Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

    Mijn stuurhuis heeft al een tijdje een lekkage, tot nu toe (plm. 1,5 jaar) vul ik het reservoir gewoon geregeld bij (maximaal een flesje per jaar) maar inmiddels is het toch wat erger geworden - zo erg dat mijn remschijf rechtsvóór door de lekkende olie aangetast wordt, waardoor de auto slechter gaat remmen. Heeft wellicht alles te maken met opbouw van de gelekte olie in het rubber waardoor het er uiteindelijk met grotere druppels uitkomt. Desalniettemin, ik denk dat het tijd voor vervanging is.

    Bij een zoektocht door het forum heeft iedereen het over een erg dure ingreep (1200 tot 1500 euro), maar mijn garage doet de vervanging (alleen arbeid) voor 200-250 euro en ik zie dat bij online onderdelenshops stuurhuizen nieuw plm. 180 tot 360 euro kosten. Coen gebeld voor een gereviseerde maar die zijn helaas op, anderzijds vallen die nieuwprijzen me dus mee t.o.v. wat ik in oude forumtopics lees, misschien zijn ze in de loop der jaren dus flink goedkoper geworden.


    Maar, iemand ervaring met de verschillende merken voor een stuurhuis? Ik zie bijv. een TRW voor 185 euro, een BOSCH voor 355 en vanalles daar tussenin. Maakt het veel uit wat je haalt? Misschien bepaalde merken waar je echt van weg wil blijven?
    Laatst gewijzigd door vorsprung4; 10-10-18 om 14:50.

  2. #2

    Standaard Re: 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

    Ik volg, mijn stuurhuis lekt ook, laat het nu bij iedere Apk schoonmaken en bijvullen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

    Als je 't reservoir slechts 1x per jaar bij hoeft te vullen lijkt 't me duidelijk: voorlopig lekker laten zo

  4. #4

    Standaard Re: 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

    Dat zei mijn monteur ook. Voorlopig zo laten

  5. #5
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

    Beide merken die je noemt zijn goed. Volgens mij is Bosch ook hetgeen wat Audi plaatst. Maar TRW is ook een goed merk.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

    Dank Thalys!

    Toch vreemd dat een gereviseerd stuurhuis 450 euro moet kosten als je deze prijzen ziet, ik vraag me af hoe dat zit.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 stuurhuis vervangen, welk merk?

    Updateje: plotseling alsnog een origineel tweedehandsje kunnen krijgen voor 100 euro, gemonteerd en lijkt helemaal prima. Duimen maar dat dat zo blijft

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •