Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik wat problemen met mijn dakhemel in de '99 A4 B5 avant: bekleding hangt door.
    Een tweede punt is dat ik een bagagenet wil plaatsen en de bussen, waar de houder (bovenin) in aangrijpen, zijn dus niet meer leverbaar....

    Bij een sloper op zoek gegaan naar die bussen, maar een pre-facelift wordt steeds zeldzamer, laat staan eentje met die bussen er in.
    De, uiterst vriendelijke, man van de sloperij opperde dat het misschien mogelijk zou zijn om een complete hemel, incl alle lampen e.d. over te zetten.

    Grote vraag is dus:
    1: zou dit mogelijk moeten zijn qua pasvorm?
    2: mogelijk qua bevestigingspunten van grepen, zonneklep, etc?
    3: pasvorm tov bekleding van de stijlen (A, B, C)?

    Ik ga er van uit dat er qua electra wel wat knip/plak werk nodig is. Alleen al de lampjes bij de achterbank: pre- zitten ze boven de deur, post zitten ze centraal.
    Al hoop ik wel dat er (voldoende?) dezelfde connectoren worden gebruikt, zodat niet elke draad aangepakt hoeft te worden.

    Als ik nog ergens overheen kijk, wijs me er gerust op
    Laatst gewijzigd door Kreukel; 20-06-19 om 22:53.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    Ik weet het niet maar ik denk wel dat hij past, Het is een face lift en vaak word daarbij de body niet riegelreus aangepakt, kleine details zoals verlichting, instrumenten paneel en radio's werden gewijzigd. Ik denk dat er niets anders op zit dan het te proberen.

    Andere optie is laten bekleden, waarschijnlijk kunnen ze daar ook wel meer zeggen over de bussen.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    Als je post in het B5-subforum hoef je het model niet meer in de titel te vermelden. SVP een gewijzigde titel niet meer aanpassen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    Mijn instinct zegt ook dat het zou moeten passen, maar ben er gewoon niet helemaal zeker van. Vandaar de vraag of iemand het ooit eerder heeft gedaan?

    Bij een facelift hemel zijn er compleet andere ophangingen voor het bagagenet gebruikt, maar ook die zitten geschroefd tegen het dak.
    Vind dus maar eens een sloper pre-facelift waar een, niet standaard, bagagenet geplaatst is....
    Audi Bagagenet.jpg
    Voor iemand die meekijkt: het gaat om onderdeel 22.

  5. #5
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    Ik heb in mijn B5 avant een aantal jaar geleden de PFL dakhemel (zilver) vervangen voor een FL dakhemel (zwart). Past niet 1 op 1. De handgrepen achter en de bevestigingspunten van het bagagenet zitten niet op dezelfde plek. Scheelt iets van 1,5cm. Ik heb ooit op een Amerikaans forum gezien dat iemand aluminum plaatjes had gemaakt waarin hij draad heeft getapt om zodoende alles vast te kunnen zetten. Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen...

    De verlichting was volgens mij geen probleem, maar dat weet ik niet goed meer. A-B-C-D stijlen passen prima. Alleen heeft de facelift airbags in de A stijl wat de PFL niet had. Dus die zitten iets anders vast.


    Edit: gevonden. Was niet Amerikaans maar Duits.

    https://www.motor-talk.de/forum/audi...-t3850364.html

    Staat ook een complete handleiding van wat je moet doen en hoe je dat doet.
    Laatst gewijzigd door JW A6; 24-06-19 om 20:01.
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB



  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    @JW A6:

    Dit is waanzinnige info! Dank je daarvoor!
    Als ik die draad doorlees, blijkt het allerminst knippen-plakken te zijn.
    En enkel omdat ik een bagagenet wil plaatsen? Dan haal ik me meer werk op m'n hals, dan het ooit op gaat leveren...

    Toch maar op zoek naar 2 originele 'houders'?
    Iemand nog een facelift aan het slopen waar een bagagenet inzit?

    Edit 25/6: typo's
    Laatst gewijzigd door Kreukel; 25-06-19 om 18:37.

  7. #7
    JW A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    968
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    De pre-facelift is toch ook met bagagenet geleverd?
    A3 e-tron Pro Line Plus | Dakotagrijs Metallic | 2015 | Led koplampen, ACC, lane assist, panoramadak, DAB,
    A4 Avant
    2.4 V6 | Mingblauw Pareleffect | 1998 | Airco, sportonderstel, leder, xenon
    A6 Avant
    2.0 TFSI Pro Line | Nachtblauw Pareleffect | 2010 | MMI Plus, leder, DAB


  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Avant: dakhemel wisselen? Past een facelift naadloos in een pre-facelift?

    Ja hoor, re-facelift had ook een bagagenet. Die wilde ik juist plaatsen (zie fipo).

    Het probleem is/was alleen dat er een bus, onder de dakhemel en in de dakbalk gemonteerd moet worden. En juist die is niet meer verkrijgbaar en wordt altijd vergeten bij slopers.
    En zonder die 'bus' kan de zichtbare haak nergens aangrijpen!?
    De tekening hierboven verklaard alles: nr 22 is de 'boosdoener'.

    Alleen is de B5 (gelukkig) nog redelijk aanwezig bij de Oosterburen: daar heb ik een sloper gevonden, waar ze nog in zaten!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •