Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Foutmelding stuurhoeksensor

  1. #1

    Standaard Foutmelding stuurhoeksensor

    Afgelopen dagen is er een en ander vernieuwd aan het onderstel van mijn Avant. De auto moest uitgelijnd worden (stuur stond daardoor schreef) en gaf tijdens het rijden een abs en esp lampje met daarbij een knipperend rood remlampje in het display. Na uitlijnen van de auto gebeurd dit nog steeds. Als je gaat rijden grijpt de esp even in om vervolgens weer in storing te gaan. Ik heb de storing uitgelezen en gereset echter blijft die terugkomen. Hij geeft aan: Steering Angle Sensor G85.

    Aangezien ik deze storing niet had voor dat er aan het onderstel werd gewerkt, heb ik het gevoel dat de Stuurhoeksensor zijn nulwaarde kwijt is, is dit te kalibreren en Zoja hoe?
    Laatst gewijzigd door tom; 10-09-17 om 06:26.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Foutmelding stuurhoeksensor

    Dit kan met vcds. Probeer anders je auto te starten, stuur helemaal naar links te draaien...vasthouden en dan helemaal naar rechts en ook even vasthouden.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard re: Foutmelding stuurhoeksensor

    Bedankt voor de tip, ik ga het proberen en anders hang ik hem wel aanVCDS bij iemand. Ik hou jullie op de hoogte

  4. #4

    Standaard Re: Foutmelding stuurhoeksensor

    @Rainesh dat was het dus. Foutcodes eerst eruit gehaald daarna stuur naar links, 5 seconden vastgehouden daarna stuur naar rechts en 5 seconden vastgehouden. Lampjes zijn niet meer aangegaan. Bedankt!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •