Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Sensor buitentemperatuur A4

  1. #1
    Graudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    57
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Sensor buitentemperatuur A4

    De buitentemperatuurweergave geeft af en toe zeer koude temperaturen aan die ver onder nul zitten. Ik vermoed dat het in de sensor zit. Nu is het probleem dat ik geen idee heb waar deze precies zit. Volgens mij heb ik er al ooit iets over gelezen maar kan dit niet meer terug vinden. Het gaat om een A4 uit 1998 met climat controle. Kan iemand mij vertellen waar deze sensor zit.

    Groeten Alex

  2. #2
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    De temp voeler zit net achter de voorbumper. Achter de mideelste gril. Deze gril kun je er naar voeren uittrekken. Zit met 4 klemetjes vast. Motorkap open en met 1 hand achter de bumper helpen.
    Heb deze gril vorige week eruit gehad omer een chrome randje om te zetten.

    P.S. Mooie kleur Audi heb je.
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998

  3. #3
    Graudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    57
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard

    Ik had die voeler al gezien maar als ik die vastpak zie ik de temperatuur op de dashboard niet stijgen. Ondertussen heb ik de climat controller uitgelezen en het probleem zit hem in code nummer 58. Deze sensor schommelt zeer veel en staat regelmatig op -4.5 gr/C. Deze stoort waarschijnlijk de buitenluchtvoeler want deze gaat gelijk ook schommelen. Code 58 is volgens de Engelse beschrijving de temperatuur van de "Fresh air intake duct" ofwel verse lucht aanzuig kanaal temperatuur sensor.
    In de Duitse beschrijving staat dat het de "Temperatur Wasserkasten " is. Nu is mij Duits niet zo goed maar volgens mij is dat een of andere waterbak.
    Kortom het is lekker onduidelijk allemaal.
    Weet misschien iemand waar de voeler van code 58 zit?

  4. #4
    Graudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    57
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard

    Ondertussen heb ik de sensor gevonden.(uitleescode 58 )
    Deze zit onder het pollenfilter. Het is een zwart kunstoffen pen die door het aanzuigkanaal kanaal is gestoken. Ik heb de stekker losgehaald en ingespoten met contactspray. Hij is weer stabiel maar wijst naar mijn gevoel een paar graden te veel aan. Als ik weer problemen krijg vervang ik hem.
    De sensor die Kees bedoelde (een andere sensor zie ik namelijk niet)zit voor de radiateur(bruine sensor), maar als ik deze verwarm reageert deze niet op de uitlezing van de buitentemperatuur op je dashboard maar deze reageert wel op op uitleescode 59.(outside air temp.sensor front)
    Ik weet overigens nog steeds niet waar de sensor zit die de buitenluchttemperatuur weergeeft op je dashboard.
    Hij moet toch ergens zitten?

    Groeten Alex

    --> *wijzig* button

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Bij een climatronic wordt de binnen en buiten temp altijd door twee sensoren gemeten.
    De comp neemt hiervan de gemiddelde waarde en past de airco temp hierop aan.
    Alleen in geval dat de temp sensor echt defect is krijg je hier probleemen mee.
    Ik heb ergens een stukje gelezen over een vervanger voor deze tempsensor van Conrad, zal het zoekken en laten weten, deze Conrad sensor past en werkt prima voor een fractie van de orgi audi prijs.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •