Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Auto start niet met sleutel in contact

  1. #1

    Standaard Auto start niet met sleutel in contact

    hallo,
    Ik weet dat de titel logisch klinkt. Maar ik zou het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik heb aantal maanden geleden mijn audi a4 8d/b5 uit 1998 gekocht. Het eerste wat mij toen opviel was dat de auto wel start als je direct de sleutel helemaal omdraaid. Maar draai je de sleutel maar een klein slagje zodat zde lampjes gaan branden op de dashboard, doet hij dat ook. Maar zodra je vanuit deze stand de motor wilt starten lukt dat niet. Ik kan ook bijvoorbeeld niet de motor uit zetten als ik voor de brug wacht. Ik moet dan eerst de sleutel uit het contact halen, de auto opslot doen, dan weer open en dan kan ik hem weer starten. Ik had toen ik hem gekocht had een andere accu erin gekregen omdat die erij zat het niet deed.

    Ik heb zelf echt 0 verstand van autos dus mischien iemand die me hier kan helpen?
    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door tom; 21-11-22 om 18:00.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    380
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Auto start niet met sleutel in contact

    Lijkt wel of er wat met het contactslot zelf mis is. Meest waarschijnlijke is het blokje met contacten welke achterop het contactslot zit, daar worden alle verbindingen gemaakt die nodig zijn om alles op "contact" te zetten en vervolgens het werkelijke starten mogelijk maken.

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet met sleutel in contact

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    380
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Auto start niet met sleutel in contact

    Mooie filmpje als toelichting op mijn tekst @fons716

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •