Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

  1. #1

    Standaard Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

    Na veel gelezen te hebben op dit dit forum en problemen kunnen oplossen door de topics te lezen moet ik nu helaas een vraag stellen. Hopelijk weet iemand een oplossing.
    naast de Audi A3 heb ik nu sinds kort een Audi A4 B5 1.9 TDI met de AFn motor van bouwjaar 1996. Na de laatste oliewissel incl filter, gaat het olielampje branden om de 50 km. Olieniveau blijft op peil, lijkt gewoon druk te hebben. Vooral bij hogere toeren gaat hij sporadisch branden en gaat vanzelf weer uit of als je de auto opnieuw start blijft het lampje uit.
    iemand een idee wat het kan zijn? In iedergeval als je de oliesensor eruit haalt krijg je geen waarschuwingslampje te branden of als je de sensor contact laat maken met de massa krijg je ook geen Waarschuwingslampje te branden.
    De auto had hiervoor 4 jaar stil gestaan en met de oude olie was er geen probleem, pas na de wissel is het probleem ontstaan.
    ik weet niet of dit relevant is voor dit probleem. De onluchtingslang van het Carter is wel lek, en lekt wel wat olie. Ik heb hiervoor al een nieuwe buis besteld bij de dealer.
    Laatst gewijzigd door Hetty007; 04-09-20 om 21:52.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

    Kans is dus groot dat het lampje met de oude olie ook al ging branden, als de auto voordien stil stond.

    Maar ik heb het met mijn B4 op benzine ook. ineens begint het lampje te branden en na een tijdje verdwijnt het. Ik heb wel het idee dat dat vaker gebeurt als de olie (en het filter dus!) wat langer mee gaat.

  3. #3

    Standaard Re: Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

    Het rare is toen we de auto op haalde, ruim 120 km, heeft er geen olielmpje gebrand. Ook de testritten daarna ivm andere problemen, heeft hij ook niet gebrand. Het olielampje ging pas branden n de oliewissel.
    Laatst gewijzigd door Hetty007; 06-09-20 om 11:37.

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

    Of de oude olie is wat dikker geweest waardoor hij dus iets meer olie druk had.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5
    markman006's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    38
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

    Controleer de oliedruk sensor of deze defect is en of dit de juiste sensor is qua schakelmoment bij welke druk.
    Een sensor van een benzine uitvoering bijvoorbeeld heeft een ander druk bereik wat deze storing kan veroorzaken.

    Heb ook wel eens gezien dat de motorkap schakelaar het euvel is, er wordt verwacht dat bij een laag oliepijl de motorkap wordt geopend voor controle, gebeurd dit niet dan zal de auto om de 50km een melding geven van een te laag pijl.

    Succes!


  6. #6

    Standaard Re: Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

    De oude olie was erg dun, oud dus erg op. Vandaag een nieuwe schakelaar opgehaald, nu even aankijken hoe het nu gaat. Als dat goed gaat kunnen we dit probleem hopelijk van de lijst afstrepen en kunnen we verder met de pk paardjes, de ene keer heeft ze er zin in, de andere keer lijken ze nog op stal te staan😂

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    28
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olielampje 1.9TDI gaat branden om de 50 km

    Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 1.8T, bleek uiteindelijk het olie niveau lampje te zijn.

    Klopt het dat het zichzelf reset nadat je je motor uitdoet?

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •