Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Waarschuwingspiep bij rem + auto uit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Waarschuwingspiep bij rem + auto uit

    Beste audifielen,



    Vraagje, ik lijk iets nieuws te hebben bij mijn 1.8 92/125/20v benzine: als ik het rempdaal indruk terwijl de auto uitstaat krijg ik een waarschuwingspiep, zo'n zelfde piep als de 'je hebt je lampen nog aan' waarschuwing. De piep is direct weg als ik het rempedaal loslaat.


    Nou heb ik de wagen al flink wat jaren maar ik heb toch echt het idee dat ik dit voor het eerst meemaak. Of vergis ik me en is dit normaal? Iemand die het weet?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Waarschuwingspiep bij rem + auto uit

    Update: het wordt al wat spannender. Bovenstaande heb ik dus, maar blijkbaar gaat tijdens die piep ook m'n rechter koplamp aan. En: rechter achterlicht is vandaag stukgegaan, voor de 3e keer in 2 maanden.

    Lijkt me dus dat er wat fout gaat in de elektra... misschien draadjes die bloot zijn komen te liggen en elkaar aanraken of zoiets, iemand een idee waar ik zou kunnen kijken?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Waarschuwingspiep bij rem + auto uit

    Voor degene die dit ooit leest via de zoekfunctie: expert laten kijken, die heeft van beide achterlichten de massadraadjes vervangen... blijkbaar waren die versleten waardoor de massa niet weg kon, wat vervolgens tot allerlei onvoorspelbare effecten in het elektrische systeem leidt. (Althans zo heb ik het begrepen )

    Fixed dus!
    Laatst gewijzigd door vorsprung4; 24-09-21 om 15:36.

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Waarschuwingspiep bij rem + auto uit

    Dat is logisch, als je remt zoekt de spanning via de andere lampen massa.....zie je ook vaak bij aanhanger waarbij de verlichting slechte massa heeft....lichtorgel effect.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Waarschuwingspiep bij rem + auto uit

    Achteraf was het idd een probleem van niks maar ja je moet 't maar net weten he... helaas is het B5 forum ietsjepietsje minder druk bezocht intussen, vergeleken met een aantal jaar geleden (heb ik 't idee)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •