Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Koelvloeistof in expansievat blijft koud

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    52
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Koelvloeistof in expansievat blijft koud

    Door een vermoeden van een defecte temperatuursensor van de koelvloeistof (temp in climate control en wijzer in dasboard geven sterk afwijkende waarde aan) wou ik deze namiddag even de temperatuur an de koelvloeistof meten met een digitale thrmometer. Ik ben een ritje gaan maken van ongeveer 20km. Temperatuur koelwater gaf in climate control 90C° aan en toen wou ik de temperatur meten in het expantievat, tot mijn grote verbazing gaf die slechts 23C° aan.
    Ik heb verder geen problemen met overhitten van de auto en de kachel doet het ook goed, maar ik wil graag uitsluiten of het koud blijven van de vloeistof in het expantievat niet duidt op een probleem.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    52
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Koelvloeistof in expansievat blijft koud

    Net even 40 km mee gereden, ook de volledige radiator blijft koud, slang die toekomt op radiator is 60C°, raar...

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Koelvloeistof in expansievat blijft koud

    Klopt het dat het een TDI is? Deze zullen in de winter periode ook niet snel veel warmte afgeven.

    Als je kachel lekker warm word en de motor word 90graden zou ik me niet druk maken.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    52
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Koelvloeistof in expansievat blijft koud

    Het is idd een TDI, kachel wordt lekker warm en volgens de climate control komt ie mooi op 90graden... volgens meter in dashboard iets boven de 70 graden, maar dat zou de sensor moeten zijn volgens ik in een ander topic heb gelezen, bedankt voor de info alleszins ;-)
    Laatst gewijzigd door Peejes; 01-01-19 om 17:12.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •