aan gedaan, dat het min of meer m'n kindje is geworden, of zoiets dan haha.
    En ik ben niet zo'n fan van de Avant tbh. Ik ben echt een coupe/sedan liefhebber. Altijd al geweest ook.

    En ik heb eergisteren een Koni schroefset gekocht, dus ik ga de mijne gewoon verder opbouwen in de loop der tijd.
    En als ik een keer de geldpest heb, dan laat ik m misschien toch alsnog maar chippen.

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Even weer leven inblazen..

    Ik heb inmiddels mijn "bodykit" compleet.
    D.w.z. voorbumper-spoiler, achterbumper-spoiler en zijskirts. (alles abs dus geen troep).
    Hierbij blijven de voorbumper en achterbumper gewoon behouden, alleen dat lelijke ongespoten grijze inzet stuk wordt vervangen door wat nieuws dus, in kleur.

    Weet iemand een beetje fatsoenlijk bedrijf die dit kan spuiten EN monteren tegen een schappelijke prijs? In omgeving Rotterdam of ietsje verder mag ook zolang het niet te gek wordt..

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    niemand?..

  12. #71
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Gewoon een paar schadeherstellers googlen en wat prijzen opvragen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Gewoon een paar schadeherstellers googlen en wat prijzen opvragen.
    Ja, dan moet het maar zo.
    Dan zal ik wel met de zooi langs moeten gaan rijden anders snappen ze het weer niet, of kunnen ze op voorhand weer niet exact vertellen hoe en wat.

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderm3 Bekijk Berichten
    iemand een idee of dit wat zou kunnen zijn? (chiptuning)
    Qua prijs is het wel interessant, en makkelijk zelf te doen.

    http://www.ebay.nl/itm/221907422616?...%3AMEBIDX%3AIT

    tevens beschikbaar voor zo'n beetje elke motorvariant zag ik.
    Dat is geen tuning... maar dat is met een weerstand de boordcomputer voor de gek houden dat het 'koud' buiten is op waarop de motor meer brandstof inspuit, en sneller aanvoelt ja. Het sideeffect daarvan is dat alles sneller vuil wordt, want hij loopt constant met teveel brandstof.

    Als je een chiptuning wilt, neem je auto dan mee naar een goede en bekende tuner, eentje die over een rollerbank beschikt, en een op maat chiptuning kan doen aan de hand van jouw wensen. Echter omdat je ongeblazen rijdt, zal het vermogenswinst nooit 'veel' zijn. Je mist gewoon een turbo erachter, en bent gelimiteerd tot wat je hebt.

    Mensen die goedkoop aan huis 'chippen' doen precies hetzelfde. Flashen een rom gedownload van het internet in je auto, en 'gokken' maar dat het goed gaat. Dit wil je gewoon niet! Als je verstandig bent breng je dat ding naar een tuner, en dan heb je aan het einde van de dag ook een uitdraai met voor & na.

    Zal ik je wat verklappen? Met een grote beurt, dunnere olie en minder gewicht in je auto kan je ook al een vermogenswinst waarnemen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickA5 Bekijk Berichten
    Jongens ik rij nu een a5 2.0tfsi met 211pk eigenlijk wil ik 600pk net als de rs6.
    Mijn budget is klein, lets say 250euro wie weet hoe ik dit kan halen?
    Ik zat te denken aan andere schokbrekers remschijven en misschien helpen nieuwe ventiel dopjes ook wel!
    Wat denken jullie?!
    Ik weet het!! Haal je motor eruit, zet het op een pallet inclusief wielen, en je hebt de feeling van een 600PK auto zo als je de wegen opgaat! De brandstoftank op je rug moet je wel maar even voor lief nemen.

    Ik zat vroeger ook te kutten met auto's die ik sneller wou hebben, maar zonder een goede turbo / intercooler basis kom je niet zover. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en een RS4 B5 2001 met 440PK onder de wielen gekocht. Veel leuker, een auto rijden die ontworpen is voor zulk soort vermogen.

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    @Linde074:

    Ik was daar ook al over uit inmiddels hoor
    Maar ik had ook al aangegeven dat ik geen 300pk oid hoef. rond de 140 is best voor mij, en dan nog relatief zuinig ook.
    Dat grote beurt verhaal.. ik heb dat al lang gedaan. Incl nieuwe distributie en waterpomp etc. in December.
    Dunnere olie gaat hem niet worden, ik heb altijd 5w30 er in, en hij verbruikt niks na 210.000km. Dus ik ga niet ineens op een andere viscositeit over.

    Als de geldkraan weer open kan, dan gaat hij nog wel naar 135pk gechipt worden bij eerder genoemd bedrijf.
    Veel gewicht valt er niet uit te halen behalve het reservewiel...meer ligt er niet in nl. en de achterbank laat ik zitten, zo zwaar weegt die nou ook weer niet.

    En er kan wat dat betreft genoeg uit gehaald worden, maar het probleem is simpelweg dat dit geen motor is die populair is (geweest) om te tunen, dus is er weinig te krijgen.
    Denk bv aan scherpe nokkenas, of beter inlaattraject, grotere injectoren, spaghetti/flowtec spruitstuk, custom-throttlebodies, sportkat, lichter vliegwiel etc.
    Helaas is 9 van de 10 zaken allemaal custom bij dit soort motoren...en dus onbetaalbaar.

    scherpe nokkenas kost bv al nieuw 799euro... http://www.dbilas-shop.com/Products/...3451_2515.html
    Of je huidige opnieuw geslepen 424euro http://www.dbilas-shop.com/Products/...3451_2948.html

    Ik hou het wel gewoon nog leuk nu, en over paar jaar een 1.8T ombouw.
    Iemand een idee welke 1.8T ook de DWH versnellingsbak gebruikt?..
    Laatst gewijzigd door Sanderm3; 13-05-16 om 20:13.

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Ik zou zoeken in tweedehands kringen, en dan met name ook in de VW-scene ofzo. De kans dat jouw motor gebruikt wordt in een VW is aanzienlijk, en je zal niet de eerste zijn ermee. Met wat geluk kan je een gebruikte nokkenas (scherpere) ergens scoren, maar verwacht geen 'wonderen'.

    Het enige dat een scherpere nokkenas doet is het vermogens of koppel-curve verleggen. Waar je auto nu 'prima' doet op low / mid ga je het verleggen naar mid/high en zal je vaker in de hogere toeren moeten jagen wil je dat extra vermogen aanspreken. Sommige beweren ook dat met een scherpere nokkenas het 'comfort' van de motor verdwijnt, en deze stationair wat moeilijker gaat lopen.

    Welk type motor heb je ? Dus echt motorcode? bijv XYZ... aan de hand daarvan kan je op internet meer vinden over mods voor dat voertuig.

    Maar serieuze pk's ga je niet halen zonder serieuze aanpassingen, die geld kosten, wat je eigenlijk al laat schemeren er zo min mogelijk uit te geven.

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Het is een 1.8 APT blok. en die is naar mijn weten maar kort gemaakt. de 1.8 ADR en ARG zijn langer geproduceerd.

    Het is inderdaad vnl een geld kwestie, dus het liefst zo veel mogelijk voor zo min mogelijk....op het moment dan, kan veranderen binnenkort.
    Nokkenas (incl inbouw) gaat hem dan ook niet worden.
    Via een chip van dBilas kan ik wel in 1 klap 15pk winnen. voor 299,-. of hier in nederland 10pk voor 325euro. bij het laatste is dat all incl. Dan heb ik m'n doel al grotendeels bereikt.

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Je moet die nummers eens uit je hoofd zetten... geen enkele chip biedt gegarandeerde resultaten. Zeker niet die dingen die je management voor de gek houden.

    Als je tuning niet kunt betalen, dan vraag ik me af waarom je dit topic uberhaubt hebt gestart. Je kunt niet goedkoop iets sneller laten rijden zonder dat het naar de klote draait. Mischien heb je geluk met een gebruikte chip of wat onderdelen van een auto die de sloop rijp is, maar voor het serieuzere werk moet je gewoon in de buidel tasten.

    Tis maar goed dat je geen S4 of RS4 hebt. Als je ziet met wat voor een rekeningen je daar soms geconfronteerd mee wordt dan ren je gillend weg. 325 euro is lunchgeld.

  19. #78

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Ik vind het onderhoud van de Audi 80 al duurder dan dat van mijn Mazda 323. Al was die bij aankoop pas negen jaar oud en spreken we bij mijn b4 nu over bijna 22 jaar oud.

    Tel je zegeningen.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 16-05-16 om 09:54.

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Wat me vooral opvalt aan het materiaal van Audi is dat het robuuster is als in verhouding met bijv. Volkswagen. Ja je betaald wat meer voor onderdelen (en zeker voor "RS") maar je krijgt ook een robuust voertuig ervoor terug, teminste als je je netjes aan het onderhoudsschema ook houdt en geen gekke dingen ermee doet.

    Het probleem van sneller willen is dat je nu een chiptune op maat kunt laten doen, of een chip via internet besteld, maar je binnen een week al gewend bent aan het nieuwe vermogen en gauw al meer wilt. De eerste keer rijden met 440pk en volgas gaan scheet ik van in m'n broek, en het heeft mischien een half jaar tot een jaar geduurd eerdat ik de top van 310 wist te bereiken met mijn auto.

    Maar nu dat ik 2 jaar de auto in bezit heb, is alles eigenlijk relatief. Ik weet precies wat de auto kan, en qua snelheid zal het me ook niet gauw vervelen met 0 naar 100 in 4 sec, wat merendeels sneller dan de rest van de meeste auto's in NL is. Ik hoef me niet voor stoplichten ofzo te bewijzen, ik hoef ook geen nieuw figuur voor wegmisbruikers te zijn en het is ook een fijne gedachte dat mijn auto daadwerkelijk al berekend is voor zulke snelheden en vermogen(s).

    Nu zou je een chip willen, straks ga je met spruitstukken, inlaat en nokkenassen aan de gang, en is dat gevoel zo weer verdwenen na 2 weken. Je bent maar bezig met het proberen sneller te krijgen van je auto terwijl je eigenlijk comfort in gaat leveren voor een stukje meer vermorgen dat je alleen aan zult spreken wanneer je in de hogere toeren gaat zitten.

    Als ik je een advies mag geven; doe je auto weg, en neem een model met wel een blok dat 'leuk' te kietelen valt, en het liefst eentje met turbo. Want elke chiptuning zal met turbo veel meer profijt hebben dan een motor zonder turbo. Je hebt iets speelruimte met turbodruk en kunt later altijd naar een grotere turbo gaan, grotere injectoren of een grotere intercooler. Allemaal 'boys speelgoed' dat veel meer winst dan 15pk met een tune op maat van 500 euro of meer zal brengen.

    Dus. Ook al klinkt nu 15pk veel, het zal je auto nog niet noemenswaardig sneller maken, hoogstens voor je gevoel dat het wat responsiever reageert. En in een 0 naar 100 zal 15pk net nog geen 0.1 tot 0.5 seconden meer zijn?

  21. #80
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Suggesties om atmosferisch 1.8-blok licht te tunen?

    Al die adviezen zijn in dit topic al meer dan eens gegeven...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •