Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Welke weerstand voor vervanging stoel-airbag?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Welke weerstand voor vervanging stoel-airbag?

    Afgelopen winter heb ik mijn blauw-stoffe 98" interieur vervangen voor een zwart leder sport interieur uit een A4 van waarschijnlijk 96-97", van de sloop. Het grote probleem zouden jullie al kunnen raden; de lederen stoelen hebben geen airbags. Nou kan ik hier goed mee leven; op 1 puntje na. Het airbag lampje blijft natuurlijk branden met de foutcode "Resistance too high" op beide stoelen, aangezien er geen airbags zijn aangesloten.

    De afgelopen tijd heb ik lopen prutsen met het plaatsen van verschillende weerstandjes tussen de bekabeling om de foutcodes te kunnen verwijderen. Volgens vele bronnen zou ik een 4.7 Ohm weerstand moeten gebruiken om de computer voor de gek te houden. Deze heb ik vanochtend na het airbag-lampje nu toch echt helemaal zat te zijn gesoldeerd op de bekabeling, maar alsnog komt de foutmelding terug ná het verwijderen van de foutmelding.

    Er is veel informatie te vinden over airbag-storingen & het plaatsen van weerstanden, maar als ik hierop ga zoeken kom ik enkel uit bij connectoren met 3 kabels erin. Mijn situatie is echter anders, namelijk:

    1x bruine (ground) kabel die naar zijn eigen connector loopt
    1x gele kabel met blauwe streep die naar een geel-paarze twee-pins connector loopt.
    1x gele kabel met bruine streep die naar een geel-paarze twee-pins connector loopt.
    Bijlage 263793

    De oude stoelen en airbags gaven geen foutmeldingen, dus het kan eigenlijk niet dat het probleem verderop in de kabel zit; hij is na verwijderen namelijk netjes vastgezet.
    Wie o wie kan mij helpen met het vinden van de juiste weerstand voor het oplossen van het airbag-lampje probleem met mijn A4?

    (P.S. ik heb de oude stoelen nog liggen, maar ik hoorde dat het alles behalve verstandig is om zelf met een multimeter de weerstand op te meten i.v.m. het mogelijk afgaan van de airbags. Klopt dit? Ik zie hier namelijk conflicterende berichten over.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Welke weerstand voor vervanging stoel-airbag?

    En als je de airbags van de oude stoelen er eens aan hangt, kan je dan wel wissen?

    Moet je niet zoiets hebben.
    https://www.ebay.de/itm/223014682984...cAAOSwjCBd5WpC
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke weerstand voor vervanging stoel-airbag?

    Volgens mij moet de weerstand tussen de 1,8 en de 2,5 Ohm zijn, een potmeter van 5 ohm is in dit geval handig om de waarde te bepalen zodat de storing weg blijft.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Met de oude stoelen kan ik ze inderdaad wel gewoon wissen, en blijven ze weg. Het item in de link ziet er wel uit als een handig ding, maar helaas geeft hij aan niet compatible te zijn met mijn model A4. Nu ik de bekabeling toch open heb liggen soldeer ik eigenlijk ook liever een weerstandje direct er tussen.

    Bedankt voor de tip! Zelf beschik ik niet over een potmeter, maar misschien moet ik maar even opzoek gaan naar eentje, dan weet je het in ieder geval 100% zeker inderdaad
    Laatst gewijzigd door tom; 23-05-21 om 18:13.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Welke weerstand voor vervanging stoel-airbag?

    Maar de gok gewaagd om een aantal 2,2 Ohm weerstandjes te bestellen, i.p.v. op zoek te gaan naar een potmeter, en dit werkt perfect! Na het verwijderen van de DTC's en het plaatsen van de weerstand komt de airbag melding niet meer terug. Binnenkort maar eens netjes op de bekabeling solderen. Bedankt voor de gouden tip @fons716 !


  6. #6
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke weerstand voor vervanging stoel-airbag?

    Lees het topic net en wilde je de tip van 2,2 Ohm geven, dat heb ik zo ook een keer opgelost met de gordelspanners van een A5. De airbag in het stuur heeft een dubbele weerstand nodig, dus 2x die 2,2 Ohm .. zo kun je makkelijker een 1 traps airbag op een 2 traps stuur zetten (oa A6 4G) .. but, don't try this at home als je niet weet wat je doet!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •