Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Speakers B7 in B5 plaatsen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Speakers B7 in B5 plaatsen?

    Ik heb een setje B7 speakers die ik graag in mijn B5 zou plaatsen , volgens de foto's en fora lijkt het om dezelfde afmeting te doen maar beter vermogen.
    In mijn huidige B7 klinken ze fenomenaal goed (ik hoop niet dat er ergens ook iets met versterks te maken heeft) beide B7 en B5 zijn standaard equipeed van sound.

    Kan iemand dit enigzins bevestigen? ik moet binnekort mijn raammechanisme vervangen , en dacht dit dan tegelijk te doen

    alvast bedankt voor de tijd

    Morph

  2. #2

    Standaard Re: Speakers B7 in B5 plaatsen?

    Helaas, B5 heeft volgens mij 10cm voor in de deur en 13cm speakers achter in de deur (met wat mod-werk kan je er een 17cm in kwijt, maar dat is echt heel krap volgens mij), de B6/B7 hebben 17cm speakers in gegoten bakken in alle deuren.

    Ook heeft de B5 achterin geen tweeter uitsparing bij de deurgreep, dus moet je eigenlijk een coaxiale speaker monteren.

    Nog een groot verschil is dat bij de B5 de speakers aan het deurpaneel geschroefd zitten in vrijwel open behuizingen: ze sluiten niets af tegen de deurpanelen, zodat er eigenlijk geen sprake is van een behuizing, en vaak eigenlijk zelfs niet eens een 'baffle'. De B6/7 zitten in een gesloten behuizing (open aan de achterzijde) en zijn aan de metalen deur gemonteerd. Het deurpaneel zit dan met een rubber afgesloten om de speaker heen. Daarom klinken ze daar véél beter..

    Als ik jou was zou ik kijken of ik een vlakke plaat kon monteren op de B5 deurpanelen op de originele plekken met de originele schroeven, en daarin een upgrade speaker zetten. Zorg er voor dat je de voorkant van de deur hermetisch afsluit tov de achterkant.

    Google even voor inspiratie
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •