Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: Centrale vergrendeling inbouwen

  1. #21
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    In die goedkopere dingen is signaal te stellen van 3 seconden naar 10 seconden.
    Het probleem is dat je het signaal permanent moet openen of sluiten. En dat maakt het moeilijker.

    In de huidige systeem moet 1 van de portiersignaal kabels of de achterklep kabels. Als hierover ee puls word gestuurd gaat het systeem open of dicht...totdat de puls stopt want dan is het vervolgens weer een open schakeling waardoor de cv pomp denkt dat er een slot weer open is gedraaid.
    In het nieuwere systeem werken de portierschakelaars zelf met een open of gesloten puls...deze zijn wel met een 3 sec puls aan te sturen.


    Mvg

    Ik heb zelf zitten denken aan een mechanisch gestuurd systeem met een apart mechanisme om die mechanische schakeling om te zetten..dat zou wel werken.

    Ps...mijn vorige twee audi's b5 heb ik ook van zon set voorzien en dat was idd puls. Maar die hadden dan ook beide de interieurschakelaar om te openen en te sluiten. Dat is bij mij simpelweg niet aanwezig...ook de kabels ervoor niet.
    Laatst gewijzigd door slimshady84; 30-11-13 om 16:29.
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com

  2. #22

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Ik heb die knop er niet in zitten.

    Je kan idd instellen hoelang de puls duurt, 0,5 of 3,5 sec. Hij doet bij echter helemaal niks.
    Ik heb wel de juiste draad te pakken volgens mij, als deze los is kan ik hem niet meer handmatig op slot doen.

    Als ik het kastje heb aangesloten kan ik hem nog wel handmatig op slot doen, ik weet niet of dit helpt met het vinden van het probleem?

  3. #23

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Weet je of het ook mogelijk is om zo'n schakelaar in te bouwen zodat ik die kan gebruiken?

  4. #24
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    De basis van het systeem dat bij onze variant word gebruikt is compleet anders dan dat van de nieuwere type.

    Als ik de schemas goed begrijp dan betekend dat dat de enige manier om het te laten werken is dokr het mechanisch schakelen van een extra dradenset of het gebruiken van een huidig punt welke dan vervalt of vervang de basis.
    Dit laatste houdt in een nieuwe kabelboom met nieuwe schakelaars, sloten en sensoren een andere cv pomp en een ander deurpaneel vanwege die schakelaar.

    Zoals ik eerder zei zit ik erover te denken om een mechanisch aan uit schakelaar met afstandsbediening in te bouwen en deze aan te sluiten op de signaaldraden van de kofferklep..dat setje zal bij een degelijke elektronicazaak te krijgen zijn of bij bijv. Conrad. Dat zal denk ik ook iets meer kosten dan het setje wat je nu hebt maar ongetwijfeld minder dan vervangen van het systeem.

    Daarnaast loop je bij vervangen van het systeem tegen extra problemen. .denk aan verlichte binnenspiegels, vertraagde binnenverlichting en binnenverlichting geschakeld op de deursensoren...dit omdat dat allemaal word geregeld icm de cv pomp type.

    Als ik het moet gokken heb jij nu ook de pomp met letter aanduiding A..de nieuwere types beginnen geloof ik bij de g of h maar dat weet ik niet geheel zeker
    Laatst gewijzigd door slimshady84; 30-11-13 om 19:49.
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com

  5. #25
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Om nog een tikje duidelijker te zijn....

    In het nieuwere systeem is de extra schakelaar aanwezig welke op twee aparte kabels is verbonden met de cv pomp...op deze kabels reageerd de cv pomp op de puls aansturing terwijl de deuren nog in principe met een mechanische schakelaar werken.
    Doordat de schakelaar een elektrisch systeem is waarbij er geen permanente verbinding is en er geen draden van de deuren zijn onderbroken gaat het systeem netjes dicht. Bij het openen verbreek je in feite de aarde verbinding van de deurschakelaar en daarmee omzeil je de mechanische beperking.

    Met andere woorden de blauw/gele draad van de schakelaar word voor openen van pluslas gescheiden door de deurcontact te bruggen naar negatief ( aarde contact naar aarde contact en daarmee plus onderbroken) en voor het sluiten word juist niet een kabel van de deurschakelaar gebruikt waardoor weer de deurschakelaar word omzeild


    Mvg

    Ps sorry voor typfouten...reageer vanaf telefoon
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com


  6. #26

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Dus als ik het goed begrijp; zodra ik de sleutel omdraai komt er 12v op de signaaldraad te staan die zorgt dat de pomp de rest ook opendraait? En dit signaal duurt een paar seconden.
    En als ik hem op slot draai krijgt hij hetzelfde signaal?

  7. #27
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Nee.

    Met de sleutel is een permanente verbinding..je sluit een mechanische verbinding en maakt een durende verbinding tussen de 1.7v signaaldraad en aarde.
    Als je de sleutel omdraaid dan verbreek je die verbinding.

    In het nieuwere systeem is dat hetzelfde met uitzondering van de extra knop in de deur.
    Die knop is niet meer dan een extra draad naar de cv pomp om ope of dicht te sturen. Met de uitzondering dat dat een elektrische schakeling is....zoals de de knoppen van het raam doet dat een open of dicht puls geven. Die puls zorgt dat alle contacten open of dicht gaan die dan weer voor die permanente verbinding zorgen.

    Wat het voor ons "onmogelijk" maakt is het feit dat wij die extra signaaldraad missen en dus niet met een puls de cv aan kunnen sturen. Wij kunnen enkel een bestaande mechanische verbinding aanpassen om op afstand te openen en sluiten of die mechaniek te vervangen voor soortgelijk
    Laatst gewijzigd door slimshady84; 30-11-13 om 22:19.
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Misschien kom ik nu heel dom over maar ik snap het nog niet....

    Kan je nog één keer heel precies uitleggen wat er gebeurt van het moment dat de auto op slot zit en je de sleutel omdraait en dan los is, en dan weer de sleutel de andere kant op draait en wat er dan gebeurt?

    Alvast bedankt!

  10. #29
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    De werking is hetzelfde als een gewone lichtschakelaar.
    De ene kant op is open contact andere kant gesloten contact.

    Fysiek duw je een metalen paatje tegen een contactje of trek je hem er van af...alles verbonden door wat stangetjes en hefboompjes.
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com

  11. #30

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Dus als je hem met de sleutel opent, dan wordt er dus een signaal van 1,7v naar de pomp gestuurd, en deze stopt als je hem op slot draait?

  12. #31
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Die 1.7 v komt van de pomp af.en precies andersom. Geen stroom betekend open en stroom erop betekend dicht.

    Die 1.7v is overigens een gemiddelde...doordat het een signaalkabel is en geen stuurkabel maakt de hoogte niet uit enkel de verbinding.
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com

  13. #32

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Dat maakt het idd niet erg gemakkelijk om hier een cv op afstand voor te bouwen.... Bedankt voor de info!

  14. #33
    PizzaLord's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    198
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    ik heb ook een B5 uit 96 en daar heb ik ook een setje ingebouwd. Deze werkt wel op mijn auto zoals het hoort.
    Audi A4 B5 1.6 Bj 96 Rubin Red

    Mijn hobby:
    Restauratie van VW Golf 3 VR6 2.8 BJ 93

  15. #34
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Jij hebt naast het speakertje de interieurschakelaar voor de centrale vergrendeling? Althans als ik het moet gokken heb je die.

    Mvg
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Hallo,

    Nu heb ik namelijk ook zon setje gekocht, alleen vind ik de schema's niet zo duidelijk.
    Zou er iemand een duidelijk schema kunnen maken/ vertellen, zodat ik er uit kom.
    Of misschien foto's van een soortgelijke aansluiting bij iemand op de pomp ?

    En waar precies zit dan de CV pomp in de kofferbak ?

    ik heb een Audi a4 1.6 sedan uit 1998.

  17. #36
    slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    305
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    Niet bij de pomp maar onder de kappen bij het stuur.

    Groen/blauwe draad die vanuit de deur komt volgen en die gebruiken om te schakelen.
    Schemas ervan vind je genoeg in dit topic en andere...kwestie van even goed kijken en de zoekfunctie gebruiken.
    audi a4 2.5 TDI avant , climate control, cruise control, LM velgen
    voor contact: slimshady84@gmail.com

  18. #37

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    hallo,

    nu heb ik alles ingebouwd en alles werkte naar behoren.

    nu zat ik in de auto en heb wat zitten kloten met het knopje op de deur met op slot en open
    en dan ook met de klapsleutels, maar nu werken de klapsleutels niet meer ???

    ook nog andere vragen; - hoe kan ik de transponder overzetten van de originele sleutel ?
    - hoe moet ik de comfortsluiting aansluiten ? ( de kleine rode draad )

  19. #38

    Standaard Re: Centrale vergrendeling inbouwen

    is het je gelukt je setje want denk dat ik me dezelfde heb gekocht en ben bezig die in te bouwen in a4 van 96

    greets birger

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •