Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

    Na het vervangen van de stekkerdoos van de trekhaak doen alle knipperlichten het niet meer.

    Na het vervangen van de stekkerdoos heb ik een aanhanger aangekoppeld om de aansluiting te controleren. Het bleek dat ik de stekker niet goed aangesloten (verlichting van de aanhanger kwam niet overeen met de auto). Na een stukje gereden te hebben (met de aanhanger) deden de knipperlichten, alarmlichten en knipperlichten bij het ont/vergrendelen van de auto het niet meer. Zelf denk ik dat dit komt door kortsluiting van het verkeerd aansluiten van de stekkerdoos. Nu heb ik de zekering (2)+ de relais achter de schakelaar van de alarmlichten vervangen. Echter doen de knipperlichten het nog steeds niet...

    Wat zou het voor de rest nog meer kunnen zijn? Als alleen alle knipperlichten het niet meer doen.

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

    Werken de alarmlichten nog wel?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

    Nee de alarmlichten doen het ook niet meer... De knipperlichten doen helemaal niks meer.

  4. #4
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

    Het circuit is wat dat betreft simpel, via zekering 39 krijgt het knipper relais zijn voeding. Vanaf hier gaat het direct naar de knipperlichten.
    Dus, controleer of de zekering nog goed is.
    Als dit goed is dan moet je de alarmknop eruit halen, dit is een blok waar ook de knipperlicht relais in zit. Omdat de alarmlichten ook niet meer werken lijkt het mij of de zekering of deze module defect te zijn.
    Of deze unit in z'n geheel vervangen of even open maken. Wellicht zijn er print sporen doorgebrand.

    ow ja, die alarmlicht unit kan best wel vast zitten... Zit gewoon geklikt, dus iets breeds gebruiken om de unit eruit te wippen.
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 27-08-19 om 12:09.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

    Kijk ook eens naar de trekhaakstekkerdoos en zijn bedrading.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

    Allereerst bedankt voor de mogelijke oplossingen.

    Als ik thuis ben zal ik als eerst zekering 39 controleren. Ik ging er namelijk vanuit dat ik bij nummer 2 moest zijn voor de knipperlichten. Daarnaast heb ik de drukknop voor de alarmlichten al vervangen (inclusief relais). Dit heeft echter helaas niet geholpen.

    Zelf heb ik de bedrading van de trekhaakstekkerdoos al aangepast. De verlichting van de aanhanger werkt nu weer goed. Behalve de knipperlichten dan... die doen het op de aanhanger ook niet.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knipperlichten kapot na aankoppelen aanhanger

    Zekering 39 was inderdaad kapot! Was de oplossing toch wat makkelijker dan verwacht. Bedankt!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •