Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Afmetingen achterveren

  1. #1

    Standaard Afmetingen achterveren

    Hoi, weet iemand misschien of er behalve draagvermogen nog meer verschillen zitten zijn tussen de achterveren van de 6 cil. quattro's en de 2wd uitvoeringen ?

    Ik heb een Eibach verlagingsveren setje gekocht wat voor een sedan blijkt te zijn terwijl ik een avant heb. Spittende op de site van Eibach kwam ik te weten dat er zo'n 35kg draagvermogen verschil per veer in zit. De Quattro's zijn nog een streepje sterker en aangezien ik regelmatig nogal wat gewicht achterin heb dacht ik dat het misschien een idee is om zo'n sterke(re) veer te gaan monteren maar dan moet het wél passen tuurlijk !

    Bedankt !

    Giga

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Afmetingen achterveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giga Bekijk Berichten
    Hoi, weet iemand misschien of er behalve draagvermogen nog meer verschillen zitten zijn tussen de achterveren van de 6 cil. quattro's en de 2wd uitvoeringen ?

    Ik heb een Eibach verlagingsveren setje gekocht wat voor een sedan blijkt te zijn terwijl ik een avant heb. Spittende op de site van Eibach kwam ik te weten dat er zo'n 35kg draagvermogen verschil per veer in zit. De Quattro's zijn nog een streepje sterker en aangezien ik regelmatig nogal wat gewicht achterin heb dacht ik dat het misschien een idee is om zo'n sterke(re) veer te gaan monteren maar dan moet het wél passen tuurlijk !

    Bedankt !

    Giga

    Heb je Eibach zelf al eens gemaild......

    Wat ik zo weet van veren is dat over het algemeen er geen verschil zit tussen sedan en avant
    En net wat je zelf al aan geeft......Quattro is kwa draag vermogen wat zwaarder uitgevoerd

    of het een idee is om zwaardere veren te monteren?......geen idee
    Maar heeft het dan nut om je auto te gaan verlagen?....(neem aan dat daar de Eibach veren voor bedoelt zijn)
    Ik kan me indenken als de veren voor een Quattro zwaarder uitgevoerd zijn
    De kont van de auto ook minder verlaagd word en zo dus ook hoger komt te staan dan eigenlijks de bedoeling is
    Denk dat je dan ook even moet controleren of je schokdempers het aan kunnen
    Je hebt dan de boel toch los liggen en als je later er achter komt dat ze het niet aan kunnen zou het toch een beetje jammer zijn van je tijd
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard Re: Afmetingen achterveren

    Bedankt Kevin !

    Eibach mailen is misschien wel het beste alhoewel ik hoopte ze niet lastig te hoeven vallen. Die zullen wel lekker op mij zitten te wachten denk ik zo haha.

    Nogmaals dank

    Giga

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Afmetingen achterveren

    Ik heb ooit een set oem S-line sedan veren en dempers gemonteerd op mijn Avant, geen enkel probleem ondervonden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Afmetingen achterveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giga Bekijk Berichten
    Bedankt Kevin !

    Eibach mailen is misschien wel het beste alhoewel ik hoopte ze niet lastig te hoeven vallen. Die zullen wel lekker op mij zitten te wachten denk ik zo haha.

    Nogmaals dank

    Giga
    nooit geschoten is altijd mis toch.....

    @Reggy op de B5 of de B6
    De B6 was toch geen Quattro
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Afmetingen achterveren

    B6 non quattro 1.9tdi


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Afmetingen achterveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    B6 non quattro 1.9tdi


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    dat meende ik al......daar heb je toch die S-line set onder gezet?
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Afmetingen achterveren

    Jup


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9

    Standaard Re: Afmetingen achterveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ik heb ooit een set oem S-line sedan veren en dempers gemonteerd op mijn Avant, geen enkel probleem ondervonden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    B6 non quattro 1.9tdi
    Bij de B6/B7 zijn quattro / fwd en sedan / avant uitwisselbaar op wat draagvermogen na. Maar, TS heeft het over een B5 gezien de subsectie van het forum. En daarbij is het wat minder leuk: quattro past NIET op FWD... Of sedan/avant uitwisselbaar is weet ik uit m'n hoofd niet, maar je kan in elk geval geen quattro veren op een FWD zetten. Het hele onderstel is anders (starre achteras op FWD versus multilink op een quattro).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10

    Standaard Re: Afmetingen achterveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Bij de B6/B7 zijn quattro / fwd en sedan / avant uitwisselbaar op wat draagvermogen na. Maar, TS heeft het over een B5 gezien de subsectie van het forum. En daarbij is het wat minder leuk: quattro past NIET op FWD... Of sedan/avant uitwisselbaar is weet ik uit m'n hoofd niet, maar je kan in elk geval geen quattro veren op een FWD zetten. Het hele onderstel is anders (starre achteras op FWD versus multilink op een quattro).
    Kijk ! Da's nou een donders bruikbaar antwoord ! Ik zat al klaar om dat Eibach/Quattro nummer te gaan bestellen. Dat gaan we dus maar even niet doen...

    Ik heb overigens emailcontact gehad met Eibach en volgens hen hebben de lichtere sedan achterveren een 1cm kleinere eigenlengte tov de avant veren. Door die veren te vervangen ga ik dus minimaal 1 cm terug omhoog achter + nog een beetje ivm de hogere veerconstante. Als iemand toevallig nog 2 F1536002 veren heeft liggen ?

    @Bastet in elk geval reuze bedankt !

    Giga

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •