Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Temperatuur 1.6 te laag, thermostaat al vervangen

  1. #1

    Standaard Temperatuur 1.6 te laag, thermostaat al vervangen

    Goedenavond,
    Uiteraard heb ik met de zoekfunctie het een en ander gevonden en geprobeerd. Echter mijn issue blijft.

    Ik heb een b5 1.6 ahl( uit mijn hoofd).
    Temperatuur bleef onder het rijden hangen op 70 graden. Dus ik dacht thermostaat overleden. Na veel gedoe dat kreng gemonteerd, koelvloeistof er weer in. Stationair draaien met de dop van het expansie vat open. Temperatuur wordt 90 graden. Top! Stukje rijden....temperatuur zakt weer. Langs de onderdelenzaak nieuwe sensor besteld. Komt morgen binnen. Gaan we woensdag vervangen.
    Nu las ik dat het ontluchten wat langer kon duren dan 10 minuten. Dus nu maar weer een poging.
    Dop van het expansievat, motor aan, stoeltje en een drankje erbij.
    Nu komt de temperatuur niet boven de 80( het laatste streepje voor de 90 graden). De fan draait altijd deze wordt aangedreven door de riem.
    Kachel wordt wel warm. Ook met airco uit.

    Wie o wie heeft de gouden tip?

    163215307565999927441699867008.jpg

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Leeftijd
    47
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Temperatuur 1.6 te laag, thermostaat al vervangen

    Sja, 80 graden is nog aan de koele kant, inderdaad. Niet schokkend maar ook geen 90.
    Blijft ie nu wel op die 80 graden staan, ook tijdens het rijden? Anders zou ik zeggen, te koude thermostaat of de koppeling van de ventilator kapot?
    Ik roep maar wat, hoor, ben geen expert.

  3. #3

    Standaard Re: Temperatuur 1.6 te laag, thermostaat al vervangen

    Op de thermostaat staat 87 graden. En dat staat ook op de oude thermostaat.
    Ik ga morgen de sensor vervangen. Kijken of dat helpt. Ik heb er na het bericht nog niet weer in gereden. Dat ga ik morgen doen als de sensor vervangen is.

  4. #4

    Standaard Re: Temperatuur 1.6 te laag, thermostaat al vervangen

    De sensor is ook vervangen. Nu geeft het dashboard de juiste waarde weer aan. Blij blij blij dat ik audi rij 😍

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •