Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.8 T AWT blok/turbo kapot gelopen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 1.8 T AWT blok/turbo kapot gelopen

    Vandaag is helaas mijn geliefde quattro kapot gelopen op de snelweg.
    Ging een olielamp branden en voordat ik hem goed en wel op de vluchtstrook had staan klonk er al geratel en een grote plof met rook en klaar.
    Voor de rest nooit geen problemen gehad, geen storingen of vreemde geluiden.

    Naar huis gesleept met een vriend en gelijk maar gaan sleutelen om te kijken wat er allemaal kapot is.
    Voorfront eraf en zag achter de aircopomp al een gat in het blok, drijfstang erdoorheen gekomen
    Ook de slangen van de turbo eraf gehaald en die kan ook naar de schroothoop.

    Daarna gelijk maar op zoek gegaan naar een ander blok maar met deze motorcode maar lastig te vinden.
    Weet iemand of bv een AEB of een AUM erin passen, zet dan natuurlijk inlaat & uitlaatspruitstukken over?
    Of kan ik er nu ook makkelijk een 180pk blok erin?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 T AWT blok/turbo kapot gelopen

    Vraagje: hoeveel had ie gelopen?

    Balen man, succes met de zoektocht naar een ander blok!

  3. #3

    Standaard Re: 1.8 T AWT blok/turbo kapot gelopen

    Volgens mij is vrijwel alles uit die generatie plug and play, vooral als je 'm compleet met aanbouwdelen en/of ECU kan scoren. Let wel op je gasbediening: er zijn B5's met e-gas en B5's met gaskabel. Dat is nog wel even uitzoeken. Verder is een 1.8T gewoon uitwisselbaar voor zover ik weet.

    Grijp je kans en monteer een goede koppeling (uit m'n hoofd een 2.5TDI) voor extra koppel, en eventueel zoeken naar een (kleine) turbo upgrade (K04s), zodat je rond de 230+pk uit kan komen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 T AWT blok/turbo kapot gelopen

    236.000 heeft die gelopen. Erg vroeg voor zoiets lijkt mij maar weet natuurlijk de historie niet.
    Dit blok heeft e-gas en interne waterpomp waarvan ik ook achter ben dat dat ook een verschil is.
    Kwa turbo upgrade, heb je dan gelijk het vermogen of moet je hem nog laten tunen dan?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •