Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Tellers werken meestal niet

  1. #1

    Standaard Tellers werken meestal niet

    Hallo iedereen

    Ik heb een vraag. Ik heb een audi A4 1997 automaat.
    Sinds kort doet mijn snelheidsmeter en toerenteller het niet. Alles doet het behalve die twee. Af en toe eens in de zoveel weken doet hij het spontaan een paar seconde en dan weer niet. Ook flikkert alle verlichting in de teller en gaat de tellers van de snelheid en toeren ineens Op en neer. Ook de verlichting van de airco display etc flikkeren mee. Wie ken mij helpen ik weet niet wat het is.

    IMG_20191102_133217.jpg IMG_20200428_161530.jpg
    Laatst gewijzigd door tom; 03-05-20 om 11:37.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Ik heb het vorig jaar gehad bij mijn 80 B4. Op een avond, toen het bloedheet was geweest, viel de snelheidsmeter vlak bij huis helemaal terug.

    Heb de klokkenwinkel uitgebouwd en stekkers wat schoongemaakt, maar na overleg met mijn garagist geconcludeerd dat het ook aan een voelertje ergens in het binnenste kon liggen. Toen ik de klokkenwinkel open had gelijk maar allerlei overleden lampjes vervangen. Dat ik het verder vergeten was, komt omdat de snelheidsmeter sindsdien weer goed functioneert.

    Mooie auto trouwens.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 03-05-20 om 11:15.

  3. #3

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Hoi, oké ik zal dat maar is proberen word er moe van. Maanden ging dat zo pas geleden 3 weken vol deed alles het en opeens sinds gister niks meer ik zal het even uitelkaar halen, bedankt!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Ik weet niet hoe goed je er bij kunt. Bij mijn B4 zitten er onderaan twee parkertjes (schroefjes) waarmee je de kap van de schakelaars kunt loshalen. Heb wel mijn stuur gedemonteerd, maar voordat je dat doet even goed kijken hoe het zit met de airbag!

    Mocht het schoonmaken van de stekkers niet helpen, vraag dan na bij een goede garage te kijken naar de sensor zit die de boel aanstuurt.

  5. #5
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Ligt waarschijnlijk aan de spanningsregelaar op de tellerunit. Iets wat je niet zomaar 123 kunt vervangen als je geen electronica kennis hebt. Er zijn bedrijven die tellerunits repareren. Welke weet ik zo niet, maar er is vaker op dit forum over geschreven.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    CASU in Nieuwegein bijvoorbeeld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Dat is dus even andere koek.

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Vaak is het een slechte soldering die gebroken-gescheurd is, opsolderen wat je niet vertrouwt (je ziet het pas met een goed vergrootglas wat 8x vergroot)
    https://www.youtube.com/watch?v=IH3WXWChhIQ
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9
    valveron
    Guest

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Auto staat nu op mp zo te zien
    Probleem opgelost

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Tellers werken meestal niet

    Mijn advies aan deze TS is dan eigenlijk ook: wacht liever tot het probleem vanzelf voorbij gaat, als je toch niet echt van plan bent om er veel moeite of geld in te steken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •