Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Blij met verlagingsetje( UHUM!!!)

  1. #1
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Blij met verlagingsetje( UHUM!!!)

    Ben opzich zeer blij met het schroefsetje wat ik onlangs van LEON heb gekocht,staat heel erg mooi en heb em nu dus 80mm verlaagd.Heel leuk tot de eerste drempel, meteen al de beschermkap in tweeen gereden,kom ik vandaag hier thuis aanrijden knal ik met de onderkant in een putje heel fijn (AU MN HARTJE!!!)

    WIE HEEFT ER TIPS OM NORMAAL TE KUNNEN RIJDEN????
    AUDI EIGENWIJS MERK MET PASSIE VOOR VOORUITGANG!

    -AUDI A4 Avant 2.0TDi Multitronic ® S-LINE ( 2005 )
    -Seat Cordoba 1.4tsi Aut ( 2004 )

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.865
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Minder dan 80 mm verlagen? Overal stapvoets overheen gaan? Hydrauliek inbouwen, jezelf behangen met gouden kettingen en rapmuziek draaien op je stereo?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Minder dan 80 mm verlagen? Overal stapvoets overheen gaan? Hydrauliek inbouwen, jezelf behangen met gouden kettingen en rapmuziek draaien op je stereo?


    Effe serieus. Kun je die dingen niet verstellen/opdraaien?
    Huidig transport= iets anders

  4. #4
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Eh het is een schroefsetje van 40-100mm dus maar ja dit rijd op de snelweg wel heerlijk moet ik zeggen heerlijk!!!
    AUDI EIGENWIJS MERK MET PASSIE VOOR VOORUITGANG!

    -AUDI A4 Avant 2.0TDi Multitronic ® S-LINE ( 2005 )
    -Seat Cordoba 1.4tsi Aut ( 2004 )

  5. #5

    Standaard

    80MM verlaging klinkt als een schroefset. moet mi toch verstelbaar zijn.


    Btw: ik heb `m ff verplaatst.
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.865
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi-turbo
    Eh het is een schroefsetje van 40-100mm dus maar ja dit rijd op de snelweg wel heerlijk moet ik zeggen heerlijk!!!
    Helaas is niet alle asfalt in Nederland zo glad als de snelwegen... en als je op de snelweg eens een hobbel tegenkomt (wel eens bij Waddinxveen gereden?) dan ben je ook gloeiend de l*l... ik zou toch maar een compromis zoeken. 50 mm verlagen lijkt me al heel aardig.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    80 mm verlaging is dus grote onzin...
    Op de straat sloop je de onderkant en je verknoeit de geometrie (gaat er ook niet harder mee door de bocht)...

    Ik zou hem op 40 mm instellen (Toms 50 is ook een leuk alternatief)


    schroeven --> 'Corner balancing'?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ja indd even nog foto's maken en dan maar weer omhoog,maar scheef over de drempels is ook een alternatief,maar dan raakt ie ook niet meer.
    AUDI EIGENWIJS MERK MET PASSIE VOOR VOORUITGANG!

    -AUDI A4 Avant 2.0TDi Multitronic ® S-LINE ( 2005 )
    -Seat Cordoba 1.4tsi Aut ( 2004 )

  10. #9

    Standaard

    Sorry maar ik heb het altijd al een beetje belachelijk gevonden dat iemand in een bv een alto een snelle "straatracer" kan verslaan doordat ze je bij de eerste de beste drempel rechts kunnen inhalen...

    Ik zou `m idd 30-40mm omhoog schroeven, je wegligging blijft goed en je zet jezelf niet voor lul :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #10

    Standaard

    80mm lager, sow :shock: dat is behoorlijk.Maar staat onwijs 8) Sowieso stapvoets, en bij sommige zelfs schuin over de drempel gaan. Mwa, je kunt em instellen, dus iets van 45mm lager moet voldoende zijn.
    Neem je ook nog een veerpootbrug?? Krijgen je veerpoten niet zoveel klappen meer

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  12. #11

    Standaard

    wegligging wordt er heus ni minder van want is een double wishbone constructie!!
    en idd ik hep mijn auto ook welles op 80mm gehad maar het is niet echt prettig rijden! 50mm is een mooie compromis! mits je het nie erg vindt om heletyijd schuindrempels te nemen.. feit is wle alsje veel rijdt enzo(ook veel in stad)dan is he tniet praktisch om zo laag te hebben.

    en veerpoot brug is er om starre verbindibng tussen l veer turret en r veer turret te behouden en vangt dus ook geen klappen op.

    let wle hoe minder de carrosserie werkte(torsie) dus hoe stugger alles hoe betere wegligging jij kan verkrijgen.

  13. #12

    Standaard

    Het heeft wel degelijk invloed op de wegligging.
    Ten eerste zijn de wishbones van verschillende lengte waardoor er wel camberveranderingen zijn bij inveren. Camber verandert dus. Daarnaast heb je een verandering van de spoorbreedte, bij 80 mm zou het me ten hoogste verbazen wanneer de spoorbreedte niet afgenomen is.
    Door verlagen, verlaag je je roll centre ook, meestal is de verlaging meer dan evenredig t.o.v. de verlaging van het zwaartepunt.
    Je zit eerder op de bumpstop en op dat moment heb je eigenlijk geen druk meer op het binnenste wiel...

    En je rijdt niet op strak circuitasfalt maar op de straat!
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    AHA Nou de spoorbreedtre lijkt mij niet echt logisch omdat je aandrijfas niet naar binnen gaat (denk ik) Maar ja de rest schrik je dan wel van ja............. nou eh... ja weet niet wat ik moet zeggen,maar wel dat het heerlijk rijd op de snelweg hij schaaft niet aan en in hobbels (weg van emmelaoord richting lelystad) ramt ie niet op de grond.Maar zijnm er verder dan ook nog mogelijk heden B.V sport stabiliteitstang en e.v.t veerpootbrug????Iemand tips?
    AUDI EIGENWIJS MERK MET PASSIE VOOR VOORUITGANG!

    -AUDI A4 Avant 2.0TDi Multitronic ® S-LINE ( 2005 )
    -Seat Cordoba 1.4tsi Aut ( 2004 )

  15. #14

    Standaard

    Ooit een aandrijfas los in handen gehad? Je spoor verandert sowieso bij inveren, tenzij je langslenker of een starre as hebt (en da's niet het geval)...
    Verder is het niet dramatisch, alleen zul je een betere wegligging hebben met een beschaafde verlaging dan met 80 mm...

    Wat wil je bereiken? Denk je op de openbare weg echt profijt te hebben, of gaat het om het hebben...
    Is een sportstabiliteitstang een anti-roll bar? Kun je wat mee bereiken, alleen werkt zo'n ding in combinatie met de vering. Lukraak vervangen levert eigenlijk niet de verbetering, moet echt op elkaar afgesteld zijn.
    Veerpootbrug eveneens hoewel afstemming niet noodzakelijk is (vele zijn geen eens afstelbaar).
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  16. #15
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Oke nou bedankt,ik denk dat ik de auto voor weer 1cm omhoog doe,dit is even voor het foto chenique he :wink: .
    AUDI EIGENWIJS MERK MET PASSIE VOOR VOORUITGANG!

    -AUDI A4 Avant 2.0TDi Multitronic ® S-LINE ( 2005 )
    -Seat Cordoba 1.4tsi Aut ( 2004 )

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen
    Een veerpoot brug is er om starre verbindibng tussen
    L veer turret en R veer turret te behouden en vangt dus ook geen klappen op.

    let wele hoe minder de carrosserie werkte(torsie) dus hoe stugger alles hoe betere wegligging jij kan verkrijgen.
    K'weet wel wat een veerpootbrug is goos, heb er zelfs 2. Ik bedoel dus eigenlijk dat je Linker en rechter Veerpoot (veer turret) bij een verlaagde auto meer "klappen" krijgt, dat ze dus naar "binnen" worden geduwd bij een volle belasting op je shokdemper/vering. Als je dan een veerpootbrug neemt, heb je dat niet....en is ook merkbaar stugger. Snap ie? (achter doet meer dan voor)

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  18. #17

    Standaard

    het probleem is bij jou dat je maar 15inch velgen hebt, ik heb met 18 inch nergens last van gehad, en de vorige eigenaar met 17inch ook niet, zo ie zo kan je em tot 65-70mm zonder problemen verlagen, maar helaas is niet elke drempel even hoog, daarom heb ik de set verkocht, bij mij in nieuwegein heb ik al last met m`n eibach set en dat is 35mm verlaagd en dus niet extreem laag.. foto`s??????

  19. #18
    audi-turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    39
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    FOTO'S zijn in productie,ja 18 inch zijn onderweg (hoop ik),ben er wel mee bezig ja....... dan zal het wel beter worden,dus fotos komen vanavond op deze site!!!!!!!! gepoetst en al. :wink:
    AUDI EIGENWIJS MERK MET PASSIE VOOR VOORUITGANG!

    -AUDI A4 Avant 2.0TDi Multitronic ® S-LINE ( 2005 )
    -Seat Cordoba 1.4tsi Aut ( 2004 )

  20. #19

    Standaard

    komop dan met die foto`s, ik ben nu wel benieuwd!!!

  21. #20
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    PICS!!
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •