Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Hulp raammechanisme vervangen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Hulp raammechanisme vervangen?

    Goedemorgen allemaal,

    Al enige tijd is aan de rechter voorzijde, mijn raammechanisme kapot. Ik heb zelf een poging gedaan om het te repareren en uiteindelijk heb ik er voor nood een blok hout tussen gezet zodat het raam in ieder geval dicht is. Ik lees overal dat dit bij een reguliere autogarage nog aardig in de kosten kan lopen. Laat het nu net zo zijn dat ik dat niet wil! Mijn vraag aan jullie is, zijn er mensen in de omgeving van Groningen die het zien zitten om mij eventueel te helpen (tegen vergoeding) met het vervangen van het mechanisme of toevallig een adres hebben waar dit nog enigszins voor een redelijk bedrag kan worden opgelost?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.842
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp raammechanisme vervangen?

    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Hulp raammechanisme vervangen?

    Lijkt mij niet meer dan deurpaneel verwijderen, plastic afdekscherm verwijderen en eventueel nog een afdekplaat? Deurpaneel heb je er snel af het terugplaatsen vergt even wat handigheid, heb bij mij onlangs alle vier de deurpanelen vervangen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Hulp raammechanisme vervangen?

    Bij mijn B4 is het best even een gepriegel, zoeken naar de schroefgaatjes etc. De Daewoo van mijn vriendin is in dat opzicht handiger. Drie schroefjes los en je kon het spul los wippen. Dat was toen nodig omdat een veer van de deurvanger los was geschoten.

  5. #5

    Standaard Re: Hulp raammechanisme vervangen?

    Beetje late reactie, maar wellicht heeft iemand anders er ook nog wat aan.

    Ik kan niet uit je verhaal opmaken wat er precies kapot is aan je raammechanisme, maar kijk goed of het niet slechts alleen die groene kunststof meenemers zijn. Die willen nog weleens kapot knappen. Zijn niet los te koop maar vaak wel op de sloop te vinden. Maak voor vervanging de "vette" delen van je raammechanisme schoon en voorzie alles van nieuw vet. Meestal gaat door de jaren heen e.e.a. wat zwaarder lopen door uitdroging van het vet i.c.m met stof en ander vuil. Samen met die kunststof meenemers die door ouderdom ook wat slapper worden is dit blijkbaar de zwakke schakel. Die kunstof dingen kreeg ik voor niets mee, een raammechanisme laten vervangen zal waarschijnlijk een stukje duurder zijn :-)
    Laatst gewijzigd door Datron; 14-12-18 om 10:57.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •