Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 1.8T valt uit tijdens het rijden

  1. #1

    Standaard 1.8T valt uit tijdens het rijden

    Beste lezers,

    Kort geleden begon mijn auto (audi a4 b5 1.8t) te stotteren tijdens het optrekken. Toen ik de bougies controleerde zag ik dat er een laagje olie op 2 van de 4 bougies lag, en dat een bougie die niet heel strak vast was gedraaid geen ignitors meer had. Waarschijnlijk omdat die z'n hitte niet kwijt kon. Ik neem aan dat de olie op de bougies daar komt door een lekke kleppendeksel-pakking.
    Toen ik de bougies allemaal vervangen had en alle olie had verwijderd, was het stotteren helemaal weg en reed de auto weer prima. Tot ik een weekje later met de auto een boodschap ging doen en deze niet meer wilde starten na 10 minuten in de supermarkt te zijn geweest. Het vreemde vind ik dat de auto een uur later opeens wel weer wilde starten en zonder problemen weer naar huis reed. Toen ik thuis was heb ik de auto meerdere malen om de 10 minuten proberen te starten (elke keer starte die gewoon).
    Toen ik een paar dagen later weer met de auto ergens naartoe moest viel deze na 30 minuten rijden opeens uit. Hierna probeerde ik de auto meerdere malen te starten. Ik hoorde de startmotor draaien maar de motor sloeg niet aan.
    Na de anwb te hebben gebeld probeerde ik de auto nogmaals te starten, en tot mijn verbazing starte die weer gewoon. Onderweg naar huis merkte ik dat de auto weer een beetje begon met stotteren als ik veel gas gaf. Thuis heb ik de auto weer meerdere malen proberen te starten, wat die elke keer gewoon deed.

    Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat de meest waarschijnlijke oorzaak is voor het uitvallen van de motor en/of wat ik het beste eerst kan controleren?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens het rijden

    Wat voor foutcodes kreeg je toen je 'm liet uitlezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •