Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vervangen katalysatoren 2.8 30v

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    23
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Vervangen katalysatoren 2.8 30v

    Hallo allemaal,

    Ik heb vorig jaar mijn 1.8 vervangen voor een 2.8 30v uit een A6. Dit was een blok met 430000 km op de teller en verbruikte olie als een malle (1L op 500 km bij gebruik in de alpen). Dit heeft er vermoedelijk voor gezorgd dat mijn katalysatoren het hebben begeven. Het binnenwerk van de katalysatoren is uiteindelijk grotendeels uit de achterdemper verdwenen. Ik heb overigens het type motor voordat er ook sensoren achter de katalysator zit, dus dit levert geen storing op.

    Nu heb ik inmiddels de motor vervanger door een frisser exemplaar met 61.000 km, maar zit nog steeds zonder katalysatoren. Ik ben nog student, dus het budget is erg klein.

    Nu komt mijn vraag aan jullie: Hoe kan ik dit het best oplossen?

    Mijn opties nu als volgt:
    Goedkope universele kats van autodoc, 70 euro per stuk (De vraag is of dit spul ook maar enige vorm van levensduur heeft, al zou ik met 3 jaar al tevreden zijn op dit punt)

    Donor auto kopen (zo heb ik wel weer oem spul, maar een beetje zonde om alleen hiervoor een auto te slopen)

    Sportkats (beginnen rond de 120 euro per stuk, ook maar de vraag of dit kwalitatief goed spul is en of het de apk door komt)

    Ik ben vooral benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben, want aan de ene kant hoor ik dat aftermarket katalysatoren grotendeels troep zijn die niet lang mee gaat, en aan de andere kant hoor ik dat je met het goedkope universele spul prima wegkomt bij de apk.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.912
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen katalysatoren 2.8 30v

    Geen autosloperij in de buurt?
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    990
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen katalysatoren 2.8 30v

    Gewoon goedkoper spul eronder zetten .. kosten te overzien toch als je t een keer vaker moet vervangen! Vriend van me heeft ook een 2.8 v30 (2008) en last van olie lekkage aan de achterzijde van t blok, is dat een bekend ding?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •