Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Remmen A4

  1. #1

    Standaard Remmen A4

    Ik ben in het bezit van een <96-er A4.. en heb voor dus fijn ongeventileerde schijven erop zitten.

    Aangezien ik zo nu en dan wel eens driftig bezig ben... is het niet zo fijn om met die remmen veel en hard te remmen (enorm veel last van fading).

    288x15 zijn de schijven als het goed is.

    Graag zou ik willen upgraden naar geventileerde schijven. En als we dan toch bezig zijn, kunnen er beter ook gelijk wat grotere schijven onder (prijsverschil is relatief laag).

    Nu was daar toevallig een thread over op audizine, dat ze de schijven+klauwen van een S3/A8 monteren op hun A4 tegen een vrij lage prijs ($400). deze schijven zijn 312x25 ofzo.

    Maar nu zit ik hier zo een beetje te kijken in europa, maar schrik ik nogal van de prijzen. 130 euro per schijf, 250 euro per remklauw, dan nog nieuwe remblokjes... loopt het al snel uit richting de 900/1000 euro.

    Persoonlijk vind ik dit iets aan de hoge kant...


    Mijn vraag is dus ook aan julie, wat zijn m'n opties mbt de A4 qua remmen upgrades.
    - wat kan er onder ? (zit met 17" velgen)
    - wat heb ik allemaal nodig ?
    - evt toko's waar ze dat goedkoop doen/verkopen ?


    Beetje rekening houdend dat ik niet echt een inkomen heb.. en er dus geen Brembo/Movit set onder kan gooien voor zo'n 2500 euro


    Alvast bedankt
    Four rings to rule them all.

  2. #2

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Houd er rekening mee dat de S3 een steek van 5x100 heeft en dat de schijven dus opnieuw geboord moeten worden. Die van een A8 passen in ieder geval voor wat betreft de steek wel, zowel de A4 als de A8 hebben 5x112.

    Ik heb overigens goede verhalen gehoord over EBC GreenStuff...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    A4, A6 en A8 en de nieuwe A3 hebben 5/112

  5. #5

    Standaard

    Dat is snel

    A8 remmerij wordt het dan :wink:

    Zelf ben ik niet al te technish... tenminste ik heb het zelf nog nooit gedaan. Dit komt voornamelijk door het gebrek aan gereedschap, ruimte (om te arbeiten an der audi) en kennis.

    Nu weet ik niet hoe moeilijk het is om dat eventueel zelf te doen, maarja.. zowieso geen tools/ruimte... dus houdt het al snel op. En ik zou ook niet echt 123 weten wat ik nou allemaal precies nodig heb.


    Ik vind het overigens vrij belachelijk dat dingen zoals remmen, verlichting, banden, etc (dingen die bijdragen aan de veiligheid) zo enorm duur zijn in nederland t.o.v. duitsland. (en dan is duitsland meestal nog duur vergeleken met de VS).
    Four rings to rule them all.


  6. #6

    Standaard

    Hebben ze dan wel allemaal dezelfde afstand tussen de gaten en steek voor de bevestiging?
    Dacht dat er nog ergens verschil tusen de voorfusee's zat. Bij 'Tech articles' op Audiworld staat wel wat je precies allemaal nodig hebt voor de ombouw van A4/A6 1.8T > (lichter wordt daar niet geleverd volgens mij) op A8 formaat remmen inclusief onderdeelnummers:

    http://www.audiworld.com/tech/wheel1.shtml

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    A4, A6 en A8 en de nieuwe A3 hebben 5/112
    Ja, maar alleen de A8 heeft flinke jongens eronder hangen... en als ik het toch wil vervangen, dan kan ik beter een paar tientjes bijlappen voor iets wat een stuk beter is. :wink:



    Hoe zit het met de remkrachtverdeling overigens ?
    Aangezien de voorkant ineens stukken beter zal remmen dan de achterkant (in vergelijk met oude schijven voor), dient daar dan nog iets aan te worden bijgesteld.. neem aan van niet


    EBC hoor ik een beetje tegenstrijdige verhalen.... de een heeft er niets dan ellende mee.. en de ander is er weer enorm positief over....
    Four rings to rule them all.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Inhoud hoofdremcilinder moet in overeenstemming zijn met de rest van het systeem. Als je klauwen met veel grotere zuigers monteert, moet je denk ik ook deze 'upgraden' anders heb je een teveel pedaalweg.

    En de latere S8'en hebben radiaal bevestigde remmen zoals Porsche

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Bij 'Tech articles' op Audiworld staat wel wat je precies allemaal nodig hebt voor de ombouw van A4/A6 1.8T > (lichter wordt daar niet geleverd volgens mij)
    Inderdaad. Je kunt daar een 1.8T of een V6 kopen, verder niet. En natuurlijk de 2.7T in de S4, tegenwoordig de 4.2.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Hmm.. zowieso dus wel aan te raden om voor + achter gelijk te doen, anders klopt de verhouding niet meer....

    Maarja... deze meuk heb je in de VS dus al voor zo'n $750. En moet ik hier in NL dus fijn rekenen op zo'n 1100 euri minimaal. oempf
    Four rings to rule them all.

  12. #11

    Standaard

    Is het niet wat voor je om "gewoon" een set geventileerde en/of geperforeerde schijven met een paar goeie sportblokken eronder te (laten) zetten? En dat eventueel (kweenie hoe het zit bij een A4) met staalflex leidingen rondom. Kost niet het einde van de wereld(+/- €500 incl arbeid) en ik denk dat je van je problemen af bent.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Is het niet wat voor je om "gewoon" een set geventileerde en/of geperforeerde schijven met een paar goeie sportblokken eronder te (laten) zetten? En dat eventueel (kweenie hoe het zit bij een A4) met staalflex leidingen rondom. Kost niet het einde van de wereld(+/- €500 incl arbeid) en ik denk dat je van je problemen af bent.
    Ja, dat is waarschijnlijk ook al ruim voldoende voor mijn rijgedrag

    Het gaat mij erom dat ik gewoon geventileerde schijven heb. En als je al die prijzen voor A8 spul hier in europa ziet.... schrik je best wel. Vooral omdat het dan ook voor + achter moet, wegens juiste balans.


    Gewoon 288x25 geventileerde schijven voor en andere remklauwen en wat 'sport' remblokken zou dan inderdaad een veel goedkopere oplossing zijn.
    Four rings to rule them all.

  14. #13

    Standaard

    Naja, m'n remmen zijn nog even niet versleten.. en met de winter op komst nog zeker niet nodig.

    Dus volgend jaar in de lente maar eens wat gaan informeren voor de 'standaard a4' setup.. met 288x25 vented spul.

    500 euro valt wel te overzien.. en zo'n bedrag had ik ook in m'n hoofd om er voor uit te geven.


    'tis nou niet dat ik dagelijks m'n remmen maximaal gebruik
    Four rings to rule them all.

  15. #14

    Standaard

    Andere klauwen is ook een duur grapje :?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  16. #15

    Standaard

    tja..weet niet wat er nou precies allemaal vervangen moet worden om die 288 geventileerde schijven te gebruiken....
    Four rings to rule them all.

  17. #16

    Standaard

    Jongens,ff door sparen en voor MOVIT remmen gaan!!!(vergeet niet door te sparen voor SPORTEC 20 inchjes!),voor rond de 8500,-eutjes moet het spul wel naar behoren stoppen!!
    Ter illustratie,dit remt beter dan een nieuwe RS6!!!!!

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny65
    Jongens,ff door sparen en voor MOVIT remmen gaan!!!(vergeet niet door te sparen voor SPORTEC 20 inchjes!),voor rond de 8500,-eutjes moet het spul wel naar behoren stoppen!!
    Ter illustratie,dit remt beter dan een nieuwe RS6!!!!!
    Uhh, wat remt beter dan een RS6: Movit of Sportec ?

    Tja, misschien is Tarox B-380 10 is dan misschien ook nog een ideetje...

    Sorry, maar is dit niet allemaal 'overkill' voor een auto die volgens Audi kan volstaan met de kleinste schijven?!

  19. #18
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ja het lijkt me een beetje overkill, staat daar daar je rempedaal bij de lichtste beroering al te klapperen doordat de ABS ingrijpt.

  20. #19

    Standaard

    Ja, naast dat het eigenlijk gewoon nadelig is.

    Die remschijven zijn groter en zwaarder, dus heb je meer rotatietraagheid die je iedere keer weer in beweging (translatie + rotatie) moet brengen. Verder toename van de ongeveerde massa.

    Je hebt schijven die misschien 10 keer je kunnen afremmen vanuit 250 pal achter elkaar, maar wat heb je daar eigenlijk aan als je die snelheid niet bereikt of er zo lang over doet dat je schijven allang afgekoeld zijn?

    Super grote remmen zijn dus pure onzin in zo'n geval.

  21. #20

    Standaard

    Hallo,

    Mijn remmerij is ook aan vervanging toe, heb inmiddels geinfo bij Audiparts. Gewone schijven kosten 40 euro en sportschijven 65 euro.

    Mike.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •