ten eerste is het een wielkasT. ten tweede zou ik het echt niet weten.
pak de goudengids en zoek naar spuiterijen / schade herstelbedrijven. Grote kans dat ze opnieuw gespoten moeten worden.
Ik wil voor en achter mijn wielkasTen iets uit laten kloppen. Mijn banden lopen zo nu en dan tegen de binnenkant van de wielkasT aan. Heeft iemand een idee of een doorsnee tuner dit kan? Iemand die hier wat meer ervaring mee heeft?
Of heeft iemand een ander idee waarom mijn 18" rs4 imitatie velgen tegen de buitenkant van mijn kast komen?
ten eerste is het een wielkasT. ten tweede zou ik het echt niet weten.
pak de goudengids en zoek naar spuiterijen / schade herstelbedrijven. Grote kans dat ze opnieuw gespoten moeten worden.
ten eerste kijk ik ook naar Samson, en ten tweede hoeft er niet gepoten te worden als er voorzichtig geklopt wordt. niet dat ik het zelf gedaan heb, maar een kleine eeuwigheid geleden (toen ik nog een echt klein joggie was) heeft m'n vader eens een erg lange tijd in de garage doorgebracht toen hij iets te brede banden onder de Alfa van een maat had gezet.
misschien omdat ze de verkeerde ET waarde hebben????Of heeft iemand een ander idee waarom mijn 18" rs4 imitatie velgen tegen de buitenkant van mijn kast komen?
Er zijn van die handige apparaten waarmee je wielkasten uitrolt, een wiel aan een arm die je met een plaat op de naaf schroeft. Een paar keer goed heen en weer rollen en de randen gaan wat uitstaan, als je het niet al te ruw doet is de lak niet beschadigd.
Dat apparaat kost iets van 250 euro, lijkt me redelijk snel terug te verdienen. Is verkrijgbaar bij specialisten in autogereedschap.
Tom
Kijk eens op de volgende site. Daar staat iets over uitrollen en een link naar een duits bedrijf die dat doet.
http://www.petersvwpagina.tmfweb.nl/
Suc6
zoek eens naar een bedrijf wat spuitwerk en spoilersets levert en monteert, een goede spuiter heeft het ook en bij uitrollen(is de beste manier)krijg je geen lakschade, bij het uitkloppen moet je ook niet zomaar een hamer gebruiken maar een speciale plaatwerkhamer die er ook in verschillende uitvoeringen zijn, dus ik zou voor de levensduur van je schermen maar laten uitrollen, of als je roest in je schermen wil, koop je toch gewoon een opel... vraag eens bij audiparts trouwens, dat schiet me net te binnen, ze hebben er een keer een a4-avant naar rs4(uiterlijk)omgebouwd en die had ook verbrede schermen gelijk aan de bumpers...
ik weet niet wat de et waarde van de velgen is. daar probeer ik deze week achter te komen. ik heb deze velgen met banden bij audiparts aangeschaft en bij de montage begreep ik van ze dat het geen probleem zou geven op mijn a4. daarom vraag ik me af of de et waarde te groot is. maar het kan altijd natuurlijk.Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
De originele Audi RS4 velgen zijn 8.5x18" ET20, imitaties komen volgens mij altijd in 8" breed...
Het is me nog niet helemaal duidelijk geworden of je nu een A4 8D of 8E (B5 of B6) hebt.
Voor de B6 zijn op www.audi.de onder zubehoer gewoon de catalogi te downloaden voor de actuele modellen. Hier staan alle velgen in die onder de 8E passen (Quattro GmbH velgen zijn 8x18" ET43 voor de 8E). Maat is overigens voor een A6 hetzelfde alleen zijn hiervoor ook 8.5x18 ET30 te verkrijgen (255-banden).
Wanneer je onder toebehoren zoekt op velgen of wielen (verschillende modellen proberen) staat er onderin altijd bij bij welke modellen ze bruikbaar zijn.
Volgens mij zou ET gewoon in de velgen behoren te staan.