Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Ruitenwisserschakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Ruitenwisserschakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Goedemorgen,

    In de winterperiode heb ik er geen last van maar nu het weer warmer wordt toch wel weer regelmatig. Soms als ik over een drempel rijd oid dan gaat spontaan mijn ruitenwisser aan. En als ik net gewist heb en ik zet de schakelaar weer in de ruststand dan blijft hij aan één stuk door wissen. Ik dacht vorig jaar dat zal het ralais wel zijn. Echter het vervangen van het relais bleek niet te helpen.

    Nu denk ik zelf dat het probleem in de ruitenwisser schakelaar zit, omdat ik simpelweg niet kan bedenken waar het probleem anders moet zitten. ( ik denk dat hij in de ruststand contact maakt met de 'niet onderbroken wissen' stand)


    Als jullie hier anders over denken dan hoor ik dat graag!


    Maar bij het vinden van een andere ruitenwisser schakelaar loop ik tegen de volgende keuzes aan.

    - Neem ik een nieuwe aftermarket die niet echt lijkt op de originele? (niet mijn voorkeur)
    - Of koop ik een originele op ebay.

    Dat laatste is mogelijk, maar de meeste schakelaars in Duitsland zijn uitgerust met de knoppen voor de boordcomputer. Nu is mijn vraag kan ik die in mijn B5 schroeven die in werkelijkheid helemaal niet zo'n FIS tacho boordcomputer heeft?

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser schakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B5je Bekijk Berichten
    Goedemorgen,

    In de winterperiode heb ik er geen last van maar nu het weer warmer wordt toch wel weer regelmatig. Soms als ik over een drempel rijd oid dan gaat spontaan mijn ruitenwisser aan. En als ik net gewist heb en ik zet de schakelaar weer in de ruststand dan blijft hij aan één stuk door wissen. Ik dacht vorig jaar dat zal het ralais wel zijn. Echter het vervangen van het relais bleek niet te helpen.

    Nu denk ik zelf dat het probleem in de ruitenwisser schakelaar zit, omdat ik simpelweg niet kan bedenken waar het probleem anders moet zitten. ( ik denk dat hij in de ruststand contact maakt met de 'niet onderbroken wissen' stand)


    Als jullie hier anders over denken dan hoor ik dat graag!


    Maar bij het vinden van een andere ruitenwisser schakelaar loop ik tegen de volgende keuzes aan.

    - Neem ik een nieuwe aftermarket die niet echt lijkt op de originele? (niet mijn voorkeur)
    - Of koop ik een originele op ebay.

    Dat laatste is mogelijk, maar de meeste schakelaars in Duitsland zijn uitgerust met de knoppen voor de boordcomputer. Nu is mijn vraag kan ik die in mijn B5 schroeven die in werkelijkheid helemaal niet zo'n FIS tacho boordcomputer heeft?
    Dat kan wel
    Maar als je geen groot display in het midden hebt
    Heb je er ook niet zo veel aan

    Weet je zo welk artikel nr je hebt

    Ik heb nog een bak met onderdelen voor de B5
    En ik meen mij te herinneren dat daar nog wat wisser hendels in zitten


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ruitenwisser schakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Nee klopt ik heb er niet veel aan maar die met boordcomputer knoppen kan ik wel goedkoper aan komen omdat die veel te koop staan snap je?

    8D0 953 503 A dit is het nummer voor de sedan zonder boordcomputer knoppen.
    4D0 953 503 B dit is het nummer voor de sedan met boordcomputer knoppen.
    Dit zijn de nummers volgens de onderdelentekening:https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../953-953060/#2
    (voor de duidelijkheid: ik heb dus ook een sedan)

    Aangezien ik nog altijd met de wens rondloop om een boordcomputer in te bouwen vind ik het niet erg als de schakelaar alvast voorbereid is.....

    Maar het is niet zo dat de stekker anders is met boordcomputer? of dat hij bij het aanmelden in vagcom een foutmelding geeft?

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser schakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B5je Bekijk Berichten
    Nee klopt ik heb er niet veel aan maar die met boordcomputer knoppen kan ik wel goedkoper aan komen omdat die veel te koop staan snap je?

    8D0 953 503 A dit is het nummer voor de sedan zonder boordcomputer knoppen.
    4D0 953 503 B dit is het nummer voor de sedan met boordcomputer knoppen.
    Dit zijn de nummers volgens de onderdelentekening:https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../953-953060/#2
    (voor de duidelijkheid: ik heb dus ook een sedan)

    Aangezien ik nog altijd met de wens rondloop om een boordcomputer in te bouwen vind ik het niet erg als de schakelaar alvast voorbereid is.....

    Maar het is niet zo dat de stekker anders is met boordcomputer? of dat hij bij het aanmelden in vagcom een foutmelding geeft?
    Dat laatste durf ik zo niet te zeggen
    Dat is inmiddels al 5jaar geleden

    Zal even kijken wat ik nog heb

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser schakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    De schakelaar voor een boordcomputer kun er er wel in zetten, je krijgt er geen fout melding door.
    Een klok met een grote fis scherm kan ook maar dan moet je wel de goede nemen, een benzine kan wel maar van een S4 weer niet omdat dan je snelheid niet meer klopt.
    En je moet de pin code uitlezen en de klok inleren.
    Er moeten ook draden bij gelegd worden voor de fis
    Het probleem dat je heb met je ruitenwissers kan ook aan de motor liggen, en meestal is dat het ook dan zijn de sleepringen vuil of kapot.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK


  6. #6
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisserschakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Thanx A4T

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  7. #7
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisserschakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Denk dat je ruitenwissermotor kapot is, als je de stekker van de schakelaar af haal mag hij niet meer aan gaan doet hij dat wel dan is hij kapot.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ruitenwisserschakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Kijk dat is informatie waar ik wat mee kan! Bedankt! Al heb ik deze informatie niet afgewacht. Ik ben gewoon op eigen houtje verder gegaan.
    Ik heb momenteel de wis schakelaar met FIS knoppen al bij de sloop opgehaald. Een FIS tacho van een a4 b5 1.9 tdi uit 2001 is onderweg met bijbehorende pin voor de startblokkering. En de bijbehorende adapterkabel is ook onderweg.

    Dus het plan is nu eerst om te zien of FIS werkend kan worden gemaakt. Mocht het ruitenwisserprobleem weer voor komen dan ga ik kijken of het probleem ook over is als ik de wis schakelaar loskoppel! ik had er niet aan gedacht maar dat is inderdaad een goede manier om de schakelaar uit te sluiten.

    Wat ik me nog wel af vraag: als het aan de ruitenwissermotor ligt..... wat is dan het advies? uit elkaar halen en nieuwe onderdelen erin? of toch maar een nieuwe kopen?

  10. #9
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Nieuwe motor er in, onderdelen zijn niet te vinden.
    De motor krijgt 12v en door dat de sleepringen niet goed meer zijn gaat hij zijn eigen leven lijden, en dat wordt alleen maar erger.

    En de bijbehorende adapterkabel is ook onderweg.

    Die heb je niet nodig, die kan je beter en goed koper zelf maken.
    Laatst gewijzigd door tom; 11-05-19 om 20:37.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ruitenwisserschakelaar defect? Vervangen met welke schakelaar?

    Oké helemaal duidelijk!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •