Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: trillingen boven 140 km/u

  1. #1

    Standaard trillingen boven 140 km/u

    Mijn A4 Avant tdi (90) trilt nogal boven de 140 km/u. Het voelt als de balancering van de banden, maar ik denk niet dat het dat is, want daar is pas nog aan gewerkt door een professioneel bedrag.

    Nu lees ik regelmatig op het Forum over de voorwielophanging van de A4, waarvan soms al na 150.000 km de draagarmen vervangen moeten worden. Dit heeft in beginsel alleen gekraak van onderuit tot gevolg, maar zou zich ook kunnen uitten in geschud van de auto (?).

    Ik vraag me af of dat bij mij het geval is, ik denk namelijk dat de draagarmen nog niet vervangen zijn. Ik merk echter bij verkeersdrempels nauwelijks iets.

    Lijkt het versleten zijn van de draagarmen op een onjuiste wielbalancering, of hebben we het hier over herkenbaar verschillende effecten? Kan dat getril dus veroorzaakt worden door (een) versleten draagarm(en)?

  2. #2
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm heb ik nog nooit vang ehoord versleten draagarmen beginnen juist altijd met een klapperend geluid.

    bandenspanning is ok?
    ET-waarde van velgen is ok?
    auto is goed uitgelijnd?
    en dat je wielen zijn uitgebalanceerd voor een hoog bedrag betekend niet dat het ook goed is gedaan (vermijd kwitfit!)

    en een beetje dealer of garage wil wel even gratis je wielen balanceren.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  3. #3

    Standaard

    Toch kan er een foutje zijn gemaakt met uitlijnen.
    Of bijvoorbeeld een kromme velg, of hoogteslag in 1 van de banden?
    Als al dat het niet is, is finish-balanceren een optie.
    Hierbij worden de wielen gebalanceerd aan de auto.
    Dan worden namelijk ook eventuele onbalansen uit de aandrijflijn gehaald.

    Succes ermee.
    Groetjes Michel

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou het ook eens proberen met een andere set wielen. Mijn baas rijdt een A4 Avant quattro (goede keus!) met leuke S-line velgen eronder. Bij 140 trilden je vullingen uit de kiezen. Wat bleek? Hij had A6-velgen eronder...

    Tom

  5. #5

    Standaard

    Vraag de volgende keer bij het bedrijf die je wielen heeft gebalanceert even of hij ook ff de Dynamische onbalans controleerd,dus niet alleen de statische(wat de meeste doen)
    Als dit niet helpt kan een profesioneel berdrijf de wielen ook op de auto uitbalanceren,precies op de snelheid waar jij last hebt,ook aandrijf assen kunnen onbalans veroorzaken.
    Ik ga er hier bij vanuit de je auto volgens de spec's goed uitgelijnd is

    Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •