Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Parkeerhulp hapert

  1. #1
    Martie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Parkeerhulp hapert

    De acoustische parkeerhulp van mijn auto hapert wel eens. De ene keer hoor ik een constante toon als ik hem in z'n 'R' zet, de andere keer doet hij het wel normaal. Zit er bij de schakelpook van de automaatbak soms een schakelaar die wat hapert, of is er iets anders aan de hand? Heeft iemand anders dit probleem ook al eens gehad? Kan het door de kou (bevriezen/pekel) komen?
    Audi A4 Avant (B5) 1.8T automaat 110kW/150pk

  2. #2
    JakeZeSnake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    196
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeerhulp

    Ik heb hetzelfde probleem bij mijn A3 8P.

    Mijn APS doet het af en toe wel en af en toe niet.
    Sinds het vriest werkt het ding continu goed, in de zomer was het 8 van de tien keer niet.

    Als je de achteruit inlegt dient het APS eenmaal kort te piepen ten teken dat het systeem werkt.
    Als, na het inleggen van de achteruit de eerste keer na het starten, de APS langer piept met een hogere toon, dan werkt het systeem niet meer en zal het vanaf dat moment, zolang de sleutel op contact staat, ook niet meer werken. Ergo: geen acoustische indicatie meer.

    Ik heb mijn auto laten uitlezen bij de garage en zij vertelden mij dat een van de parkeersensoren (tweede van rechts achter) defect was.

    Ik vind het zelf ook gek, als het stuk is is het stuk, en moet het niet ineens weer 9 van de tien keer werken.

    Van de zomer gaat de achterbumper eraf en ga ik eens kijken of ik niet een los contact in een stekker heb, ik weet in elk geval welk sensor de boosdoener is.
    Don't speak unless you can improve the silence.

  3. #3
    Martie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Parkeerhulp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JakeZeSnake Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde probleem bij mijn A3 8P.

    Mijn APS doet het af en toe wel en af en toe niet.
    Sinds het vriest werkt het ding continu goed, in de zomer was het 8 van de tien keer niet.

    Als je de achteruit inlegt dient het APS eenmaal kort te piepen ten teken dat het systeem werkt.
    Als, na het inleggen van de achteruit de eerste keer na het starten, de APS langer piept met een hogere toon, dan werkt het systeem niet meer en zal het vanaf dat moment, zolang de sleutel op contact staat, ook niet meer werken. Ergo: geen acoustische indicatie meer.

    Ik heb mijn auto laten uitlezen bij de garage en zij vertelden mij dat een van de parkeersensoren (tweede van rechts achter) defect was.

    Ik vind het zelf ook gek, als het stuk is is het stuk, en moet het niet ineens weer 9 van de tien keer werken.

    Van de zomer gaat de achterbumper eraf en ga ik eens kijken of ik niet een los contact in een stekker heb, ik weet in elk geval welk sensor de boosdoener is.
    Als het wat beter weer wordt zal ik de sensoren eens checken met een multimeter. Bedankt voor de tip.
    Audi A4 Avant (B5) 1.8T automaat 110kW/150pk

  4. #4

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    de sensoren hoef je niet te checken met een multimeter, je kan gewoon je oor er tegenaan leggen, je hoort een soort electronisch pulsje. Behalve bij die sensor die kapot is. Het lijkt nogal weersafhankelijk of ze goed werken of niet.

  5. #5
    Martie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Nu de temperatuur weer boven nul is lijkt de APS het normaal te doen.
    Audi A4 Avant (B5) 1.8T automaat 110kW/150pk


  6. #6
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Hier hetzelfde. Aanhoudende piep bij koud inschakelen. Paar keer aan/uit en het is over...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  7. #7

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Tja, het zal de temperatuur zijn. De topics over PDC zijn niet van de lucht de afgelopen weken.. Ik heb zelf ook al een sensor vervangen..

  8. Ad
  9. #8
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    bij mij is het omgekeerd, in de zomer nog wel eens (redelijk at random) dattie t niet deed, maar nu in de winter al een paar maanden foutloos.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  10. #9

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    In mijn 8PA had ik ook 2 defecte p-sensoren zitten. Zodra het vochtig weer was deden ze het niet. lange toon bij inschakelen.
    Zodra de zon er een tijdje op stond werkte ze weer naar behoren.
    Ik heb dus een klein maandje geleden 2 nieuwe sensoren laten monteren.
    Probleem was opgelost.
    Maar nu...... Na de kou van de afgelopen weken heb ik weer een storing. Lange toon bij inschakelen. Ik dacht zal het vuil en of zout wel zijn. Heb de auto gewassen en het probleem was over.
    Maar dat was maar voor efffe. Nu blijkt er toch steeds een storing te zijn bij het inschakelen. Laat maar weer uitlezen welke er nu weer defect is. O ja die dingen kosten 75 euri per stuk......
    03/2018 Audi Q5 8RO 2.0T 3.) 01/2014 tot 01/2018 A4 B8 Avant 2010 1.8TFSI S-line 212 PK/ 330NM by ABT 2.) 02/2008 tot 11/2013 A3 8PA 2005 2.0TFSI DSG Ambition 242 PK/ 380NM by Hartog 1.) 05/2005 tot 02/2008 A3 8P 2004 1.6 Attraction 102 PK

  11. #10
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Heb het ook gehad met m'n A4. Lange piep bij inleggen van de R. Een van de sensoren kapot. Nieuwe gekocht bij de dealer. In februari 2008 kostte deze € 64,95 ex. BTW en € 22,70 ex. BTW voor het spuiten (totaal € 104,30 inc. BTW). Zelf gemonteerd (dealer zei 2 uur werk i.v.m. bumper demontage) zonder bumper demontage. Vanaf de onderkant kom je er lastig bij maar na een paar schaafplekken op m'n armen is het toch gelukt. Stekkertje eruit, losklikken, nieuwe sensor erin, stekkertje er weer in en alles weer 100%. 30 minuten werk.

  12. #11

    Standaard Re: Parkeerhulp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JakeZeSnake Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde probleem bij mijn A3 8P.

    Mijn APS doet het af en toe wel en af en toe niet.
    Sinds het vriest werkt het ding continu goed, in de zomer was het 8 van de tien keer niet.

    Als je de achteruit inlegt dient het APS eenmaal kort te piepen ten teken dat het systeem werkt.
    Als, na het inleggen van de achteruit de eerste keer na het starten, de APS langer piept met een hogere toon, dan werkt het systeem niet meer en zal het vanaf dat moment, zolang de sleutel op contact staat, ook niet meer werken. Ergo: geen acoustische indicatie meer.

    Ik heb mijn auto laten uitlezen bij de garage en zij vertelden mij dat een van de parkeersensoren (tweede van rechts achter) defect was.

    Ik vind het zelf ook gek, als het stuk is is het stuk, en moet het niet ineens weer 9 van de tien keer werken.

    Van de zomer gaat de achterbumper eraf en ga ik eens kijken of ik niet een los contact in een stekker heb, ik weet in elk geval welk sensor de boosdoener is.
    Njah, jij zegt dat je het stom vindt. Maar stel nu voor, je hebt niet door dat je sensors kapot zijn en je gaat parkeren en als je zo'n persoon bent die altijd op zijn sensors vertrouwt, dan ga je wel rap tegen iemand anders zijn wagen botsen.

  13. #12

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert_montfrooij Bekijk Berichten
    In mijn 8PA had ik ook 2 defecte p-sensoren zitten. Zodra het vochtig weer was deden ze het niet. lange toon bij inschakelen.
    Zodra de zon er een tijdje op stond werkte ze weer naar behoren.
    Ik heb dus een klein maandje geleden 2 nieuwe sensoren laten monteren.
    Probleem was opgelost.
    Maar nu...... Na de kou van de afgelopen weken heb ik weer een storing. Lange toon bij inschakelen. Ik dacht zal het vuil en of zout wel zijn. Heb de auto gewassen en het probleem was over.
    Maar dat was maar voor efffe. Nu blijkt er toch steeds een storing te zijn bij het inschakelen. Laat maar weer uitlezen welke er nu weer defect is. O ja die dingen kosten 75 euri per stuk......

    Beste,

    weet je misschien het artikelnr. van de sensoren want ik heb het zelfde euvel met mijn a3 8p.

  14. #13
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard Re: Parkeerhulp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi_80 Bekijk Berichten
    Njah, jij zegt dat je het stom vindt. Maar stel nu voor, je hebt niet door dat je sensors kapot zijn en je gaat parkeren en als je zo'n persoon bent die altijd op zijn sensors vertrouwt, dan ga je wel rap tegen iemand anders zijn wagen botsen.
    Dat systeem werkt 99% van de tijd prima! Die ene % heb ik helaas al live meegemaakt. BOTS!

    Zit je een beetje sullig voor je uit te kijken...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  15. #14
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moon Bekijk Berichten
    beste,

    weet je misschien het artikelnr. Van de sensoren want ik heb het zelfde euvel met mijn a3 8p.
    7h0919275d gru

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    46
    Posts
    177
    Kudos
    2

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Ik heb dit ook zo opeens van de week hoorde ik alleen maar 1 lange pieptoon als ik hem in ze achteruit zet.

    Ook ging me achterruiterwisser niet meer vanzelf sinds die tijd ging hij altijd wel.

    Kan je dit uitlezen met vag com welke er stuk is eventueel begreep ik?

  17. #16

    Standaard Re: Parkeerhulp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Dat systeem werkt 99% van de tijd prima! Die ene % heb ik helaas al live meegemaakt. BOTS!

    Zit je een beetje sullig voor je uit te kijken...

    De gezichten van de monterurs in de garage zijn nog veel erger!! dat is mijn ervaring
    3 keer links is ook rechts

  18. #17

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 Avant S-line Bekijk Berichten
    7h0919275d gru
    Thanks, ik heb het gisteren op internet besteld. en nou maar hopen dat het verzonden wordt. het is altijd maar afwachten
    of men het verstuurd.

    moon

  19. #18
    JakeZeSnake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    196
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeerhulp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi_80 Bekijk Berichten
    Njah, jij zegt dat je het stom vindt. Maar stel nu voor, je hebt niet door dat je sensors kapot zijn en je gaat parkeren en als je zo'n persoon bent die altijd op zijn sensors vertrouwt, dan ga je wel rap tegen iemand anders zijn wagen botsen.
    Neen Audi_80, dat bedoelde ik niet te zeggen. Wat ik stom vind is dat ze in de zomer voortdurend niet werken en nu het koud is ze wel werken. Bij anderen weer net andersom. De ratio daarachter snap ik niet. Dus ik ga toch van de zomer checken of het niet een los contact is, want als er een ECHT stuk is zou de APS altijd moeten falen.
    Wat natuurlijk wél goed is, is dat het systeem aangeeft dat ze niet werken (gelukkig maar dat heeft mij al een aantal malen gered!)
    Laatst gewijzigd door JakeZeSnake; 26-01-10 om 19:45. Reden: typo
    Don't speak unless you can improve the silence.

  20. #19

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Het artikelnummer is al genoemd maar ik wist hem niet.
    Het is net als verlichting. Als je de ene lamp verwisseld moet je ook maar meteen de andere doen.
    Zo was dat ook met mijn PDC-tjes.
    Vorig jaar 2x links vervangen, vorige week 2x rechts. Maar nu werkt het weer. Als ze nu weer 5 jaar meegaan dan is de volgende eigenaar de gelukkige om ze te vervangen.
    03/2018 Audi Q5 8RO 2.0T 3.) 01/2014 tot 01/2018 A4 B8 Avant 2010 1.8TFSI S-line 212 PK/ 330NM by ABT 2.) 02/2008 tot 11/2013 A3 8PA 2005 2.0TFSI DSG Ambition 242 PK/ 380NM by Hartog 1.) 05/2005 tot 02/2008 A3 8P 2004 1.6 Attraction 102 PK

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    46
    Posts
    177
    Kudos
    2

    Standaard Re: Parkeerhulp hapert

    Hoe weet ik of voor mijn auto deze ook geschikt zijn
    7h0919275d gru

    Ik heb een sportback uit januari 2006

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •