Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: verlichting Km teller

  1. #1

    Standaard verlichting Km teller

    hoe kan ik de verlichting van de Km teller, totaal en dag teller, herstellen.
    alle andere dashbord verlichtingen zijn nog OK.

  2. #2

    Standaard

    Aller eerst de stuurhendel losmaken en de stuur naar beneden richten, vervolgens zie je een afdekplaat aan de voorkant van de stuur die kun je (voorzichtig) eruit halen naar boven trekken. Vervolgens zie je twee schroefjes aan de voorkant van de dashboard, die twee schroefjes losdraaien met een kruiskop. Vervolgens (jaja, je bent er nog niet hehe) de dashboard van bovenaf naar je toetrekken, doe dit ook voorzichtig, want te hard kan ervoor zorgen dat daarlijk de bedrading NDK gaat.

    Begin eerst bij de linkerkant te kijken naar een blauwe stekker, die kun je met eventueel een platbek schroevendraaier de paarse hendel naar achteren duwen door als eerst bovenaan/onderaan een beetje eruit te duwen met de platbek schroevendraaier, daarna ook de onderkant totdat het rustig eruit gaat, tip doe dit niet te hard anders heb je kans dat de paarse plastic hendel kapot.

    Daarna doe je dit ook met de blauwe stekker die rechts zit, van de dashboard, mocht je niet goed bij kunnen, dan kun je eventueel de dashboard liggend zetten, bij mij was dat het geval omdat ik geen extra speling had met m'n blauwe stekker.

    Zodra alles eruit gehaald is, dan zie twee torx schroeven op de achterkant van de dashboard, die twee draai je los en daarna met een platbek de behuiziging van de dashboard "voorzichtig" de hendels (8 hendels) waarop hij bevestigd is eruit duwen en probeer rustig de behuiziging eruit te halen. Dan zie je als het goed is alle lampjes op de achterkant staan "Osram 12v. 1.2 watt" het zijn zwarte/grijze plate schroevjes die je eruit kunt draaien en die breng je gewoon bij een auto zaak en vraag je of ze die verkopen. Ik raad je ook aan een BEETJE contact spray (gamma huismerk, maakt niet uit) te spuiten op de contact "ringetje" waarop de lampjes ertegenaan gedraaid worden, het kan zijn dat de contact niet juist functioneerd omdat het veroest/geoxideerd is.


    TIP: oude auto's heb je altijd kans dat bepaalde dingen heeel snel kapot gaan zodra je er niet met beleid omgaat, en werk niet met je gevoelens want je raakt soms snel gefrustreerd als het niet lukt en hierdoor kan het soms fout gaan, maar denk na, en als het niet lukt ga er dan volgende dag dan mee verder, dan denk je misschien iets helder dan gister.

    PS. ik ga er vanuit dat je een AUDI A4 B5 hebt?
    Laatst gewijzigd door jamal; 09-06-09 om 20:44.

  3. #3
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    gebruik de zoekfunctie is op dit forum legio over geschreven met foto's! Dat voorkomt allemaal dubbele topics.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •