Ik hoef hier geen antwoord meer op.
Geen ondertussen wat dumps bekeken en de clusters slaan de kilometers verschillend op. Ook is de geheugenadressering van de 93c56 8bit breed en voor de andere 7 bit(bij 16 bit word modus).
Hallo allemaal.
Ik zit het met volgende.
Laatst een A4 b5 1.8 v20 uit 1995 op de kop getikt met kapotte snelheidsmeter. 8d0919033c.
Beetje lopen prutsen en tot de conclusie gekomen dat dit oude cluster draaispoelmeters gebruikt die gewoon na loop van tijd op zijn. Deze oude clusters zijn niet veel meer te vinden. Echter heb ik een 8d9919033c op de kop getikt hier vlak in buurt (volgens mij uit een A4 b5 1.8 uit 1996). Deze heeft stappenmotors voor de meters.
Dit zijn overigens clusters zonder startonderbrekers.
Het donor cluster werkt perfect! Maar uiteraard heb ik nu een verkeerde kilometerstand (te laag).
De oude heeft een 93c56 eeprom en de nieuwe een 93c46 eeprom. Het enige verschil van deze 2 eeproms is dat de 93c46 1k opslag heeft en de 93c56 2k.
Nu vroeg ik mij af of ik niet gewoon de eeprom van de oude er gewoon kan uitsolderen en op de plaats van de nieuwe te solderen? Of moet ik ze toch even eruit solderen, uitlezen en de dump op de ander zetten?
P.s. even 2 foto's bijgevoegd van de verschillende pcbs
Mosterd na de maaltijd: ik heb voor m'n B6 destijds via OBD oa immo codes kunnen uitlezen. Misschien dat je bij deze auto's bij de km-stand kan komen via OBD, met tools als VAG Commander.