Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

    Goedemorgen!

    Een tijdje geleden heb ik voor mijn A4 B5 uit 1998 een Audi Concert aangeschaft om het interieur compleet te maken. Helaas leek het niet mogelijk om hem aan te sluiten met de originele bekabeling vanuit het dashboard. Mijn model heeft twee hoedenplank-speakers van Blaupunkt, en heeft dus acht losse pinnen voor de audio (FL,FR,RL,RR). De Concert (ook een Blaupunkt model) heeft enkel 4 pinnen voor L & R. Nu zag ik online dat het de bedoeling is dat je deze aansluit op een actieve versterker in de auto, maar helaas mist die van mij dat. Ook kloppen de overige pins voor de voeding en de verlichting niet.

    Nu dacht ik; Okey, die van mij zou vast niet geleverd zijn met een Concert, maar met een Chorus. Na het nakijken van de pin-layout van dit model gebruikt hij dezelfde layout als de Concert. Deze zou er dus vanuit de fabriek niet in hebben kunnen zitten. Zelfs de oudere Gamma radio gebruikt deze (voor mij niet passende) layout!

    Heeft iemand enig idee welke radio er in mijn A4 hoort zodat ik het dashboard af kan maken?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door luuk813; 22-07-20 om 10:29.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

    Hey luuc
    Aan de stekkers te zien past elke willekeurige aftermarkt radio op je stekkers
    (Jvc,pioneer,clarion, enz enz)
    Dit zijn namelijk ISO stekkers
    De OEM versterker wordt links onder de hoedenplank gemonteerd

    Audi hanteert de speakers in de voordeuren op de radio
    En zodra je meer speakers wil
    Zal er een versterker geplaatst moeten worden

    Het makkelijkste om dit OEM voor elkaar te krijgen
    Is door een complete kabelboom op de kop te tikken
    Die dus ook de versterker kabels heeft

    Hier zie je mooi wat je zoal moet doen
    Om een OEM versterker incl Bose speakers in een limo te krijgen

    https://youtu.be/SKqr6A9-948

    Ik denk dat de vorige eigenaar
    Een aftermarkt radio heeft gemonteerd
    En wellicht nieuwe kabels heeft getrokken naar de speakers


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

    Hey Kevin,

    Bedankt voor je reactie! Zover ik weet zijn de speakers in mijn hoedenplank wel origineel van Audi/Blaupunkt. Een versterker heb ik inderdaad niet. Ik zal het binnenkort even controleren voor de zekerheid. Mischien heeft de vorige eigenaar inderdaad om het simpel te houden ze direct aangesloten toen de aftermarket radio erin ging.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

    Zojuist nagekeken; de hoedenplank speakers zijn inderdaad originele Blaupunkt Audi gelabelde speakers. Ook staat op de bekabeling van de ISO stekkers een Audi indencatie waardoor ik het betwijfel dat hier zelf aan geknutseld is. Is het ook mogelijk dat de B5's zonder (gedeeltelijke) CAN-BUS ondersteuning geen versterker gebruiken met hoedenplank speakers? Dat zou alleen niet verklaren welke OEM radio hier ooit op heeft gezeten, de Chorus & Concert hebben enkel een pinout voor 2 speakers met een versterker erachter, dus gaan niet werken. Vreemd.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

    Misschien is je auto geleverd met radiovoorbereiding. Dat was een antenne, speakers en bedrading.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Misschien is je auto geleverd met radiovoorbereiding. Dat was een antenne, speakers en bedrading.
    Dat denk ik ook want een Chorus & Concert hebben can hi en can lo nodig anders stoppen ze er na 1 uurtje mee en moet je ze weer aanzetten.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: A4 B5 1998 non-canbus, Blaupunkt hoedenplankspeakers originele radio

    Bedankt heren! Dan hoef ik ook niet te gaan zoeken naar een origineel, maar gooi ik er gewoon een lekker goedkoop aftermarket unitje, bespaard weer tijd en geld. Iemand toevallig een idee van een unit met bluetooth die een beetje bij het interieur past?

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •