Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: airco / toerental problemen

  1. #1

    Standaard airco / toerental problemen

    hallo allemaal ! mijn eerste post en gelijk een grote vraag voor iemand die mij hopelijk kan helpen ! zal me eesrte even voorstellen : stefan woon in hoofddorp en heb sinds 2 maanden een a4 gekocht uit eind 2000 (een model voor het laatste) en heb het volgende probleem :
    als ik normaal rijd met de climate control aan en een temperatuur boven de 4,5 graden is er niets aan de hand , zodra ik de cc op ECON zet of als de cc zelf de compressor uitschakelt als het buiten te koud word (4,5 graad en lager). krijg ik problemen met mijn stationair toerental tijdens rijden is er niets aan de hand maar als ik wil stoppen voor een stoplicht of vanuit de 2e of 1e versnelling de koppeling intrap zakt het toerental tot 500 toeren om heel langzaam te corrigeren naar 900 toeren of hij loopt te wiebelen tussen 600/900 toeren soms corrigeert hij helemaal niets en als ik de koppeling intrap slaat de motor gewoon af erg vervelend op rotondes enzo , het regelapparaat slaat geen foutcodes op helaas heb hem al laten uitlezen
    wat kan dit zijn ? stappenmotor van gasklep? lambda/zuurstof sonde??
    iemand een idee???
    verder rijd hij heerlijk
    ik hoop dat iemand deze problemen voor mij op kan lossen voordat ik honderden euri's kwijt ben aan onderzoek kosten bij de dealer !
    vooral omdat ik er ook mee op wintersport ga en geen zin heb om op een bergpas stil te vallen !
    groetjes stefan

  2. #2

    Standaard

    Welkom Stefan.
    Hmm, als je je auto pas 2 maanden hebt is het dan niet iets voor de garantie? Lijkt mij dat dat gewoon opgelost moet worden zonder dat jij er armer van wordt :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Guest

    Standaard

    ja dat zou mooi zijn helaas is de auto uit 2000 en heb ik ten eerste geen fabrieksgarantie meer en ik had maar 1 maand garantie toen ik hem kocht 2 maanden geleden dus die heb ik ook niet :cry:

  4. #4

    Standaard

    gast !
    dat ben ik dus vergeten in te loggen sorry !

  5. #5

    Standaard

    Auw, da`s minder :roll:

    Tja, wat voor motor zit er eigelijk in? Misschien is het de stationairregelklep of misschien wel de luchtmassameter? Ik kan er zo niet veel over zeggen. Als het de lamba zou zijn zou hij wel wat beroerd lopen, dacht ik zo? Misschien dat anderen wat zinnigs te zeggen hebben?
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6

    Standaard

    Goeiemorge, ik zit ook te slapen :sleeping: . Alles staat onder je nick
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    zou als er wat met t stationair is ook eerst aan de stationair regelaar denken, wel raar dattie met airco aan wel goed doet, dat zou juist wijzen op dat de sr t gewoon goed doet. even hardop denken: met airco aan doetie een iets hoger stationair toerental dan zonder, dus misschien dat je daar wat mee kan. bij een lager toerental looptie niet lekker, bij een iets hoger terwijl die ook harder moet werken gaat t goed. zou kunnen wijzen op een klein lekje in de inlaat na de smoorklep, valse lucht dus. kijk eens of alles goed vast zit en pers het eens VOORZICHTIG af om een lek te zoeken (druktest, zie s2power.com voor stripverhaal hoe t moet).

    wat betreft je garantie: informeer eens bij de anwb ofzo (of een rechtsbijstandverz) of dat wel kan, zo'n korter garantie. er is hier e.e.a. veranderd met nw EU regels. daarom worden ineens de meeste auto's op ebay.de als knutsel auto (bastler fahrzeug) aangeboden, de enige manier om onder garantie uit te komen

  8. Ad
  9. #8
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Welkom Stefan,

    Als je je auto bij een bovag-dealer heb gekocht dan is hij volgens mij vanaf januari 2003 verplicht 6 maanden garantie te geven op diverse onderdelen. Het fijne weet ik hier niet van maar ik zal als ik jouw was het zeker is ff checken, zoals Henk-Jan al schreef.

  10. #9

    Standaard

    bedankt voor de moeite alvast ik zal zeker even informeren wat die garantie betreft ! verder zal ik eens naar een evt lek op zoek gaan als ik wat vind horen jullie het !
    groetjes stefan

  11. #10

    Standaard

    In eerste instantie misschien niet voor de hand liggend, maar staat je temperatuurmeter netjes op 90 graden, als hij warm is? Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem meegemaakt. Na weken zoeken bleek dat de thermostaat stuk was. Als je de motor start maakt je computer een rondje om alles in te regelen. Met een kapotte thermostaat, raakt hij de kluts een beetje kwijt, en dan krijg je dit soort vervelende storingen.

    Groeten, John

  12. #11

    Standaard

    ja zeker hij wordt gewoon netjes warm !
    dat werkt wel denk ik
    het kan schijnbaar ook nog een aantal relays zijn
    ik hoop dat ik snel wat vind !
    bedankt voor je idee!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •