Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: weggedrag S4

  1. #1
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard weggedrag S4

    Ook zo benieuwd naar het weggedrag van de audi S4?

    Ik heb het geluk om er mee gereden te mogen hebben, maar dit is echt een rijdersauto. Je stapt in en neemt plaats in onwaarschijnlijk goede sportstoelen (dit is een mening die ik deel met de gehele autopers, waarvan sommige het zelfs de beste stoelen vinden die er standaard in een sportwagen geleverd worden!!)
    Ff stoeltje goed zetten (electrisch) en de spiegels vervolgens gassen maar!
    Het stuur geeft precies aan wat er onder je gebeurt, je heb ook al vanaf de eerste stuurbeweging het gevoel dat je de S4 helemaal onder controle hebt en dat de uiterste heel erg ver weg liggen.
    Dus dat heb ik uiteraard geprobeerd in zeer korte bochten, hoge snelheid erin en met vol gas geven in de bocht gaf de S4 geen enkele krimp!

    Echt een circuit-auto, ze hebben me nu helemaal benieuwd gemaakt naar de RS4, want hier wordt de de motor uit de RS6 in gelepeld

    Zie voor een verslag daarvan bij het topic MEETINGS en vervolgens VERSLAG ACGN-MEETING ASSEN

  2. #2
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Je wil me jaloers maken he???

    nou, dat is je gelukt!!!!! :cry: :cry:
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  3. #3

    Standaard

    Voor de meesten onder ons niet te betalen. Mijn enige hoop is gevestigd op opties en aandelen... En wie weet.... ooit....

    Of dan toch die nieuwe Porsche Boxter Coupe S die in 2005 uitkomt? 8)
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  4. #4

    Standaard

    Weet iemand toevallig of de rubbers van de voorwielophanging voor de sportversies zoals de S4 ook verschillen (~ harder zijn dan) met de rubbers normale versies

    Met de rubbers bedoel ik de rubber/metaal lagers die in de draagarmen geperst zijn en waarmee de armen aan het subframe bevestigd worden...

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook het geluk gehad om met de nieuwe S4 te mogen rijden. En wel in vreselijk slecht weer. Quattro weer Zelf reed ik toen nog in een A4 2.5TDI S-line. De S4 gaf me een lekkerder gevoel da S-line. Mij is verteld dat deze gelijk zouden zijn. Geloof het echter niet zo. De V8 is trouwens een echte droom. Bij elk toerental vermogen aanwezig. Jammer dat ie zo duur is

    Grt. Dick


  6. #6
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Het onderstel van de S4 en de S-line is zeer zeker wel anders.

  7. #7

    Standaard

    Maar zijn de metaalrubberlagers waarmee de armen aan het sub-frame gemonteerd worden ook anders? Hebben deze lagers ook een hogere stijfheid dan de lagers van een normale A4?

    Dat de onderstellen verschillen snap ik, maar specifiek deze lagers???

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Kwa hardheid vond ik ze overigens niet echt verschillen hoor. Ik had namelijk ook originele 18inch velgen er onder.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dick
    Kwa hardheid vond ik ze overigens niet echt verschillen hoor. Ik had namelijk ook originele 18inch velgen er onder.
    Indien dit een antwoord was op mijn vraag. Ik heb met een A4 2.5 TDI met 18" Quattro GmbH velgen en S-line gereden: dat ken ik allemaal.

    Het gaat me specifiek om die lagers. Onderdeelnummers kan ik wel achterkomen, alleen vertellen die niet waar de verschillen zitten (afgestemd op zwaardere vooraslast, ander lagers, ...?)
    Ik wil nog een keer nieuwe armen bestellen en dan wil ik gewoon lagers met de hoogste stijfheid...
    Ball-joint'en lijkt me een beetje moeilijk te worden...

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Daar kun je maar op één manier achter komen vrees ik, en da's door ze zelf te bestellen. Waarschijnlijk zijn de subframes verschillend, de kans is dat de maat van de rubbers ook anders is... er bestaan veel verschillen tussen de subframe- en draagarmrubbers van de verschillende Audi's heb ik gemerkt.

    Als je het echt top wilt hebben en je geeft niet om wat meer doorgegeven trillingen, dan zou ik ze zelf laten draaien (uit Delrin o.i.d). Weet je zeker dat ze hard genoeg zijn. Kost wel veel comfort.

    Tom

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Daar kun je maar op één manier achter komen vrees ik, en da's door ze zelf te bestellen. Waarschijnlijk zijn de subframes verschillend, de kans is dat de maat van de rubbers ook anders is... er bestaan veel verschillen tussen de subframe- en draagarmrubbers van de verschillende Audi's heb ik gemerkt.

    Als je het echt top wilt hebben en je geeft niet om wat meer doorgegeven trillingen, dan zou ik ze zelf laten draaien (uit Delrin o.i.d). Weet je zeker dat ze hard genoeg zijn. Kost wel veel comfort.

    Tom
    Comfort maakt niet uit, maar zoals ik het gezien heb staan ze onder een lichte hoek met elkaar dus zullen ze van rubber of balljoint moeten zijn omdat ze niet alleen roteren om twee assen...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •