Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.8 stottert op de snelweg

  1. #1

    Standaard 1.8 stottert op de snelweg

    Hallo Iedereen,

    Deze vraag betreft: AUDI A4 (8D2, B5) | 1994.11-2001.09 - 1.8 - 1781ccm 125pk (benzine).

    Ik ben er heel blij mee, echter ondervind ik een probleem.

    Op de snelweg als ik bijvoorbeeld 130 rijdt en het gaspedaal op dezelfde stand houdt. Gaat hij soms van 130 naar de 100, hij doet net of ik het gaspedaal los heb.
    Na enkele seconden pakt hij hem weer en doet hij het even weer. Zelfde situatie gebeurt ook van bijvoorbeeld 100 naar 80, als ik 50 rijdt heb ik het volgens mij nog niet gehad.

    Heb het 1 keer gehad dat hij niet meer aan kon, volgens mij om dezelfde reden. Na herhaaldelijk proberen deed hij het weer. Ik heb de auto al langer dan 1 jaar. Verder start hij als een zonnetje.

    Dit probleem leek vaker voor te komen na het (vol) tanken. Tevens als het heel erg regent (1 keer meegemaakt toen deed hij dit voortdurend).
    Ik ben bij verschillende garages geweest en die wisten het niet, het uitlezen van de computer gaf aan dat het mogelijk aan de cilinder toerental teller zou liggen. Dit vond ik persoonlijk vreemd.

    Om hem door de apk te krijgen moest de katalysator worden vervangen, deze was helemaal vernietigd (kon er gewoon door heen kijken).

    Zelf heb ik weinig verstand van auto's en wil heel graag weten wat er met de auto aan de hand is.

    Mijn hoop is dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen, ik ben erg dankbaar voor alle hulp !

    Vriendelijke Groeten,
    Richard

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 stottert op de snelweg

    Hallo Richard,

    Uit laten lezen, anders zal het giswerk worden.

    Edwin
    Audi A4 b5 2.4 V6 automatik met 71.000 km.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8 stottert op de snelweg

    Hoe oud is het brandstoffilter? Gaspedaalkabel beetje lurp? Of is dit een elektronisch gaspedaal?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •