Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Xenonverlichting, ombouw naar H7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    68
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Xenonverlichting, ombouw naar H7

    goeden dag forumers al een tijd lid maar bijna geen vraag gesteld tot nu dan .

    ik heb zins 3 maanden een Audi A4 avant uit 2000 daar zit dus xenon verlichting in ook daarvan is de rechter spanning - voor regelaar kapot van gegaan
    Dan zou je koop een je nieuwe .

    Maar ook de lippen van beide koplampen zijn en gaan kapot en mede dat de xenon lampje zeer duur zijn dacht ik ik koop 2 nieuwe koplampen met Ha 7
    en een ...... kabelset kopen erbij kopen dat xenon gebeuren hoeft van mij niet .

    nou lees ik wel over ombouw van h7 naar xenon maar niet terug mijn vraag is dus wat heb ik nodig om zeker te weten .
    2 koplampen 2 x Ha 7 lampjes en een kabel set is dat de zelfde kabelset als h7 naar xenon of is het zo plug en play of zie ik wat over het hoofd .

    groetjes Frits en dank voor het meedenken zal nog even uit zoeken hoe het ook alweer met de foto's gaat ben even kwijt
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door greyrider; 07-10-17 om 15:55.

  2. #2
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Wil je H7 xenon behouden (aftermarket setje, zeer betaalbaar)? Of ben je op zoek naar H7 halogeen? In beide gevallen: zoek een gebruikt setje halogeen koplampen (facelift, met lenzen). Daar zitten H7 fittingen in, en kun je alles mee wat je wilt. Met een beetje geluk is er wel iemand die wilt ruilen met jouw originele xenon lampen, die zijn immers meer waard.
    Laatst gewijzigd door JW A6; 08-10-17 om 20:50.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    68
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Talking Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    JW

    Dank je ben de enige die regeerde tot nog toe
    de xenon mag weg H7 halogeen komt in de plaats dus als ik het goed begrijp koop ik 2 nieuwe koplampen met H7 halogeen fitting en de lampjes .

    kan ik ze dan zo monteren of kom daar nog een kabel set bij die je dan op de H7 halogeen lampjes moet aan sluiten er zit dus nu alleen een centrale stekker in de koplamp en niet daarvoor niet specifiek naar het lampjes toe ?

    bedankt alvast
    Laatst gewijzigd door greyrider; 08-10-17 om 23:17.

  4. #4
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Volgens mij is de stekker hetzelfde ja. 8-polig op de behuizing achter het grootlicht en 2 polig op de richtingaanwijzer.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    68
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    jw a6

    Dank voor het meedenken en het antwoord dan ga ik 2 koplampen bestellen ---- morgen


  6. #6
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Klopt, is gewoon om te prikken mits je ook FL koplampen koopt. (er zit dus een verschil tussen PFL en FL)
    Let wel op dat de meeste nieuwe units geen stelmotor hebben, deze moet je dus waarschijnlijk even overzetten.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    68
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Thumbs up Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    nog even de rest aan vullen duurde even koplampen zijn binnen en vernieuwd

    zoals jullie al zeiden d bedrading zit erin en eigenlijk plug en play

    je kunt koplampen met stel motoren en zonder stel motoren kopen aan gezien ik ze niet heb en ook de bedrading niet
    heb ik ze dus zonder stel motor gekocht maar het is wel mogelijk bij voorbeeld je oude motors over te zetten .

    mannen bedank voor het meedenken top
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    68
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Thumbs up Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Nou dat ik hier toch zit ,--- meteen even vraag nogmaals bij mijn koplampen hou ik gek genoeg 1 stekker die ik niet kan plaatsen .

    1 gaat naar de koplamp de groote dan 1 naar het knipper licht . en 1 hou ik dus over kan niet vinden waar die na toe moet ?? alles gecontroleerd maar niet je vinden waar die logischerwijs op past

    iemand misschien een hint .

    mijn dank daarvoor .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door greyrider; 21-10-17 om 15:56.

  10. #9

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Grootlicht en stadslicht heb je ook aangesloten? Heeft een FL niet standaard elektrische koplamphoogte verstelling? Misschien dat die dan toch daar van is

  11. #10

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Gezien de kabeldikte gok ik op mistlicht (bij de pre-facelift zit dat in de koplamp ingebouwd, en bij de facelift in de bumper; een adapterkabelboom heeft dan dit soort stekkers om te verdelen..).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Gezien de kabeldikte gok ik op mistlicht (bij de pre-facelift zit dat in de koplamp ingebouwd, en bij de facelift in de bumper; een adapterkabelboom heeft dan dit soort stekkers om te verdelen..).
    Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar TS heeft een facelift (ga ik tenminste van uit met bj 2000) met OEM xenon. Mistlicht zat toch alleen in een enkele (zeldzame 3x55W) halogeenkoplamp PFL? Stekkervorm klopt overigens wel met mistlampstekkers als ik me niet vergis.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  13. #12
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Die hoort niet aan de koplamp unit.
    Ik denk eerder aan de ventilator die voor de radiator zit. Pal naast het stuurbekrachtiging reservoir zit een bundel met stekkers. Ik denk dat deze hier thuis hoort...

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    68
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Thumbs up Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Heren !

    Ik zal me toch nog even netjes melden na de gedane en goed bedoelde antwoorden duurde alleen even veel te langer dan bedoelt sorry daarvoor er kwamen weer andere dingen tussendoor in en rondom het huis ging weer van alles stuk en een motor fiets met motor problemen .

    De koplampen zitten er in en alles werk voortreffelijk is inderdaad plug en play alle bedrading is en was aanwezig hoefde daar niet aan te doen dan gewoon alles overzetten wederom mijn dank daarvoor en alles zit erin kon de motoren van de oude koplampen overzetten of anders gezegd koplampen bestellen met de motoren erin .

    Dat heb ik niet gedaan omdat ik geen knopje heb voor de koplamp verstelling ! dus dat is gelukkig ook klaar kan ik weer wat van me lijst afschrijven

    die stekker die los hangt op foto daar heb ik nog niet na gekeken alles werk MAAR ! houd het wel in gedachte als ik weer aan de auto ga werken ook dat zal zijn vervolg krijgen ben al blij dat die goed rijd.

    en ben inmiddels met me bus t3 Audi v6 A6 motor automaat ombouw weer bezig allemaal bedankt en ik meld me wel weer vriendelijke groetjes

  15. #14
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    Mooi dat het is gelukt!
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenonverlichting, ombouw naar H7

    is die ene stekker niet voor de automatische hoogteverstelling van je koplampen? bij bv zware belading moeten je koplampen afstellen. dat doe je bij auto's met standaard halogeen met het draaiknopje 0.1.2. op je dashboard bij het stuur.
    Maar bij auto's die fabrieks-af zijn geleverd met xenonkoplampen gaat dat meestal "automatisch" die electronische hoogteverstelling.
    Er zit dan bij de voor-ophanging een systeem ingebouwd die dit constant bijhoud en corrigeert.

    -bij bmw's althans-
    Maar ik neem aan bij audi ook

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •