Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Beste mensen,

    Ik kom er niet meer uit....
    Sinds 2 maanden heb ik de volgende problemen.

    1) Binnenverlichting blijft branden (als of er een deur open blijft) bij vergrendelen, en bij ontgrendelen.
    Hiervoor dimde de verlichting na het starten van de motor.
    2) Het alarm activeert niet meer bij vergrendelen, althans, het controle-ledje op de deur knippert niet meer. Ook de richting aanwijzers knipperen niet meer.

    Het gaat om een RS4 B5 uit 2001.
    Nu vraag je je misschien af wat ik al heb geprobeerd, dat is het volgende:
    - Deur contacten testen, allemaal goed.
    - Kofferslot microswitch getest en schoongemaakt.
    - Motorklep microswitch getest en schoongemaakt.
    - CV module getest, hier kan ik niets aan zien en heb voor de zekerheid alle stekkers ingespoten met contact spray.
    - Koffer en motorklep contacten doorgelust, wanneer ik dit doe gaat het alarm wel direct loeien, dus het is mogelijk toch aan.
    - De schakelaar van de ultrasoon functie aan en uit gezet, dit maakt geen verschil.
    - Accu 3 uur los gehad.

    Ik denk zelf nog aan de CV unit, kan deze stuk zijn? Ik begrijp dat deze ook wel wat zaken regelt

    Heeft er iemand nog meer oplossingen?
    Ik hoor het graag!

    Gr Stefan

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Wat bedoel je met deur contacten testen, de microswitch die registreert of de deur open staat-dicht is.
    Laatst gewijzigd door fons716; 05-03-20 om 10:42.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Exact, de microswitch testen.

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Hoe heb je ze getest want als je ze met de hand induwt werken ze vaak gewoon, als het bolle knopje wat afgesleten is wordt hij niet ver genoeg ingedrukt door het slot-hevel.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Goedemorgen,

    ik heb ze getest door de deur open en dicht te doen, wanneer de deur open is zie ik dit in mijn display.
    De koffer en motorklep heb ik doorgelust met een stuk electrakabel (dus de switch omzeild) en dit lost het het alarm probleem niet op...


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Ik heb toch het vermoeden dat de switch in het slot niet volledig ingedrukt wordt door slijtage aan het knopje-bolletje op de switch, het contact is dan slechter en je hebt een hogere weerstand, of er zit vuil-vocht in de switch waardoor de weerstand hoger is.

    Of de bedrading bij de scharnieren van de deur zijn bijna gebroken, komt ook regelmatig voor.
    Laatst gewijzigd door fons716; 09-03-20 om 16:33.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    11
    Kudos
    0

    Standaard Re: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Alleen dan zou hij toch ook een open-melding moeten geven in mijn dashboard?
    Dit krijg ik namelijk niet als alle deuren dicht zijn.

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting blijft branden bij wegrijden en alarm activeert niet meer bij vergrendelen

    Volgen mij kreeg ik geen melding meer op het display van door open en de binnenverlichting werkte ook niet, wat mij het eerste opviel was het dat het anti carjacking systeem vanaf 20 km/h telkens de deur probeerde op slot te doen, maar dat lukte niet meer (geluid van dicht en open gaan)en het lampje in de schakelaar voor de deuren branden ook niet meer.

    Met uitlezen had ik deze 2 fouten, bolletje van de schakelaar was vlak geworden.

    2 Faults Found:
    00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221)
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    00106 - Signal Central Locking SAVE/LOCK Passenger Side
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •